Η Toyota σταματά όλες τις αποστολές από τη θυγατρική της Daihatsu μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου ότι τα περισσότερα από τα οχήματά της δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την ασφάλειά τους σε περίπτωση σύγκρουσης.

Aπό τον Απρίλιο έχουν εντοπιστεί περίπου 174 παρατυπίες, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία. Απαιτείται «εκ βάθρων μεταρρύθμιση» για την αναζωογόνηση της Daihatsu, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Προηγουμένως έξι μοντέλα θεωρούνταν ότι επηρεάζονταν από τα παραποιημένα αποτελέσματα των ελέγχων, αλλά η εταιρεία υποστηρίζει τώρα ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της γκάμας της Daihatsu θα μπορούσαν να επηρεαστούν. Το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει επιτόπια επιθεώρηση το πρωί της Πέμπτης (τοπική ώρα).

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η κατάσταση προκαλεί κρίση εμπιστοσύνης για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

«Δημιουργεί πραγματικά έκπληξη», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής αυτοκινήτων του Bloomberg Intelligence, Tatsuo Yoshida, προσθέτοντας ότι μπορεί να χρειαστεί να αναστείλει την παραγωγή και η Daihatsu λόγω του χρόνου που μπορεί να χρειαστεί για να αποκτήσει εκ νέου τις πιστοποιήσεις που αποκτήθηκαν με δόλο. «Η Toyota δεν θα απαλλαγεί από την ευθύνη εποπτείας της διοίκησης».

Η έρευνα επικεντρώνεται στη μονάδα ελέγχου των αερόσακων των αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι αυτοί που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης ήταν διαφορετικοί από αυτούς που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα που πωλούνται στο κοινό. Ενώ αυτές οι άλλες μονάδες δοκιμών βρέθηκαν αργότερα να πληρούν τα βιομηχανικά πρότυπα, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής σύγκρουσης των μοντέλων Daihatsu Cast και Toyota Pixis «ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τα πρότυπα που θεσπίζει ο νόμος», δήλωσε η Toyota.

Η Toyota δήλωσε ότι δεν γνωρίζει για ατυχήματα ή περιστατικά που σχετίζονται με το ζήτημα.

Η Daihatsu παραδέχτηκε τον Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης σε 88.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία και πωλήθηκαν εντός του περασμένου έτους.

Η Daihatsu παρήγαγε περισσότερα από 1,7 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως το 2022, εκ των οποίων περίπου τα μισά κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία. Κατέχει περίπου 30% μερίδιο αγοράς για τα αυτοκίνητα kei – οχήματα μικρού μεγέθους, καθιστώντας την ηγέτη του κλάδου μαζί με την ανταγωνίστρια Suzuki.

Η Daihatsu, η οποία εδρεύει στην Οσάκα, είναι γνωστή για τη σειρά ελαφρών οχημάτων και σεντάν που είναι ευρέως δημοφιλή σε ολόκληρη την Ιαπωνία και τη Νοτιοανατολική Ασία και περιλαμβάνουν το φορτηγάκι Gran Max, καθώς και τα επιβατικά οχήματα Terios και Xenia, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Αποτελεί 100% θυγατρική της Toyota από το 2016 και αντιπροσωπεύει περίπου το 4% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων του ομίλου Toyota.

Διαβάστε ακόμη

Όλες οι αλλαγές στο χωροταξικό του τουρισμού

Ισλανδία – Ηφαίστειο: Σε συναγερμό το Ρέικιαβικ – Ανησυχούν οι ειδικοί (vid)

Σιβηρία: Άγρυπνες οι αρκούδες εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ