Ο Dan Peate, διαχειριστής κεφαλαίων και επιχειρηματίας με έδρα τη νότια Καλιφόρνια, είχε τη φαεινή ιδέα να αγοράσει ένα αυτοκινητο μάρκας Tesla Model X πριν από λίγα χρόνια – μέχρι που κάλεσε την ασφαλιστική του εταιρεία και ανακάλυψε πόσο θα αυξηθεί το ασφάλιστρό του.

“Η εταιρεία μου έκανε λόγο για ασφάλιστρα 10.000 δολάρια ετησίως”, θυμάται ο Peate.

Με όλη τη -δικαιολογημένη- ανησυχία σχετικά με τα ατυχήματα που αφορούν στα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων του Tesla με τον περιορισμένο τρόπο αυτόματης οδήγησης “Autopilot”, είναι εύκολο να ξεχάσουμε μία από τις αρετές των αυτόνομων οχημάτων, ότι θα κάνουν τους δρόμους ασφαλέστερους: Μια εξελιγμένη σειρά από αισθητήρες, ραντάρ και κάμερες αναμένεται να είναι πιο αποτελεσματική στο να ανιχνεύει το πρόβλημα από τα ατελή μάτια και τα αυτιά μας. Και οι υπολογιστές ποτέ δεν πίνουν, δεν ελέγχουν το κινητό τους κατά την οδήγηση, δεν κοιμούνται στο τιμόνι.

Ο Peate, 40 ετών σήμερα, ξεκίνησε μια επιχείρηση που ονομάζεται Hixme. Είναι ένας πάροχος ασφαλιστικής κάλυψης, κι ειδικότερα ομαδικής ασφάλισης. Τώρα, ήθελε να ξεκινήσει μια νέα εταιρεία ειδικευμένη στην ασφάλιση οχημάτων με αυτοματοποιημένους τρόπους οδήγησης (και τελικά πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα). Η εμπειρία του με τον ασφαλιστή του παλιομοδίτικου, χωρίς αυτόματο πιλότο αυτοκινήτου, απλώς και μόνο επιβεβαίωσε την ανάγκη.

Οι ασφαλιστές και οι αναλογιστές της τιμολόγησης ενός προϊόντος για ένα νέο είδος κινδύνου, ανέφερε ο Peate, χρεώνουν περισσότερο επειδή δεν έχουν αρκετά στοιχεία. Με τόσο λίγα μοντέλα X στο δρόμο, το αρχείο ασφαλείας του ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, θολό. Όμως, η Tesla και οι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των οχημάτων τους προκειμένου να βελτιώσουν την αυτοματοποίηση. Ο Peate δήλωσε ότι συνειδητοποίησε ότι “μπορούμε να πάρουμε μεγάλα ποσά δεδομένων από ολόκληρους στόλους και να είμαστε σε θέση να αναλαμβάνουμε χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε να συλλέξουμε δεδομένα επί χρόνια” από ατυχήματα.

Παρέχει επίσης τη δυνατότητα σε μια ασφαλιστική εταιρεία -μετά τη συλλογή στοιχείων- να μειώσει τα ασφάλιστρα για τους οδηγούς όσο περισσότερο αυτοί επιλέγουν την αυτόματη οδήγηση.