H νέα ανάλυση της Brand Finance υποδεικνύει πως τα μεγαλύτερα B2Β (business to business) brands παγκοσμίως έχουν συνολική αξία περίπου 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Παρ’ όλα αυτά, το $1 τρισ. εξ αυτών παραμένει ανεκμετάλλευτο, αφου τα B2B brands υστερούν των B2C (business to consumer) σε ό,τι αφορά τον ρόλο του branding στην συνολική αξία της επιχείρησης.

Τα $2 τρισ. της αξίας των brands αποτελούν το 12% των $17 τρισ. της συνολικής επιχειρηματικής τους αξίας, σε αντίθεση με τα $2,8 τρισ. των B2C brands τα οποία αποτελούν το 17% της αντίστοιχης αξίας των $16 τρισ. 

Η μείωση του χάσματος αυτού θα μπορούσε να καλύψει $0,9 τρισ. αξίας των brands για τις B2B ενώ, σύμφωνα με την έρευνα της Brand Finance, οι εταιρείες με υψηλή αναλογία brand value/business έχουν την τάση να τα πηγαίνουν καλύτερα σε σχέση με τις λοιπές εταιρείες του S&P 500. Αυτό, με τη σειρά του, υποδεικνύει ευκαιρία για ανάπτυξη μέσω της χρήσης της μάρκας και του καλού ονόματος των επιχειρήσεων για την ενίσχυση των συνεργασιών Β2Β.

Η ετήσια έρευνα της Brand Finance συμπεριλαμβάνει 5.000 από τις μεγαλύτερες και γνωστότερες μάρκες του κόσμου, με 100 διαφορετικές δημοσιεύσεις οι οποίες αφορούν όλα τα brands ανά χώρα και αξία. Οι 100 φετινές σημαντικότερες μάρκες Β2Β συμπεριλαμβάνονται στον δείκτη Brand Finance Global Most Valuable B2B Brands 2023 Index.

Εκτός από τον υπολογισμό της αξίας του brand των επιχειρήσεων, η Brand Finance υπολογίζει και τη σχετική δυναμική τους μέσω έρευνας των επενδύσεών τους στο μάρκετινγκ, το μερίδιο των μετόχων και την επιχειρηματική τους απόδοση. Κατέχοντας την πιστοποίηση ISO 20671, η έρευνα της Brand Finance λαμβάνει χώρα σε 38 κράτη, 31 τομείς και συμπεριλαμβάνει 100.000 ερωτηθέντες.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Brand Finance, Ντέιβιντ Χέιγκ, «βιώνουμε την χρυσή εποχή των Β2Β brands, όπου το στάτους και η αξία τους ενισχύονται από τις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις. Η εποχή αυτή χαρακτηρίζεται από την ισχύ και την ευελιξία του καθοδηγούμενου από δεδομένα μάρκετινγκ το οποίο οδηγεί σε ταχεία ανάπτυξη της αγοράς αυτής».

Η Microsoft κατέλαβε την πρώτη θέση της κατάταξης στη λίστα των Β2Β brands με τη μεγαλύτερη αξία, στα $137,5 δισ., το οποίο αποτελεί το 72% της συνολικής αξίας του ονόματος της Microsoft στα $191,6 δισ.

Όσο για τον δείκτη BSI (Brand Strength Index), η Deloitte βρίσκεται στην πρώτη θέση με βαθμολογία 91,3/100 και ετήσια αύξηση του 1,1 η οποία της προσδίδει αξιολόγηση ΑΑΑ+ brand rating. Η Deloitte έχει, παράλληλα και την 10η μεγαλύτερη Β2Β αξία του brand στα $34,5 δισ., ενώ είναι το μεγαλύτερο brand στον δείκτη των εταιρειών οι οποίες δραστηριοποιούνται στον χώρο των εμπορικών υπηρεσιών (Commercial Services). 

H EY, από την πλευρά της κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη της δυναμικής, με BSI 89,9/100 και αξιολόγηση ΑΑΑ+. H PWC βρίσκεται στην τέταρτη θέση της κατάταξης, με 88,8/100 και ΑΑΑ rating. 

Οι μεγαλύτερες Β2Β brands της Κίνας είχαν σημαντική παρουσία στην κατάταξη αυτή, με συνολική Β2Β αξία της τάξης των $491 δισ. Από τις 100 Β2Β μάρκες της κατηγορίας, το 23% εξ αυτών εδρεύουν στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Οι ΗΠΑ ηγούνται της συγκεκριμένης κατάταξης αυτής με 41% των brands της λίστας. 

Τα κυριότερα κινεζικά brands σε ό,τι αφορά την αξιολόγησή τους ήταν η State Grid με αξία branding ύψους $58,9 δισ., η ICBC στα $42,7 δισ. και η China Construction Bank στα $35,4 δισ. 

Σημαντικός είναι και ο ρόλος των Β2Β2C brands, το οποίο είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο όπου μία επιχείρηση προσφέρει αγαθά ή υπηρεσίες σε μία άλλη η οποία μετά τα προωθεί στην ευρύτερη αγορά των καταναλωτών. Η στρατηγική αυτή διαφέρει σε σχέση με τις παραδοσιακές Β2Β brands.

Στην πρώτη λίστα της κατάταξης Β2Β2C βρίσκεται η Google, με brand value ύψους $281,4 δισ., ακολουθούμενη από τις TikTok/Douyin με $65,7 δισ., Facebook $60 δισ. και WeChat με $47,4 δισ. 

Διαβάστε ακόμα

Ο Ερντογάν… ξανάρχεται (ξεσαλωμένος), το μισοάδειο ποτήρι του ΠΑΣΟΚ, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ο Ντομίνγκο στην Κρήτη και η Six Senses στους Πεταλιούς

Deutsche Bank: Επιβεβαιώνει την καλή πορεία της Τράπεζας Πειραιώς – Στα €3 η τιμή στόχος

Άλεξ Μπάλντοκ: Πώς η Κωτσόβολος εξελίχθηκε σε στήριγμα για το βρετανικό όμιλο Currys

Εκλογές 2023

Πού ψηφίζω: Μάθετε πού ψηφίζετε βήμα-βήμα από την εφαρμογή του ΥΠ.ΕΣ.

Εκλογές 2023: Όλες οι ειδήσεις για τον προεκλογικό αγώνα των κομμάτων, τις δημοσκοπήσεις, τα αποτελέσματα των εκλογών & τα exit polls.

Οδηγός εκλογών 2023: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε

Αποτελέσματα εκλογών 2023: Δείτε LIVE μέσω διαδραστικού χάρτη όλα τα αποτελέσματα της επικράτειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ