Με το πέρασμα των ετών, οι επώνυμες μάρκες ενισχύονται σημαντικά – όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο, αλλά και ως προς την επιρροή που ασκούν στους καταναλωτές.

Πέρα από το γεγονός, ότι η μόδα αποτελεί μέσο προσωπικής έκφρασης, λειτουργεί παράλληλα, ως δείκτης κοινωνικής θέσης και κύρους. Οι μάρκες θεωρούνται πολιτιστικά σύμβολα, που αντικατοπτρίζουν το status και την πολυτέλεια που θέλει να αποπνέει ο αγοραστής.

Οι λάτρεις της μόδας μπορεί να προσπαθήσουν να ερμηνεύσουν εάν κάποιος είναι εκλεπτυσμένος, trendsetter ή ανεξάρτητος fashionista βασιζόμενοι αποκλειστικά στα brands που επιλέγει. Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το therichest, αυτά είναι τα μεγαλύτερα ονόματα που βρίσκονται στην κορυφή της βιομηχανίας της μόδας αυτή τη στιγμή.

10. Dior – 9,7 δισ.

Ο Κριστιάν Ντιόρ ίδρυσε το House of Dior το 1946, έντεκα χρόνια πριν από το θάνατό του, το 1957. Η πρώτη του συλλογή, γνωστή ως «New Look», κυκλοφόρησε το 1947 και αναζωογόνησε τη βιομηχανία της μόδας στη Γαλλία.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, ο Οίκος Dior έγινε γνωστός για τις σιλουέτες του, συμπεριλαμβανομένων των εμβληματικών γραμμών H, A και Y. Αναγνωρίστηκε επίσης, ως μία από τις μάρκες που προώθησαν την παριζιάνικη μόδα παγκοσμίως και άνοιξαν τον δρόμο για τους couturiers του Παρισιού. Σήμερα, η αξία της μάρκας εκτιμάται πως ανέρχεται σε 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια. 

9. Rolex – 10,7 δισ.

Ο πολυτελής σχεδιαστής ρολογιών Rolex έχει την έδρα του στην Ελβετία. Αρχικά ιδρύθηκε το 1905 στο Λονδίνο, από τον Άλφρεντ Ντέιβις και τον συγγενή του, Χανς Γουίλσντορφ, είχε αρχικά την ονομασία Wilsdorf and Davis.

Η βασική τους δραστηριότητα ήταν η εισαγωγή των ελβετικών μηχανισμών του Hermann Aegler στην Αγγλία και η διανομή τους σε κοσμηματοπωλεία, επιτρέποντας την τοποθέτηση των ρολογιών με τα δικά τους ονόματα. Η Rolex SA επίσημα ιδρύθηκε το 1908 και έγινε το σήμα ποιότητας για κάθε ρολόι που πωλούσε η W&D.

Το ρολόι Oyster, με αδιάβροχη θήκη που κατασκευάστηκε το 1926, ήταν το πιο επιτυχημένο τους επίτευγμα. Η Rolex αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους παίκτες της αγοράς με αξία που υπολογίζεται σε 10,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

8. Zara – 11 δισ.

Η Zara ιδρύθηκε το 1975 από τον Αμάνθιο Ορτέγα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των απλών ανθρώπων που αναζητούσαν προσιτά αλλά στιλάτα ρούχα και αξεσουάρ.

Η πρώτη επιχείρηση στη βόρεια Ισπανία, στην περιοχή της Γαλικίας, προσέφερε οικονομικές εκδοχές υψηλής ποιότητας ενδυμάτων και αξεσουάρ. Σε μόλις πέντε χρόνια, η εταιρεία είχε ανοίξει πολλά καταστήματα σε μεγάλες πόλεις της Ισπανίας.

Η Zara ήταν πρωτοπόρος στον τομέα της γρήγορης μόδας λόγω του ταχύτατου σχεδιασμού, της κατασκευής και της διανομής της. Επέκτεινε τη λειτουργία της εκτός Ισπανίας στη δεκαετία του 2000 και το 2010 απέκτησε και διαδικτυακή παρουσία. Η εταιρεία διαθέτει τουλάχιστον, 3.000 καταστήματα και η εκτιμώμενη αξία της ανέρχεται επί του παρόντος στα 11 δισεκατομμύρια δολάρια.

7. Cartier – 12,5 δισ.

Η γαλλική μάρκα πολυτελείας Cartier ειδικεύεται στην κατασκευή κοσμημάτων και ρολογιών, με τον Λουίς – Φρανσουά Καρτιέ να ιδρύει την εταιρεία το 1847. Αν και η Γαλλική Επανάσταση δεν εμπόδισε τη δημιουργία ενός νέου καταστήματος το 1859, η επιχείρηση κέρδισε διεθνή αναγνώριση όταν οι εγγονοί του Λουίς – Φρανσουά ανέλαβαν την εταιρεία.

Ο μεγαλύτερος εγγονός, ο Λουίς, διατηρούσε στενή επαφή με πολλά πρόσωπα σε όλη την Ευρώπη. Ο Πιέρ είχε διαφορετικές ιδέες και, αφού παντρεύτηκε μια Αμερικανίδα, μετακόμισε στη Νέα Υόρκη το 1909. Ο Ζακ ταξίδεψε στην Ινδία, δημιουργώντας δεσμούς με τους Μαχαραγιές σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τον χωρισμό του από την αρραβωνιαστικιά του.

Αυτή η εμπειρία στην Ινδία βοήθησε στη δημιουργία του ανατολίτικου στυλ της Cartier. Ανάμεσα στις αξιόλογες δημιουργίες τους είναι τα ρολόγια Tank, Santos και τα ρολόγια με μυστήριο μηχανισμό.

Τελικά, τα αδέλφια κατάφεραν να χτίσουν μια αυτοκρατορία που διατηρείται για περισσότερα από 170 χρόνια μέσω έξυπνων επιλογών, εξαιρετικής δικτύωσης, επωφελών συνδέσεων και καινοτομίας. Θεωρούνται πρωτοπόροι στον τομέα του σύγχρονου κοσμήματος. Η μάρκα Cartier αξιολογείται στα 12,5 δισεκατομμύρια δολάρια, μια αξία που δεν είναι έκπληξη μετά από μια τόσο ιστορική πορεία στον χώρο των πολυτελών ειδών.

6. Adidas – 15,7 δισ.

Η Adidas είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα αθλητικών ειδών στον κόσμο, ιδρύθηκε το 1924 από τον Άντολφ Ντάσλερ. Αρχικά γνωστή ως Gebrüder Dassler Schuhfabrik (ή Dassler Brothers Shoe Factory), η επιχείρηση ξεκίνησε στη Γερμανία. Η εταιρεία παρήγαγε τα αθλητικά παπούτσια που φόρεσε η Λίνα Ράντκε, μια δρομέας 800 μέτρων, κερδίζοντας χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Άμστερνταμ το 1928.

Ωστόσο, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δοκίμασε τις σχέσεις και τις επιχειρήσεις των αδελφών, χωρίζοντας τους δρόμους τους το 1948. Σε αυτό το σημείο, το εργοστάσιο παπουτσιών Dassler Brothers έκλεισε και ιδρύθηκε η τρέχουσα έκδοση της Adidas.

Ο ενθουσιασμός του Ντάσλερ για τον αθλητισμό οδήγησε στην ανάπτυξη ελαφρύτερων παπουτσιών ποδοσφαίρου με βιδωτά καρφιά, τα οποία βοήθησαν τη γερμανική εθνική ομάδα ποδοσφαίρου να κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο του 1954.

Επίσης, εφηύρε το χαρακτηριστικό έμβλημα των «τριών λωρίδων», το οποίο φαίνεται στα επώνυμα ρούχα, παπούτσια και άλλα προϊόντα της Adidas. Αυτή τη στιγμή, η Adidas με αξία 15,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, διαθέτει πάνω από 300 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 57. 000 εργαζομένους.

5. Gucci – 17,8 δισ.

Ο Γκούτσιο Γκούτσι, γεννημένος το 1881 στη Φλωρεντία της Ιταλίας, έχει μια πλούσια ιστορία που χρονολογείται από την εποχή που έμενε στο Λονδίνο, όπου εργαζόταν στο ξενοδοχείο Savoy. Μετά τον Α’ ΠΠ, εργάστηκε για τον Franzi, έναν κατασκευαστή αποσκευών, και αργότερα ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση το 1921, πουλώντας εισαγόμενες δερμάτινες αποσκευές.

Ο Γκούτσι αντιμετώπισε προκλήσεις λόγω της εισβολής της Ιταλίας στην Αιθιοπία το 1935, που οδήγησε σε εμπορικό εμπάργκο από την Κοινωνία των Εθνών. Το 1952, έκαναν το ντεμπούτο τους τα εμβληματικά πλέον μοκασίνια τους και η εταιρεία άνοιξε ένα κατάστημα στις ΗΠΑ το 1953.

Ο Τομ Φορντ διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην αναβίωση της μάρκας. Η δημοφιλής εταιρεία διαθέτει 528 καταστήματα και απασχολεί πάνω από 20.000 υπαλλήλους στην αυτοκρατορία της. Η αξία της Gucci υπολογίζεται σε 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας μια πτώση περίπου 300 εκατομμυρίων δολαρίων από έτος σε έτος, σύμφωνα με την Statista.

4. Chanel – 19,4 δισ.

Η Γαλλίδα σχεδιάστρια Coco Chanel γεννήθηκε το 1883. Το 1910, λάνσαρε το εμπορικό σήμα Chanel με μια αρχική ποικιλία καπέλων. ‘Ομως, το No. 5 άρωμα, το στολισμένο τουίντ κοστούμι και το μικρό μαύρο φόρεμα εκτόξευσαν τις πωλήσεις της μάρκας.

«Η πολυτέλεια πρέπει να είναι άνετη, αλλιώς δεν είναι πολυτέλεια», φέρεται να είπε η Coco Chanel, η εταιρεία της οποίας παραμείνει στην πρώτη γραμμή της πολυτελούς μόδας για περισσότερο από έναν αιώνα αργότερα, με εκτιμώμενη καθαρή αξία 19,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

3. Louis Vuitton – 26,3 δισ.

Η Louis Vuitton ιδρύθηκε το 1854 και είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο για τα εξαιρετικά σχεδιασμένα αξεσουάρ και τα πορτοφόλια της.

Η εταιρεία κέρδισε τη φήμη όταν ο Λουίς δημιούργησε τα πρώτα ελαφριά, αεροστεγή μπαούλα με επίπεδη κορυφή το 1858, τα οποία επέτρεψαν στους ανθρώπους να μεταφέρουν περισσότερες τσάντες ενώ ταξίδευαν. Η εταιρεία εκτιμάται ότι αξίζει 26,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

2. Hermès – 30,2 δισ.

Ο οίκος μόδας Hermès που ιδρύθηκε το 1837 είναι γνωστός για τα έτοιμα σύνολα, τις δερμάτινες τσάντες, τα αξεσουάρ και τα αρώματά του. Το πρώτο εργαστήριο της εταιρείας, που προοριζόταν να εξυπηρετήσει Ευρωπαίους αριστοκράτες, άνοιξε τις πόρτες του στο Παρίσι.

Το 1918, η Hermes δημιούργησε το πρώτο δερμάτινο μπουφάν γκολφ με φερμουάρ για τον Πρίγκιπα Εδουάρδο της Ουαλίας. Στη συνέχεια έφτιαξαν την πρώτη τους σειρά δερμάτινων πορτοφολιών το 1922 και γυναικεία ρούχα ραπτικής το 1929.

Έκτοτε, η επιχείρηση επεκτάθηκε σε άλλες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο και έγινε γνωστή για τη δέσμευσή της να βρίσκει τις καλύτερες πρώτες ύλες και να δίνει προτεραιότητα στην άνεση των πελατών, κάτι που εξηγεί την αποτίμηση της Hermes στα 30,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

1. Nike – 31,3 δισ.

Όταν ο Φιλ Νάιτ και ο προπονητής του Μπιλ Μπάουερμαν ιδρύσαν τη Nike το 1964, η εταιρεία ήταν αρχικά γνωστή ως Blue Ribbon Sports. Ξεκίνησαν πωλώντας παπούτσια για τρέξιμο σε μια ιαπωνική εταιρεία που ονομαζόταν Onitsuka. Το 1967, η εταιρεία κυκλοφόρησε το Tiger Cortez, ένα παπούτσι για τρέξιμο.

Η εταιρεία έχει καθιερωθεί ως μία από τις κορυφαίες αθλητικές μάρκες πολυτελείας στον κόσμο και είναι καλύτερα γνωστή για τη δημιουργία αθλητικών υποδημάτων και ενδυμάτων. Από το 2020, απασχολούσε πάνω από 70.000 άτομα και διέθετε πάνω από 1.000 καταστήματα σε όλο τον κόσμο το 2023. Σήμερα, η Nike έχει αποτίμηση 31,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Διαβάστε ακόμη

«Ένεση» 2 δισ. τον μήνα φέρνει επενδύσεις 85 δισ. σε 5 χρόνια

Grecotel: «Δυνατή» σεζόν και το 2024 παρά τη γεωπολιτική αστάθεια (pic)

Στέλιος Σακαρέτσιος (Κτηματολόγιο): Στόχος το 2024 να ολοκληρωθεί το 80% της κτηματογράφησης

Αμερικανικές εκλογές: Αυτές είναι οι επενδυτικές επιλογές αναλόγως με τον νικητή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ