Σε περικοπές δαπανών ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την απόλυση εργαζομένων και την απλούστευση της γκάμας προϊόντων της εταιρείας αθλητικών παπουτσιών εν μέσω ασθενέστερων προοπτικών πωλήσεων, προχωρά η Nike.

Οι μετοχές κατέγραψαν κατακόρυφη πτώση, αφού η διοίκηση έδωσε μια ενημερωμένη εικόνα για το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους της εταιρείας την Πέμπτη 21/12. Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αντιπάλων Adidas  και Puma υποχώρησαν το πρωί της Παρασκευής.

Ο αμερικανικός γίγαντας αθλητικών ειδών βλέπει αύξηση των εσόδων για το σύνολο του έτους κατά περίπου 1% μετά από μειώσεις στο τρέχον τρίμηνο και μια μέτρια αύξηση στο επόμενο.

Ο οικονομικός διευθυντής Ματ Φρέντ δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη της εταιρείας ότι οι νέες προοπτικές αντανακλούν ένα δύσκολο περιβάλλον – «ιδιαίτερα στην ευρύτερη Κίνα και την ΕΜΕΑ», αναφερόμενος στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν «ενδείξεις για πιο προσεκτική καταναλωτική συμπεριφορά σε όλο τον κόσμο».

Οι μετοχές υποχώρησαν κατά 11% στις τελευταίες συναλλαγές της Πέμπτης στη Νέα Υόρκη. Η μετοχή είχε κερδίσει 4,7% το 2023 μέχρι το κλείσιμο της Πέμπτης, υπολειπόμενη του κέρδους 24% του δείκτη S&P 500. Η Adidas υποχώρησε κατά 6,5% νωρίς την Παρασκευή, με την Puma να σημειώνει πτώση 4,9%, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Έχουμε υιοθετήσει μια πιο συνετή προσέγγιση στον προγραμματισμό μας για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος John Donohoe στην κλήση, προσθέτοντας ότι η Nike βλέπει χαμηλότερα επίπεδα ανάπτυξης από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στην ανακοίνωσή της, η Nike ανέφερε ότι αναμένει να επιβαρυνθεί με έξοδα αναδιάρθρωσης ύψους 400 έως 450 εκατ. δολαρίων στο τρέχον τρίμηνο, «κυρίως σε σχέση με το κόστος αποχώρησης των εργαζομένων». Ο Φρεντ δήλωσε ότι η εταιρεία επιδιώκει να εξαλείψει τα επίπεδα διοίκησης.

Τα έσοδα του τριμήνου ανήλθαν σε 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα περίπου με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών που συγκέντρωσε το Bloomberg. Οι πωλήσεις στη βασική περιοχή της ευρύτερης Κίνας ήταν χαμηλότερες από τις αναμενόμενες, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις της Wall Street.

Η Nike αναζητά εξοικονόμηση πόρων απλοποιώντας τις σειρές των προϊόντων της, ενώ παράλληλα αυξάνει την αυτοματοποίηση και ενισχύει την τεχνολογία. «Ξέρουμε ότι σε ένα περιβάλλον όπως αυτό, όταν ο καταναλωτής βρίσκεται υπό πίεση και η διαφημιστική δραστηριότητα είναι υψηλότερη, ότι είναι το καινούργιο και η καινοτομία που κάνει τον καταναλωτή να δράσει», δήλωσε ο Φρεντ.

Οι ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με την Κίνα αποτελούν βασικό σημείο εστίασης για την εταιρεία αθλητικών ειδών εν μέσω φόβων για υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών εκεί. Μόλις στην τηλεδιάσκεψη μετά την τελευταία τριμηνιαία έκθεση, στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο Donohoe δήλωσε ότι η Nike έχει «μεγάλη εμπιστοσύνη για το μέλλον και τον Κινέζο καταναλωτή στον τομέα μας». Τα τελευταία αποτελέσματα μπορεί να καλλιεργήσουν περισσότερες αμφιβολίες σχετικά με την ανάκαμψη.

Διαβάστε ακόμη

Μικρομεσαίες: Νέα ρύθμιση για συγχωνεύσεις και εξαγορές – Ποιοι «πιέζονται» να συστήσουν εταιρείες

Στουρνάρας: Η επενδυτική βαθμίδα σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα

Πιερρακάκης: Τα μη κρατικά πανεπιστήμια είναι κομμάτι στρατηγικής για να αλλάξει το σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ