Η Boeing δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα απλοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει τα ζητήματα ασφάλειας στα αεροσκάφη της και θα ενσωματώσει τις διαδικασίες ασφαλείας με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι απόλυτα κατανοητές και διαχειρίσιμες από τους χειριστές καθώς ο κορυφαίος κατασκευαστής αεροσκαφών αντιμετωπίζει αυξανόμενη κριτική για τα θανατηφόρα ατυχήματα σε δύο από τα νέα 737 Max αεροσκάφη της, τα οποία είχαν σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους  346 άτομα.

Ο Beth Pasztor, 34χρονος υπάλληλος της Boeing που πρόσφατα ήταν εκτελεστικό μέλος στο τμήμα ασφάλειας και συμμόρφωσης, θα ηγηθεί μιας νέας ομάδας ασφάλειας, επιφορτισμένης με  αυτό το έργο  δήλωσε η Boeing.

Το συμβούλιο της Boeing την περασμένη εβδομάδα συνέστησε την αλλαγή αυτή κακθώς και μια σειρά από άλλες διαδικασίες που στοχεύουν στη βελτίωση της γενικότερης κουλτούρας ασφάλειας μέσα στην ίδια την εταιρεία.

Η εταιρεία έχει γίνει αντικείμενο πολλών ερευνών  σχετικά με το σχεδιασμό του 737 Max,  που θεωρείται μπεστ – σέλερ.  Οι ερευνητές των δυο συντριβών, της πτήσης της  Lion Air που έπεσε στην Ινδονησία και μιας πτήσης των Ααιθιοπικών Αερογραμμών εμπλέκουν στα αίτια του ατυχήματος το λογισμικό ελέγχου ανόδου – καθόδου το οποίο έχει προστεθεί στον νέο αυτό τύπο αεροσκάφους.

Κάποιοι χειριστές δεν γνώριζαν καν ότι το σύστημα υπήρχε μέχρι που συνέβη η πρώτη συντριβή. Η Boeing προσπαθεί τώρα να παράσχει μια ενημερωμένη έκδοση λογισμικού στους ρυθμιστές, οι οποίοι και καθήλωσαν τα  αεροσκάφη 737 Max μετά τη δεύτερη συντριβή. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας δήλωσε ότι δεν έχει καθοριστεί, ακόμη, χρονικό πλαίσιο για να επιτρέψει στα αεροπλάνα να πετάξουν και πάλι.

Ο Pasztor θα αναφερθεί στη νέα Επιτροπή Αεροδιαστημικής Ασφάλειας του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας και στον γενικό  μηχανικό της Boeing και θα επιβλέπει τους υπαλλήλους της Boeing που συνεργάζονται με την FAA για να πιστοποιήσουν τα αεροπλάνα. Αρκετοί βουλευτές  έχουν επικρίνει την αντιπροσωπεία της FAA για ορισμένες λειτουργίες πιστοποίησης της Boeing.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Boeing Dennis Muilenburg αναμένεται να  καταθέσει μπροστά σε μια Επιτροπή της κυβέρνησης στις 30 Οκτωβρίου. Πρόκειται για την πρώτη του εμφάνιση ενώπιον ν βουλευτών από τότε που συνέβησαν τα πολύνεκρα ατυχήματα.

«Σε αυτή την καθοριστική στιγμή, η Boeing πρέπει να αναλάβει έναν διευρυμένο ηγετικό ρόλο με αυξημένη εστίαση στην ασφάλεια – και να φτάσει ακόμα υψηλότερα», δήλωσε ο Muilenburg σε ανακοίνωσή του.