Οι διακοπές υψηλού προφίλ έχουν αρχίσει τον τελευταίο καιρό και χάνουν το ενδιαφέρον του κόσμου, καθώς όλο και περισσότεροι επιλέγουν απομακρυσμένες τοποθεσίες για ψυχική υγεία και οικογενειακή σύνδεση.

Σκι με ελικοπτεράκι στην Ανταρκτική για 2,2 εκατομμύρια δολάρια. Ένα σαφάρι με πολικές αρκούδες σε μια «απαγορευμένη» περιοχή του Σβάλμπαρντ της Νορβηγίας για 300.000 δολάρια. Τι θα λέγατε για την παρακολούθηση λεοπάρδαλίν χιονιού στα Ιμαλάια με διάσημους εξερευνητές για 100.000 δολάρια;

Ταξιδιωτικές εμπειρίες με μεγάλα ποσά όπως αυτές παραπάνω, είναι ενδεικτικές της τάσης της «διακριτικής πολυτέλειας» που ξεκίνησε αρχικά από τον κόσμο της μόδας.

Τώρα που ο η τάση αυτή εισέρχεται στην ταξιδιωτική βιομηχανία, το 1% εγκαταλείπει ολοένα και περισσότερο τους λαμπερούς προορισμούς διακοπών, όπως το Κάπρι, για πιο διακριτικές αποδράσεις, σύμφωνα με το CNBC.

Λιγότερα φώτα – Περισσότερη απόλαυση

Η Τζάκλιν Σιένα Ίντια, η ιδρύτρια της υπερπολυτελούς ταξιδιωτικής εταιρείας Sienna Charles, χαρακτηρίζει τον εαυτό της μια «μακροχρόνια θαυμάστρια της διακριτικής πολυτέλειας».

Ενώ άλλοι μπορεί να προτιμούν τις λεωφόρους του Παρισιού ή τις ακτές του Μονακό, εκείνη δραπετεύει στο Χο Τσι Μινχ του Βιετνάμ μία φορά τον χρόνο.

Είπε ότι οι πελάτες της επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στην οικογένειά τους, την ευημερία και την ψυχική τους υγεία «επειδή ο κόσμος είναι πολύ πιο αγχωτικός». Ως αποτέλεσμα, αναζητούν περισσότερη απόλαυση παρά προβολή όταν ταξιδεύουν.

«Ένας επιπλέον λόγος που ο κόσμος στρέφεται προς την διακριτική πολυτέλεια είναι η ασφάλεια: Δεδομένου ότι τα σπίτια των διασημοτήτων έχουν γίνει στόχος για τους κλέφτες τον τελευταίο καιρό, εκδηλώσεις υψηλού προφίλ όπως το Super Bowl είναι λιγότερο ελκυστικές», δήλωσε η Ίντια.

«Κατά συνέπεια, οι πελάτες αναζητούν απομακρυσμένους προορισμούς», είπε.

«Μόλις κλείσαμε μια βίλα για μια οικογένεια δισεκατομμυριούχων σε ένα νησί στη Βραζιλία. Η Βραζιλία δεν είναι ένα μέρος που έρχεται αμέσως στο μυαλό … Αλλά, για μένα, είναι ένα μέρος που εξακολουθεί να έχει αυθεντικότητα και ψυχή. Έχει υπέροχο φαγητό και απίστευτη κουλτούρα», δήλωσε η Ίντια.

«Η Αφρική είναι ένα άλλο μέρος όπου οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν την απόλαυση», είπε. «Ήταν η επιλογή του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους, ο οποίος ταξίδεψε στην Αιθιοπία το 2015», είπε.

Αποκλειστικότητα και ιδιωτικότητα

Η Roman & Erica είναι μια εταιρεία πολυτελούς τρόπου ζωής που διευθύνεται από την Έρικα Τζάκοβιτς και τον Ρομάν Τσιπορούκα. «Η Τζάκοβιτς διαχειρίζεται τις ανάγκες του τρόπου ζωής 30 οικογενειών, από πολιτικούς και διευθύνοντες συμβούλους της τεχνολογίας μέχρι στελέχη hedge funds», δήλωσαν.

«Για αυτούς, τα ήσυχα πολυτελή ταξίδια έχουν να κάνουν με την αποκλειστικότητα και την ιδιωτικότητα», είπε η Τζάκοβιτς. «Αλλά η πανδημία επιτάχυνε την επιθυμία των πλούσιων ταξιδιωτών να έχουν ουσιαστικές εμπειρίες – οι οποίες μπορεί να κυμαίνονται από μια ήσυχη πρωινή πεζοπορία μέχρι την οργάνωση ενός αγώνα τένις με τον Ρότζερ Φέντερερ», είπε.

Το επόμενο σύνορο

Η εξυπηρέτηση των υπερπλουσίων συνοδεύεται από μια νέα πρόκληση: τη διαθεσιμότητα.

Σύμφωνα με μια έκθεση της Henley & Partners για το 2023, υπάρχουν 28.420 εκατομμυριούχοι παγκοσμίως, οι οποίοι είναι όσοι έχουν επενδύσιμα περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 100 εκατ. δολαρίων. Αυτό είναι σχεδόν 12% περισσότεροι από τις εκτιμήσεις του 2022 και διπλάσιοι από τον αριθμό που υπήρχε το 2003.

Η Τζάκοβιτς δήλωσε ότι οι πελάτες της δεν επιλέγουν ποτέ συμβατικές κρουαζιέρες, καθώς προτιμούν να ναυλώνουν ιδιωτικά σκάφη αναψυχής. Στην πραγματικότητα, δήλωσε ότι η αγορά ναύλωσης, της οποίας η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία, την εμπόδισε πρόσφατα να εξασφαλίσει μια κράτηση της τελευταίας στιγμής.

«Τώρα ανταγωνίζεσαι άλλους 10 ανθρώπους που ταξιδεύουν με φίλους και συγγενείς», είπε.

«Αυτό οδηγεί τους εύπορους ταξιδιώτες να αναζητούν νέα μέρη για αποδράσεις», είπε.

Επόμενος προορισμός: Το διάστημα

Για έναν πελάτη της, η Roman & Erica εξασφάλισε μια θέση στην πρώτη αποκλειστικά ιδιωτική αποστολή αστροναυτών έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Τα διαστημικά ταξίδια είναι τόσο περιζήτητα που ο Τσιπορούκα ίδρυσε μια ξεχωριστή οντότητα, την SpaceVIP, για να καλύψει τη ζήτηση.

Η Space Perspective σχεδιάζει να αρχίσει να πραγματοποιεί εξάωρα ταξίδια στην άκρη του διαστήματος με τη σφαιρική της κάψουλα το επόμενο έτος. Μέχρι στιγμής, το 50% των κρατήσεων αφορά πλήρεις κάψουλες που περιλαμβάνουν οκτώ άτομα, σύμφωνα με την εταιρεία με έδρα τη Φλόριντα. Η τιμή για αυτό θα είναι 1 εκατομμύριο δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

Ε65: Πώς μείωσε σε 3 ώρες το ταξίδι Αθήνα – Τρίκαλα (pics)

ΤΕΚΜΟΝ: H startup που οργανώνει τους εργαζόμενους στο μετρό του Λονδίνου, σε αεροδρόμια, βιομηχανίες και μεγάλες αλυσίδες

Ισραήλ: «Πρόβα» επέμβασης στη Ράφα – Βομβαρδισμοί σε συνοικίες με εντολή εκκένωσης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ