Ορισμένα από τα μεγαλύτερα brands στο χώρο της μόδας αδυνατούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της καταναγκαστικής εργασίας στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Σύμφωνα με έκθεση, η γαλλική εταιρεία LVMH λαμβάνει μία από τις χειρότερες βαθμολογίες.

Η έρευνα που διεξήχθη από την KnowTheChain, μια οργάνωση που προσπαθεί να εξαλείψει την παιδική και καταναγκαστική εργασία στις εφοδιαστικές αλυσίδες των επιχειρήσεων, χρησιμοποίησε μια μέθοδο σύγκρισης βασισμένη στις οδηγίες του ΟΗΕ για την επιχειρηματικότητα και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Η KnowTheChain ανέφερε ότι οι εταιρείες συγκέντρωσαν κατά μέσο όρο, μία απογοητευτική βαθμολογία 21/100, γεγονός που αποδεικνύει τη δυσκολία τους στην αντιμετωπίση ζητημάτων που σχετίζονται με την καταναγκαστική εργασία.

«Καθώς ολοένα και περισσότεροι παράγοντες όπως, ο πόλεμος, η κλιματική κρίση και η οικονομική αστάθεια αυξάνουν τον κίνδυνο της καταναγκαστικής εργασίας, η πολιτική και η πρακτική των εταιρειών είναι ανεπαρκής», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση που κυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα.

Περισσότερο από το 20% των εταιρειών που αξιολογήθηκαν έλαβαν συνολική βαθμολογία 5/100 ή λιγότερο, αποτυγχάνοντας να «βάλουν φρένο» στις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Lululemon, Puma, και Adidas ανάμεσα στις καλύτερες

Η εταιρεία Lululemon από τον Καναδά αναδείχθηκε ως η κορυφαία από τις 65 εταιρείες με βαθμολογία 63/100. Η γερμανική εταιρεία Puma (58/100) κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ η ανταγωνιστική Adidas (55/100), στην τρίτη θέση.

Η Βερονίκ Ροσέ, υπεύθυνη βιωσιμότητας στη Puma, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει επενδύσει «σημαντικό χρόνο και πόρους» για να διασφαλίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων της. Η βαθμολογία της PUMA στην έκθεση της KnowTheChain επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται «στο σωστό δρόμο, αλλά υπάρχουν και περιθώρια βελτίωσης».

Εκπρόσωπος της Adidas δήλωσε σύμφωνα με το CNCB, ότι το αποτέλεσμα αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή της για δίκαιες και ασφαλείς συνθήκες εργασίας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της, την οποία υποστηρίζει ενεργά για περισσότερα από 25 χρόνια.

Αντίθετα, πέντε εταιρείες από Ινδία, Κίνα, Ταϊβάν, Ινδονησία και Ιαπωνία έλαβαν βαθμό 0/100, ενώ τρεις ακόμη έλαβαν 1/100. Η αμερικανική αλυσίδα καταστημάτων Foot Locker έλαβε 2/100, και η LVMH, η μεγαλύτερη εταιρεία πολυτελών ειδών στον κόσμο, είχε βαθμό 6/100. Οι κολοσσοί λιανικής Amazon και Walmart κατατάσσονται στην κορυφαία τρίτη ομάδα των εταιρειών συνολικά, με βαθμολογία 32/100.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, παρά τις επιτυχημένες πρακτικές ορισμένων εταιρειών, υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω βελτιώσεις και συνεχείς προσπάθειες ώστε να εξασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους διεθνείς κανονισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Διαβάστε ακόμη

Κίνδυνος ύφεσης στην Ευρωζώνη: Η (εντυπωσιακή) αντιστροφή ρόλων για Γερμανία και Ελλάδα (χάρτης)

Μελίνα Τραυλού: Η συνεργασία είναι το κλειδί για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ