Σε «αρνητικό» από «σταθερό» υποβάθμισε η  Fitch Ratings το αξιόχρεο της κατασκευάστριας αεροσκαφών Boeing Co, κάνοντας λόγο για την αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της επαναδρομολόγησης των αεροσκαφών 737 MAX.
Η υποβάθμιση,  έρχεται σε ένα χρονικό σημείο κατά το οποίο η Boeing αντιμετωπίζει και το πρόβλημα της οικονομικής επιβάρυνσής της,  ύψους περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που σχετίζεται με την καθήλωση των αεροσκαφών και  θα μπορούσε ενδεχομένως να αυξήσει το κόστος δανεισμού του μεγαλύτερου κατασκευαστή αεροσκαφών στον κόσμο.

Η Fitch, ωστόσο, έμεινε στην πιστοληπτική αξιολόγησή της «Α» / «F1» για το υφιστάμενο χρέος της Boeing, λέγοντας ότι η εταιρεία διαθέτει σημαντική ρευστότητα, οικονομική ευελιξία, χαμηλή μόχλευση, πρόσβαση στις κεφαλαιαγορές και διαφοροποίηση εσόδων.

Η Boeing αντιμετωπίζει μία από τις χειρότερες κρίσεις στην ιστορία της, καθώς τα 737 Max, τα αεροσκάφη της με τις περισσότερες πωλήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα, έχουν καθηλωθεί από τον Μάρτιο μετά από τα τραγικά δυστυχήματα στην Αιθιοπία και την Ινδονησία που στοίχισαν τη ζώη σε  346 άτομα.

Η Fitch Ratings  δήλωσε ότι τα Max θα εξακολουθήσουν να αποτελούν μια ανησυχία για τον κλάδο των αερομεταφορών ως  το 2020 και αναμένει ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο λειτουργικό περιθώριο της Boeing για αρκετά χρόνια μετά την επιστροφή τους.

Η αναθεώρηση των προοπτικών βασίστηκε επίσης στην πρόκληση της επιστροφής των καθηλωμένων αεροσκαφών στην υπηρεσία, των νέων παραγγελιών – παραδόσεων αεροσκαφών και της χρηματοδότησης που απαιτείται για τη δημιουργία κεφαλαίου κίνησης.

Η Boeing δεν σχολίασε ακόμη την αναθεώρηση της Fitch Ratings.

Στις 31 Μαρτίου η Boeing είχε συνολικό χρέος 14,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η Fitch δήλωσε ότι εκτιμά ότι το ενοποιημένο χρέος της εταιρείας θα αυξηθεί κατά σχεδόν 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε σχεδόν 24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.

«Η κατάσταση που έχει προκύψει με τα 737 Max παρουσιάζει επίσης σημαντικές προκλήσεις για τις δημόσιες  σχέσεις της.  Ακόμη ο αντίκτυπος στη φήμη και στο σήμα της Boeing θα είναι ένα στοιχείο που πρέπει να παρακολουθείται  για το επόμενο έτος ή και περισσότερο”, ανέφερε η Fitch Ratings.

Η Fitch τον Απρίλιο είχε προειδοποιήσει ότι το 2019 θα ήταν ένα αγχωτικό έτος για τη Boeing, αναμένοντας ότι τα πιστωτικά της περιθώρια  θα περιορισθούν. Μάλιστα, τη Δευτέρα, επεσήμανε  τον κίνδυνο υψηλότερων απαιτήσεων από τις  αεροπορικές εταιρείες, ειδικά αν η καθήλωση των Max  επεκταθεί στην περίοδο των διακοπών,  στο τέλος του έτους.