Μεγάλη αύξηση μισθών άνω του 20% για τα περίπου 930.000 μέλη του απαιτεί το κορυφαίο συνδικάτο του κατασκευαστικού κλάδου στη Γερμανία, εξέλιξη που προκάλεσε τριγμούς στον κλάδο και φούντωσε την ανησυχία της αγοράς για την πορεία του πληθωρισμού.

Συγκεκριμένα το συνδικάτο IG BAU δήλωσε πως θα διεκδικήσει μηνιαία αύξηση μισθών της τάξεως των 500 ευρώ, ποσό που για τους πλέον χαμηλόμισθους εργαζόμενους του κατασκευαστικού κλάδου μεταφράζεται σε ποσοστιαία αύξηση κατά 21%.

Υπολογίζεται ότι τα δύο τρίτα των εργαζομένων στις κατασκευές πληρώνονται με λιγότερο από 3.250 ευρώ το μήνα, ήτοι κοντά στα επίπεδα του κατώτατου μισθού.

Το συνδικάτο πρόκειται να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των εργοδοτών στις 22 Φεβρουαρίου.

Βεβαίως, αναλυτές της γερμανικής αγοράς επισημαίνουν πως συνήθως οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα της χώρας καταλήγουν περίπου στο ήμισυ των αρχικών απαιτήσεων τους. Όμως, δεδομένου πως ο πήχης από το IG BAU τοποθετείται ήδη ψηλά ακόμη και μια αύξηση από 6% έως και 12% θεωρείται πολύ μεγάλη. Ειδικά για έναν κλάδο που έχει υποστεί σημαντική καθίζηση τα τελευταία χρόνια, λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας και των συνεπειών των αυξημένων επιτοκίων.

Από την άλλη πλευρά στελέχη του IG BAU στέκονται στην εκτίναξη του κόστους ζωής και στην άνοδο του πληθωρισμού από την εποχή του προηγούμενου μισθολογικού deal στον κλάδο, το 2021.

Τότε η νέα συλλογική σύμβαση είχε «κλείσει» με αυξήσεις ύψους 6,2% για το δυτικό τμήμα της χώρας και 8,5% για τα ανατολικά κρατίδια. Έκτοτε ο πληθωρισμός στη χώρα κινήθηκε κατά μέσο όρο στο 7,9% το 2022 και στο 5,9% πέρυσι.

Σημαντικό όπλο στα χέρια του IG BAU είναι το γεγονός πως ο κλάδος υποφέρει από σημαντικές ελλείψεις σε εργατικά χέρια. Έκθεση του γερμανικού εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου, τον περασμένο Νοέμβριο, έδειξε πως τουλάχιστον οι μισές από τις κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας δυσκολεύονται να καλύψουν τα κενά στα εργοτάξια τους.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Αφήστε τα μετρητά – Ήρθε η ώρα για επενδύσεις σε μετοχές και ομόλογα

Τα πιο πολυτελή τρένα στον κόσμο συναγωνίζονται τα lear jet

Λίντνερ από Νταβός: «Η Γερμανία δεν είναι ο ασθενής της Ευρώπης, χρειάζεται μεταρρυθμίσεις»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ