Η γερμανική διαδικτυακή ταξιδιωτική επιχείρηση GetYourGuide συγκέντρωσε 194 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, ελπίζοντας να επωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης για ταξιδιωτικές υπηρεσίες το καλοκαίρι, ώστε να επεκταθεί και στις ΗΠΑ και να επενδύσει σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.

Η εταιρεία με έδρα το Βερολίνο ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι συγκέντρωσε τη χρηματοδότηση μέσω ενός μείγματος μετοχικού κεφαλαίου και δανεισμού, με τα 85 εκατ. δολάρια της επένδυσης μετοχικού κεφαλαίου να προέρχονται από την αμερικανική εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Blue Pool Capital.

Η επένδυση αποτιμά την εταιρεία σε σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σχέση με την τελευταία δημοσιευμένη αποτίμηση της GetYourGuide που ήταν 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα. Οι υφιστάμενοι επενδυτές KKR και Temasek επένδυσαν και πάλι σε αυτόν τον γύρο.

Το χρεωστικό μέρος της συμφωνίας καθοδηγήθηκε από την UniCredit και υποστηρίχθηκε επίσης από την BNP Paribas, τη Citibank και την KfW. Η συνολική επένδυση στην GetYourGuide, συμπεριλαμβανομένων τόσο των μετοχών όσο και του χρέους, ανέρχεται τώρα σε λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Το προϊόν της GetYourGuide διαφέρει από εκείνα που προσφέρονται από ορισμένους άλλους σημαντικούς ανταγωνιστές στο χώρο των online ταξιδιών. Αντί να διαφημίζει ξενοδοχεία, πτήσεις και άλλες μεθόδους μετακίνησης, το GetYourGuide προωθεί στους χρήστες του εμπειρίες και πράγματα που πρέπει να κάνουν σε ανεξερεύνητα μέρη.

Αυτές οι εμπειρίες προσφέρονται μέσω τρίτων προμηθευτών στην πλατφόρμα της και την GetYourGuide να λαμβάνει αμοιβή για κάθε κράτηση.

Η εταιρεία σημείωσε τεράστια αύξηση της ζήτησης για την πλατφόρμα της, καθώς τα ταξίδια επανήλθαν σε φυσιολογικά μέτρα μετά τον τερματισμό των περιορισμών του Covid-19 και την επανέναρξη των κανονικών διεθνών μεταφορών.

Ο Τζόανς Ρεκ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της GetYourGuide, δήλωσε ότι η εταιρεία είδε τα έσοδά της να εξαλείφονται κατά τις πρώτες ημέρες της πανδημίας – «για πολλά συνεχόμενα τρίμηνα η εταιρεία δεν είχε καθόλου έσοδα», όπως είπε.

«Είχαμε σοβαρή ύφεση κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο Ρεκ στο CNBC. «Η ταξιδιωτική βιομηχανία υπέστη πολύ μεγάλο πλήγμα. Η GetYourGuide ήταν πιθανώς μία από τις χειρότερα επηρεασμένες εταιρείες. Οι άνθρωποι δεν έβγαιναν έξω».

«Υπήρξαν κάποιες  θετικές εξελίξεις το 2021 με το άνοιγμα των συνόρων των ΗΠΑ, αλλά η πραγματική ανάκαμψη ξεκίνησε μόνο όταν η μετάλλαξη omicron αποδείχθηκε ότι ήταν μια λιγότερο επικίνδυνη παραλλαγή και οι άνθρωποι άρχισαν να ξαναρχίζουν να ταξιδεύουν το Πάσχα του 2022. Από τότε είχαμε μια επιχειρηματική επιτυχία στα χέρια μας», είπε.

«Η GetYourGuide διπλασίασε τις πωλήσεις της το 2022 και τις τετραπλασίασε το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με το 2019», δήλωσε ο Ρεκ, επικαλούμενος ένα σημείο αναφοράς πριν από την πανδημία, λόγω του ότι το 2020 και το 2021 ήταν αισθητά χαμηλότερα από πλευράς δραστηριότητας.

Για να αντισταθμίσει τη μείωση των φυσικών εμπειριών, η GetYourGuide άρχισε να προσφέρει στους χρήστες εικονικές περιηγήσεις και άλλες εμπειρίες. Πιο πρόσφατα, άρχισε να προσφέρει τις δικές της αποκλειστικές επώνυμες εμπειρίες με την ονομασία «Originals».

Αυτές περιλαμβάνουν τη δυνατότητα να ανάψει κανείς τα φώτα της Καπέλα Σιξτίνα στο Αποστολικό Παλάτι, την επίσημη κατοικία του Πάπα στο Βατικανό, και να επισκεφθεί το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη μια ώρα πριν από το κανονικό ωράριο λειτουργίας.

Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι μια αγορά που ο Ρεκ πιστεύει ότι αξίζει σήμερα 300 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ πιστεύει ότι η συνολική αγορά που μπορεί να απευθυνθεί σε εμπειρίες γενικότερα θα μπορούσε να αξίζει 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια.

Η GetYourGuide θα χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, οι οποίες αποτέλεσαν τεράστια πηγή ανάπτυξης για την εταιρεία κατά το τελευταίο έτος. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη και την ανάπτυξη άλλων προϊόντων ή αλγόριθμους LLM που να αποτελούν βασική πηγή εστίασης.

Τα LLM είναι αλγόριθμοι που εκπαιδεύονται σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων και προγραμματίζονται έτσι ώστε να αναγνωρίζουν, να συνοψίζουν και να παράγουν κείμενο και άλλους τύπους περιεχομένου. Τροφοδοτούν τα λεγόμενα συστήματα γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης, τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να παράγουν νέο περιεχόμενο εισάγοντας ορισμένες οδηγίες.

Η GetYourGuide αναφέρει ότι ενσωματώνει ήδη LLMs στην επιχείρησή της για να αυτοματοποιήσει τη δημιουργία περιγραφών εμπειριών, όπως τα τοπικά μαθήματα παρασκευής πίτσας και ζυμαρικών και οι κρουαζιέρες με ποταμόπλοιο στον Σηκουάνα στο Παρίσι.

Τα LLMs μπορούν επίσης να είναι χρήσιμα για να επιτρέψουν στους ανθρώπους να ανακαλύψουν νέες περιοχές και να βρουν εμπειρίες με ενισχυμένη εξατομίκευση των συστάσεων, δήλωσε ο Ρεκ. Η Google προωθεί με ταχείς ρυθμούς το έργο της στην τεχνητή νοημοσύνη εν μέσω ανησυχιών για την απειλή των LLMs στην κυριαρχία της στην ηλεκτρονική αναζήτηση.

 

Διαβάστε ακόμη 

Οι επενδυτές βλέπουν ράλι στο Χρηματιστήριο και επενδυτική βαθμίδα (πίνακας)

Στέλιος Σαράντης (Ελληνικά Γαλακτοκομεία): Προ των πυλών το comeback της ΑΓΝΟ – Καλπάζουν οι εξαγωγές

Ντάνιελ Φάμπιαν (Google): «Ψηφιακός εμπρηστής» στον άγνωστο πόλεμο της κυβερνοασφάλειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ