Η γερμανική ρυθμιστική αρχή του δικτύου φυσικού αερίου ανακοίνωσε ότι η χώρα είναι πλέον καλύτερα προετοιμασμένη για τη διακοπή του εφοδιασμού από τη Ρωσία, όμως προέτρεψε τους πολίτες και τις εταιρείες να περιορίσουν την κατανάλωση, μετά την ανακοίνωση της Gazprom ότι ο αγωγός Nord Stream 1 θα παραμείνει κλειστός προς το παρόν.

«Με αφορμή την απόφαση της Ρωσίας να μην επιτρέψει επί του παρόντος τη ροή αερίου μέσω του Nord Stream 1, οι τερματικοί σταθμοί υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG, τα σχετικά επίπεδα αποθήκευσης και η σημαντική εξοικονόμηση καθίστανται ακόμη πιο σημαντικά» ανέφερε μέσω του Twitter ο Κλάους Μούλερ, ο πρόεδρος της Bundesnetzagentur.

«Είναι καλό που η Γερμανία είναι τώρα καλύτερα προετοιμασμένη, όμως τώρα εξαρτάται από τον καθένα και όλους μας», πρόσθεσε.

Ο αγωγός Nord Stream 1, που περνά από τη Βαλτική Θάλασσα και εφοδιάζει τη Γερμανία και άλλες χώρες, ήταν να επαναλειτουργήσει αύριο Σάββατο (στις 04.00 ώρα Ελλάδας) έπειτα από τριήμερη διακοπή για συντήρηση.

Η Gazprom ωστόσο, η οποία έχει το μονοπώλιο των εξαγωγών αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία, ανέφερε νωρίτερα ότιδεν μπορεί να ξαναρχίσει με ασφάλεια τις παραδόσεις, μέχρι να επιδιορθωθεί μια διαρροή λαδιού μηχανής που εντοπίστηκε σε μια τουρμπίνα. Δεν έδωσε κάποιο χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπορούσε να ολοκληρωθεί η επισκευή.

«Αυτό αποτελεί μέρος του ψυχολογικού πολέμου της Ρωσίας εναντίον μας», έγραψε στο Twitter ο Μίχαελ Ροτ, ο επικεφαλής της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του γερμανικού κοινοβουλίου.

Οι δεξαμενές αποθήκευσης φυσικού αερίου στη Γερμανία είναι γεμάτες σε ποσοστό 85%. Το Βερολίνο εκτιμά ότι ο στόχος που έχει τεθεί, να γεμίσουν κατά 95% μέχρι την 1η Νοεμβρίου, θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί, εκτός και αν εταιρείες και νοικοκυριά μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου.

Η ΕΕ συνολικά έχει ήδη ξεπεράσει τον στόχο, να πληρωθούν οι δεξαμενές κατά 80% μέχρι την 1η Οκτωβρίου.

Διαβάστε ακόμη:

Η ώρα του… πλαφόν – Τα σχέδια των G7 και Eυρώπης για ανώτατες τιμές στις εισαγωγές από τη Ρωσία 

ΔΕΠΑ Υποδομών: Σε διαπραγματεύσεις με την Italgas για την απόκτηση 10% έως 20% ο όμιλος Κοπελούζου

Ryanair: Το «κόψιμο» δρομολογίων στο Ελ. Βενιζέλος – Η απώλεια μεριδίου και ο ρόλος της Sky Express