Η Google βάζει στο «ράφι» άλλο ένα προϊόν ή υπηρεσία της, συνεχίζοντας έτσι ένα μακρύ “σερί” αποτυχημένων εγχειρημάτων στα οποία γρήγορα μπαίνουν τίτλοι τέλους, προκειμένου η εταιρεία να γλιτώσει χρήματα. Αυτή τη φορά πρόκειται για την πολυδιαφημισμένη υπηρεσία streaming βιντεοπαιγνιδιών Stadia, η οποία, μετά από σχεδόν μόνο τρία χρόνια λειτουργίας, θα σταματήσει λόγω έλλειψης επαρκούς ενδιαφέροντος από τους gamers.   H Stadia, που είχε προβληθεί ως “το Netflix για games”, όταν ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2019, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες να παίζουν στο διαδίκτυο βιντεοπαιγνίδια που βρίσκονταν στο υπολογιστικό “νέφος” (cloud), θα πάψει να υπάρχει από τις 18 Ιανουαρίου του 2023.

Η εταιρεία μάλιστα υποσχέθηκε αποζημιώσεις έως τα μέσα Ιανουαρίου σε όσους παίκτες έχουν αγοράσει μέσω του Google Store σχετικό εξοπλισμό (controller) για το Stadia ή παιγνίδια και επιπρόσθετο (add-on) περιεχόμενο μέσω του Stadia Store. Τα παιγνίδια της υπηρεσίας Stadia «έτρεχαν» σε κέντρα δεδομένων της Google που υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου και ο χρήστης μπορούσε να παίζει μέσω μιας κινητής συσκευής ή και της τηλεόρασης του.  Η Google προσπάθησε να ανταγωνιστεί τα Xbox και PlayStation των Μicrosoft και Sony, που εδώ και χρόνια έχουν «χτίσει» μια μεγάλη βάση πελατών-παικτών συνδρομητών. Αλλά δεν τα κατάφερε τελικά, εν μέρει επειδή οι περισσότεροι παραγωγοί βιντεοπαιγνιδιών, οι οποίοι ήδη είχαν συμφωνίες με τις Μicrosoft και Sony, αρνήθηκαν να καταστήσουν τους δημοφιλέστερους τίτλους τους διαθέσιμους μέσω και της online πλατφόρμας της Stadia. Έτσι, αρκετοί χρήστες ήσαν απρόθυμοι να πληρώνουν μηνιαία συνδρομή για μια υπηρεσία που δεν τους πρόσφερε πολλά ενδιαφέροντα παιγνίδια.

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Google και γενικός διευθυντής της Stadia Φιλ Χάρισον, η υπηρεσία της «δεν κέρδισε μεταξύ των χρηστών τη δημοφιλία που περιμέναμε, έτσι πήραμε τη δύσκολη απόφαση να τη σταματήσουμε σταδιακά». Ο διευθύνων σύμβουλος της Google Σουντάρ Πιντσάι παρουσίασε την απόφαση ως μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας του ομίλου να εστιάσει σε πιο κερδοφόρες δραστηριότητες εν μέσω μιας όλο και πιο δύσκολης διεθνούς οικονομικής συγκυρίας. Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τους αναλυτές, ο υψηλός πληθωρισμός έχει οδηγήσει μερικούς καταναλωτές να μειώσουν γενικότερα τις δαπάνες τους στον τομέα της ψυχαγωγίας.  Η Google και η μητρική της Alphabet είναι πάντως ‘διάσημες’ στη Γουόλ Στριτ για το ότι κατά καιρούς ρίχνουν χωρίς φειδώ χρήματα σε διάφορα νέα πολύ υποσχόμενα σχέδια, αρκετά άσχετα με τη βασική δραστηριότητα της που είναι η μηχανή αναζήτησης, για να τραβήξουν τελικά το χαλί κάτω από αυτά τα φιλόδοξα προγράμματα, όταν φαίνεται ότι δεν θα αποβούν κερδοφόρα. Η απόφαση της Google έρχεται λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του Netflix ότι θα εισέλθει στην αγορά gaming με τη δημιουργία δικού του στούντιο για τη δημιουργία βιντεοπαιγνιδιών. Η Google είχε δημιουργήσει και αυτή το δικό της στούντιο για παραγωγή βιντεοπαιγνιδιών, αλλά ένα χρόνο μετά την έναρξη της Stadia, το έκλεισε, με αποτέλεσμα να εξαρτιέται πλέον από άλλες εταιρίες που τα παράγουν. Κάτι που δεν εξελίχτηκε καλά για την ίδια, καθώς μόνο η Ubisoft συμφώνησε με τη Stadia να καταστούν διαθέσιμα τα κορυφαία παιγνίδια της στην πλατφόρμα της τελευταίας. Πάντως η νέα τεχνολογία πίσω από τη Stadia έλαβε εγκωμιαστικά σχόλια και αναμένεται πλέον να αξιοποιηθεί ευρύτερα από τη Google σε άλλες υπηρεσίες της.

Διαβάστε ακόμη

Μάκρη: Στο σφυρί το νησί του Ιονίου και το «θρίλερ» (pics)

Τρία Data Centers στην Αττική θα αναπτύξει η Google

To «βρώμικο» μυστικό στο κυνήγι της Ευρώπης για καθαρή ενέργεια