Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό δεσμεύτηκε να απαγορεύσει τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρονικά πατίνια από τη γαλλική πρωτεύουσα, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων ψήφισε υπέρ της κίνησης αυτής.

Σε ένα μη δεσμευτικό δημοψήφισμα που διεξήχθη την Κυριακή, το 89,03% των πολιτών δήλωσε ότι είναι αντίθετο στα κοινόχρηστα ηλεκτρικά σκούτερ, τα οποία νοικιάζονται σε βραχυπρόθεσμη βάση μέσω εφαρμογώ. Υπήρχαν μόνο δύο επιλογές, «υπέρ» ή «κατά».

«Το πολύ ξεκάθαρο μήνυμά τους γίνεται τώρα ο οδικός μας χάρτης», δήλωσε η Ινταλγκό μετά την ψηφοφορία, λέγοντας αργότερα σε συνέντευξη Τύπου ότι τα σκούτερ θα εξαφανιστούν από την 1η Σεπτεμβρίου, όταν λήγουν οι τρέχουσες συμφωνίες με τους φορείς εκμετάλλευσης.

Τα ηλεκτρικά πατίνια ξεκίνησαν στο Παρίσι το 2018, αλλά το 2020 ο αριθμός των εταιρειών με άδειες λειτουργίας μειώθηκε σε μόλις τρεις: Lime, Dott και Tier.

Προστέθηκαν επίσης όροι όπως όριο ταχύτητας 20 χιλιομέτρων την ώρα και καθορισμένοι χώροι στάθμευσης των σκούτερ. Οι πελάτες που αφήνουν τα σκούτερ εκτός αυτών των περιοχών βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα.

Οι επικριτές των σκούτερ λένε ότι γεμίζουν τα πεζοδρόμια και τους δρόμους και εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια. Στο Παρίσι σημειώθηκαν 459 ατυχήματα με την εμπλοκή ηλεκτρονικών σκούτερ ή παρόμοιων οχημάτων πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων τριών θανάτων, σύμφωνα με έκθεση του Reuters.

Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο συζητούν πώς να ρυθμίσουν ή να περιορίσουν τόσο τα ενοικιαζόμενα όσο και τα ιδιόκτητα e-scooters, τα οποία είναι δημοφιλή στους τουρίστες και σε ορισμένους μετακινούμενους, αλλά θεωρούνται ενοχλητικά από πολλούς ντόπιους.

Στο Λονδίνο, τα ενοικιαζόμενα σκούτερ λειτουργούν δοκιμαστικά μέχρι το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, επίσης με τις εταιρείες Lime, Dott και Tier. Στη συνέχεια, “οι φορείς εκμετάλλευσης θα επιλεγούν με βάση την ικανότητά τους να πληρούν τις αυστηρές απαιτήσεις ασφαλείας και τα υψηλά πρότυπα λειτουργίας”, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.

Η Tier Mobility με έδρα το Βερολίνο δήλωσε «απογοητευμένη» από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος στο Παρίσι.

«Με περίπου 93% των πολιτών να μην πηγαίνουν στις κάλπες, η μεγάλη πλειοψηφία των Παριζιάνων έδειξε ότι τα e-scooters δεν αποτελούν θέμα», ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση που παραχώρησε στο CNBC.

“Η απομάκρυνση από τα κοινόχρηστα e-scooters σημαίνει επίσης ότι το Παρίσι απομονώνεται από τον υπόλοιπο κόσμο με μεγάλες πρωτεύουσες όπως η Ουάσινγκτον, η Μαδρίτη, η Ρώμη, το Λονδίνο, το Βερολίνο ή η Βιέννη που όλες εφαρμόζουν πολιτικές που υποστηρίζουν τα e-scooters ως τρόπους μείωσης της περιττής χρήσης αυτοκινήτων”.

Πρόσθεσε ότι παραμένει διαθέσιμη να συνεργαστεί με τις αρχές για ένα ρυθμιστικό πλαίσιο γύρω από τα e-scooters.

Η Dott και η Lime δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του CNBC για σχολιασμό.

Διαβάστε ακόμη

Πασχαλινή εκτόξευση στις τιμές των καυσίμων – Άλμα 8% στο πετρέλαιο λόγω ΟΠΕΚ – Πού θα φτάσει η αμόλυβδη (γράφημα)

Τα προεκλογικά ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, ο Ζαννής και το Chateau Miraval, τα δικαστήρια HSBC και MIG, η Μεγάλη Παρασκευή και ο Μπλε Κέδρος

Μητσοτάκης για τουρισμό: Να μετράμε την επιτυχία κυρίως με το εισόδημα που αφήνουν οι επισκέπτες στη χώρα μας