Το κόστος του πιστοποιητικού για την κατοχή ενός μεγάλου οικογενειακού αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη έχει εκτοξευθεί σε νέο ρεκόρ ύψους 106.619 δολάρια.

Η πόλη-κράτος εισήγαγε το 10ετές σύστημα πιστοποιητικού δικαιώματος (COE) το 1990 ως μέτρο κατά της συμφόρησης.

Οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη Σιγκαπούρη πρέπει να διαθέτουν COE προκειμένου να μπορούν να αγοράσουν ένα όχημα. Τα πιστοποιητικά αυτά πωλούνται σε δημοπρασίες κάθε δύο εβδομάδες, με την κυβέρνηση να ελέγχει τον αριθμό των προς πώληση πιστοποιητικών.

Με τους φόρους και τους εισαγωγικούς δασμούς, το σύστημα έχει καταστήσει τη Σιγκαπούρη την πιο ακριβή χώρα στον κόσμο για την αγορά αυτοκινήτου.

Για παράδειγμα, ένα νέο στάνταρ Toyota Camry Hybrid κοστίζει περίπου 183.000 δολάρια στη Σιγκαπούρη, το οποίο περιλαμβάνει το κόστος του COE και τους φόρους. Αυτό είναι περίπου έξι φορές ακριβότερο από ό,τι στις ΗΠΑ.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι COE για μικρότερα αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και επαγγελματικά οχήματα.

Οι τιμές των πιστοποιητικών COE έχουν φτάσει σε υψηλά επίπεδα ρεκόρ για αρκετούς μήνες στη σειρά, καθώς η ανάκαμψη μετά την πανδημία έχει αυξήσει τη ζήτηση και ενόψει της περικοπής των εκπτώσεων για τα πιστοποιητικά από την κυβέρνηση το επόμενο έτος.

Το χαμηλότερο COE για ένα αυτοκίνητο κοστίζει 76.000 δολάρια, το οποίο έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2020, όταν υπήρχε λιγότερη ζήτηση για νέα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η λεγόμενη «ανοικτή» κατηγορία, η οποία δεν έχει περιορισμούς ως προς τα αυτοκίνητα για τα οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί, σημείωσε επίσης υψηλό ρεκόρ των 111.150 δολαρίων.

Η Άλις Τσανγκ από την Toyota Borneo Motors δήλωσε στο BBC ότι ανέμενε την εκτίναξη του κόστους των COE λόγω της μεγάλης ζήτησης για νέα αυτοκίνητα. «Κάθε φορά που έχουμε πολυτελή αυτοκίνητα, οι αγοραστές κάνουν ουρές έξω από το κατάστημά μας», είπε.

Παρά το γεγονός ότι είναι σχετικά μικρή, η Σιγκαπούρη κατατάσσεται τακτικά ως χώρα με έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς εκατομμυριούχων στον κόσμο. Ωστόσο, για τους απλούς κατοίκους της Σιγκαπούρης, με μέσο μισθό περίπου 52.000 δολάρια, το σύστημα COE σημαίνει ότι μπορεί να είναι δύσκολο να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο.

Η κυβέρνηση επιθυμεί να ενθαρρύνει τους κατοίκους να χρησιμοποιούν το σύστημα δημόσιων μεταφορών, το οποίο έχει καταταχθεί ως ένα από τα καλύτερα στον κόσμο.

Πέρυσι, δεσμεύτηκαν περισσότερα από 44 δισεκατομμύρια δολάρια για την επέκταση και ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας κατά την επόμενη δεκαετία.

Η πόλη-κράτος, η οποία έχει πληθυσμό περίπου 5,5 εκατομμυρίων κατοίκων, είχε μόλις 1 εκατομμύριο ιδιωτικά αυτοκίνητα στους δρόμους στα τέλη του περασμένου έτους. Ο αριθμός των νέων διαθέσιμων COE εξαρτάται από το πόσα παλαιότερα αυτοκίνητα θα αποσυρθούν από τους δρόμους.

Διαβάστε ακόμη  

Η υπογεννητικότητα αλλάζει τον χάρτη του ελληνικού επιχειρείν 

Οι Έλληνες προτιμούν τα βόρεια προάστια για αγορά πολυτελών κατοικιών 

Σύνταξη το 2023 ή το 2024; Τι σας συμφέρει και γιατί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ