Ακόμα και αν δεν παίζετε βιντεοπαιχνίδια, πιθανότατα γνωρίζετε ότι αποτελούν μια πολύ μεγάλη επιχείρηση. Και αν δίνετε προσοχή στις επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης, ίσως γνωρίζετε επίσης ότι, σύμφωνα με ορισμένες μετρήσεις, η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών είναι μεγαλύτερη ακόμα και από το Χόλιγουντ από άποψη εσόδων.

Αυτό όμως που ίσως δεν γνωρίζετε, είναι πως η βιομηχανία αυτή έχει περάσει μια πραγματικά δύσκολη περίοδο τα τελευταία δύο χρόνια: Οι πωλήσεις μειώθηκαν, η χρήση μειώθηκε και οι απολύσεις είναι ραγδαίες. Και δεν υπάρχει κάποια προφανής λύση που να φαίνεται στον ορίζοντα, σύμφωνα με το Business Insider.

Τα συμπτώματα:

«Οι πωλήσεις υποχωρούν: Οι πωλήσεις παιχνιδιών αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αλλά από τότε, αφού συνυπολογιστεί ο πληθωρισμός, τα έσοδα από τα παιχνίδια μειώθηκαν. Το 2023, τα έσοδα από παιχνίδια στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 2,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος», σύμφωνα με τον επενδυτή και αναλυτή Μάθιου Μπολ.

Ακολουθεί διάγραμμα με τα επίπεδα καταναλωτικής δαπάνης στις ΗΠΑ για τυχερά παιχνίδια (2019 – 2023):

Η χρήση παιχνιδιών είναι επίσης μειωμένη: Το 2021, ο μέσος παίκτης ξόδευε 16,5 ώρες την εβδομάδα σε παιχνίδια. Ένα χρόνο αργότερα, ο αριθμός αυτός έπεσε στις 13 ώρες.

Εν τω μεταξύ, το μερίδιο του πληθυσμού που παίζει παιχνίδια έχει επίσης συρρικνωθεί.

Ακολουθεί διάγραμμα με το ποσοστό του πληθυσμού στις ΗΠΑ που παίζει παιχνίδια και πόση ώρα αφιερώνουν (2018 – 2022):

Κάτι  το οποίο οδηγεί σε απολύσεις: «Το 2022 η βιομηχανία παιχνιδιών θα χάσει 8.500 θέσεις εργασίας και το 2023 θα σημειώσει ρεκόρ απωλειών καθώς θα χαθούν 10.500 θέσεις εργασίας», αναφέρει ο Μπολ. Αυτό το ρεκόρ θα μπορούσε εύκολα να ξεπεραστεί το 2024, καθώς μόνο τον Ιανουάριο έγιναν 6.200 απολύσεις.

Γιατί τέτοια συρρίκνωση; Ο Μπολ έχει μερικές προτάσεις:

«Είναι μια ύφεση μετά την πανδημία: Αυτό είναι το πιο εύκολο να καταλάβει κανείς και, κατά κάποιο τρόπο, το πιο ελπιδοφόρο που θα μπορούσε να προβάλει η βιομηχανία: Τα τυχερά παιχνίδια, όπως και πολλές άλλες διαδικτυακές δραστηριότητες – κυρίως το ηλεκτρονικό εμπόριο – σημείωσαν μεγάλη άνοδο τις πρώτες ημέρες της πανδημίας και τώρα επιστρέφουν σε ένα πιο φυσιολογικό ρυθμό», αναφέρει.

Η Apple είχε τεράστια άνοδο στον κλάδο των διαφημίσεων για κινητά – και μαζί με αυτόν και στα παιχνίδια. Το 2021, η Apple εισήγαγε νέους κανόνες για τα τηλέφωνά της που δυσκόλεψαν απίστευτα τους κατασκευαστές εφαρμογών να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των χρηστών καθώς κάνουν διάφορες δραστηριότητες στις συσκευές τους.

Αυτή η αλλαγή είχε τεράστιο αντίκτυπο στην επιχείρηση διαφημίσεων για κινητά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Meta, η οποία δήλωσε ότι έχασε 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα λόγω της αλλαγής το 2022. Και αυτό επηρεάζει επίσης τις επιχειρήσεις παιχνιδιών για κινητά, αφού οι κατασκευαστές παιχνιδιών χρησιμοποιούν διαφημίσεις για κινητά για να διανέμουν τις εφαρμογές τους και να διαφημίζονται στους παίκτες αφού έχουν κατεβάσει τις εφαρμογές.

Τώρα, οι διαφημίσεις των παιχνιδιών για κινητά είναι πιο ακριβές και λιγότερο ακριβείς, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολο να βρουν νέους πελάτες και πιο δύσκολο να κερδίσουν χρήματα από τους πελάτες που έχουν.

Τα παιχνίδια γίνονται όλο και πιο ακριβά στην κατασκευή τους, γεγονός που δυσκολεύει τα νέα παιχνίδια να κάνουν την εμφάνισή τους. Η άποψη που επικρατεί συνήθως είναι πως όσο εξελίσσεται η τεχνολογία, τόσο θα μειώνονται τα κόστη. Όμως, ο Μπολ υποστηρίζει ότι καθώς τα παιχνίδια γίνονται «πιο πολύπλοκα και εξελιγμένα, το κόστος αυξάνεται».

«Για παράδειγμα, το αρχικό παιχνίδι Spider-Man για το PlayStation, που κυκλοφόρησε το 2018, κόστισε 100 εκατομμύρια δολάρια για να κατασκευαστεί. Το 2020 κόστισε 156 εκατομμύρια δολάρια. Η νεότερη έκδοση του παιχνιδιού, που κυκλοφόρησε πέρυσι, κόστισε 315 εκατομμύρια δολάρια και η επόμενη που έχει σειρά έχει αναφερόμενο προϋπολογισμό 385 εκατομμύρια δολάρια. Εν τω μεταξύ, το κόστος κατασκευής «ζωντανών» παιχνιδιών όπως το Fortnite, τα οποία απαιτούν πολλούς ειδικούς για να κατασκευαστούν και να συντηρηθούν, είναι τόσο απαγορευτικό που πολλοί προγραμματιστές εγκαταλείπουν τα παιχνίδια που έχουν δημιουργήσει ή αποφασίζουν να μην τα φτιάξουν καθόλου», εξηγεί ο Μπολ.

«Όλα αυτά σημαίνουν ότι μια χούφτα τίτλων μεγάλου προϋπολογισμού κυριαρχούν στην κατάταξη των πωλήσεων χρόνο με το χρόνο και είναι απίστευτα δύσκολο για τους νεοεισερχόμενους να φτάσουν τις επιδόσεις τους. Η λίστα με τα παιχνίδια με τις καλύτερες επιδόσεις το 2023 μοιάζει πολύ με τη λίστα του προηγούμενου και του προηγούμενου έτους», προσθέτει.

«Αυτή η κατάσταση δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο – τα στούντιο δεν αναλαμβάνουν (ή μερικές φορές τιμωρούνται για την ανάληψη ρίσκου), πράγμα που σημαίνει λιγότερη καινοτομία … και λιγότερες πιθανότητες επέκτασης της αγοράς με την προσέλκυση νέων παικτών ή την αύξηση της δέσμευσης των περιστασιακών παικτών», λέει ο Μπολ.

Ίσως οι μεγιστάνες των μέσων ενημέρωσης να χρειάζονται καλύτερες ιδέες.

Διαβάστε ακόμη:

DZ Bank: Γιατί τα ελληνικά ομόλογα ξεχωρίζουν – «Κυνηγούν» σε αποδόσεις τα ισπανικά ομόλογα (γραφήματα)

Ιερό άσυλο: Καλόγριες μετατρέπουν μοναστήρι σε… Airbnb – Από πού ξεκινούν οι τιμές (pics)

Χατζηδάκης: Ορόσημο για την οικονομία και το ελληνικό χρηματιστήριο το IPO του Ελ. Βενιζέλος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ