Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων διεθνώς θα συνεχίσουν πιθανότατα να ανεβαίνουν από τα τωρινά επίπεδα μέσα στα επόμενα 10 με 15 χρόνια, καθώς θα προστεθεί και το κόστος της μετάβασης στη χρήση βιώσιμων καυσίμων. Αυτό επεσήμανε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Η εκτόξευση της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την καθίζηση της πανδημίας έχει ήδη επιφέρει μια σημαντική αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. Σε αυτό συνέβαλε προφανώς και η ενίσχυση των πετρελαϊκών τιμών με φόντο τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση.

Όμως η ΙΑΤΑ στις εκτιμήσεις της υποστήριξε πως η ανοδική τους πορεία θα συνεχιστεί, καθώς πέρα από την ενίσχυση της ζήτησης, οι εταιρείες θα πρέπει να συνυπολογίσουν και τη δαπάνη της στροφής σε πράσινα καύσιμα σε μια προσπάθεια να εκπληρώσουν τους στόχους για τη μείωση των παγκόσμιων ρύπων.

«Θα χρειαζόμαστε όλο και περισσότερα SAF (βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα) και αυτό θα ανεβάζει συνεχώς όλο και περισσότερο το κόστος» σχολίασε ο γενικός διευθυντής του οργανισμού, Γουίλι Γουόλς.

Βεβαίως, πολλοί οικονομικοί αναλυτές θεωρούν ότι σταδιακά τα SAF θα καταλήξουν να είναι φτηνότερα από την κεροζίνη, όμως αυτό θα αργήσει να συμβεί. «Θεωρώ με βεβαιότητα πως για τα επόμενα 10 με 15 χρόνια θα έχουμε σημαντική αύξηση στο κόστος των καυσίμων» τόνισε ο κ. Γουόλς, εφόσον βέβαια δεν υπάρξουν αντισταθμιστικά μέτρα που θα μειώνουν ταυτόχρονα έτερες δαπάνες. Αυτό θα φέρει αναπόφευκτα νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Πάντως, τουλάχιστον την περίοδο αυτή, οι αυξήσεις στις τιμές δεν έχουν περιορίσει τη ζήτηση, καθώς το κοινό εμφανίζεται αποφασισμένο να ταξιδέψει μετά την περίοδο της πανδημίας. Αυτό αναφέρουν και όλες οι αεροπορικές εταιρείες στις εκτιμήσεις τους, προβλέποντας σημαντική αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας τους, τη φετινή χρονιά.

Η ίδια η ΙΑΤΑ, στις νέες εκτιμήσεις της για τον κλάδο, αναθεώρησε προς τα πάνω τα εκτιμώμενα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών για φέτος, προβλέποντας υπερδιπλασιασμό τους στα 9,8 δισ. δολάρια, αντί των 4,7 δισ. που είχε προβλέψει το Δεκέμβριο.

Διαβάστε ακόμα

Microsoft: Αναβαθμίζεται ο Θεοδόσης Μιχαλόπουλος με θέση στο Λονδίνο

«Κόκκινα» δάνεια: Ο… άθλος της μείωσης του υφιστάμενου στοκ και η απειλή ενός νέου «κύματος»

Χρ. Μεγάλου στο Bloomberg: Η Ελλάδα χρειάζεται σταθερή κυβέρνηση – Έως το 2025 η αποεπένδυση του ΤΧΣ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ