Τριάντα ημέρες απεργίας συμπληρώνει το Σάββατο η μεγάλη απεργία στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Με δεδομένο, λοιπόν, πως δεν διαφαίνεται… φως στην άκρη του τούνελ για την επίτευξη συμφωνίας με τις «μεγάλες αδελφές» του Ντιτρόιτ επιβεβαιώνονται τα σενάρια που έκαναν λόγο για μια μακρά και δύσκολη απεργιακή κινητοποίηση με υψηλό κόστος για τον κλάδο.

Το συνδικάτο του UAW ανακοίνωσε, μάλιστα, την Παρασκευή πως αλλάζει τακτική προκειμένου να εντείνει την πίεση προς την Ford, την General Motors και την Stellantis.

Μέχρι τώρα, κάθε Παρασκευή, το συνδικάτο ανακοίνωνε το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων και ποια εργοστάσια θα συμμετείχαν, έχοντας υιοθετήσει μια τακτική σταδιακής ενίσχυσης των μέτρων. Όμως, ο πρόεδρος του, Σον Φάιν, υποστήριξε πως πλέον θα γίνονται αιφνιδιαστικές κινήσεις, χωρίς πρότερη προειδοποίηση προς τις εταιρείες και τις διοικήσεις των εργοστασίων.

«Θα φεύγουμε από τα πόστα μας, όταν χρειάζεται και όπου χρειάζεται» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ήταν μια τακτική που δοκιμάστηκε ήδη προ ημερών με επιτυχία στο εργοστάσιο της Ford στο Κεντάκι, με 8.700 εργαζομένους, οι οποίοι ξαφνικά εγκατέλειψαν τις θέσεις τους, χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση, προκειμένου το συνδικάτο να στείλει το μήνυμα του προς την εργοδοσία του ομίλου, που -όπως είχε σχολιάσει ο Φάιν- είχε χάσει το ζήλο της για την επίτευξη συμφωνίας.

Η Ford πρότεινε στο UAW αυξήσεις ύψους 23% και το συνδικάτο ζήτησε νέα βελτιωμένη πρόταση, χωρίς να λάβει απάντηση. Έτσι, απάντησε με την αιφνιδιαστική απεργία στο εργοστάσιο του Κεντάκι.

«Νόμιζαν ότι έχουν καταλάβει τους κανόνες του παιχνιδιού, οπότε αλλάζουμε τους κανόνες» τόνισε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως «θα υπάρξουν πολλές ακόμη κινητοποιήσεις στον ορίζοντα».

Μετά την εξέλιξη αυτή, οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών κατέγραψαν μεγάλη πτώση στη Wall Street.

Η Evercore ISI, σε έκθεση της, υπολόγισε πως στις τέσσερις πρώτες εβδομάδες απεργίας οι εταιρείες έχασαν την παραγωγή περίπου 155.000 οχημάτων, ένας αριθμός που μπορεί σίγουρα να ανέβει καθώς το συνδικάτο προσθέτει κι άλλα εργοστάσια στις κινητοποιήσεις.

Επίσης εκτίμησε πως τα περίπου 500 δολάρια την εβδομάδα που καταβάλει ως απεργιακή αποζημίωση στα μέλη του το UAW, του κοστίζει από 17 έως 18 εκατ. την εβδομάδα. Το συνδικάτο είχε καταφέρει να «χτίσει» ένα ισχυρό απεργιακό ταμείο, πριν ξεκινήσει τις κινητοποιήσεις, ύψους 825 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα, σταδιακά η απεργία εκτιμάται πως θα έχει συνολικές συνέπειες στην οικονομική δραστηριότητα της χώρας, τον πληθωρισμό και την αγορά εργασίας, όπως είχε σπεύσει να επισημάνει και η Federal Reserve, όπως έδειξαν τα πρακτικά της συνεδρίασης του Σεπτεμβρίου.

Θυμίζουμε πως η απεργία συνιστά την πρώτη φορά στα 88 χρόνια ιστορίας του UAW που προχωρά σε συντονισμένες κινητοποιήσεις και στις τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Στόχος του είναι οι αυξήσεις μισθών κατά τουλάχιστον 30% (η αρχική του απαίτηση ήταν για 40%), όπως και μια σειρά ακόμη μέτρων που αφορούν τα εργασιακά δικαιώματα, τα επιδόματα και τα συνταξιοδοτικά πακέτα.

Διαβάστε ακόμα

Mέση Ανατολή: Τα τρία σενάρια για τις επιπτώσεις του πολέμου στην παγκόσμια οικονομία (πίνακες)

Ιδρυμα Μποδοσάκη: Στο στάδιο της αξιολόγησης ο διαγωνισμός για το ακίνητο – φιλέτο στο Σύνταγμα (pics)

ΑΔΜΗΕ: Επενδύσεις €5,7 δισ. στο νέο 10ετές πρόγραμμα ανάπτυξης 2024-2033

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ