Ενθαρρυμένες από την τεράστια επιτυχία που γνώρισαν στο διαδίκτυο στις ΗΠΑ, οι νεοσύστατες εταιρείες καλλυντικών της Νότιας Κορέας επεκτείνουν την παρουσία τους στην μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά του κόσμου, πεπεισμένες ότι η μαζική απήχηση που έχουν θα αντισταθμίσει το πλήγμα από τους δασμούς.
Μάρκες όπως Tirtir, d’Alba, Torriden και Beauty of Joseon βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης για να γεμίσουν τα ράφια των καταστημάτων τους στις ΗΠΑ με προϊόντα τους, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών των εταιρειών στο Reuters.
Τα προϊόντα κορεατικής ομορφιάς, γνωστά παγκοσμίως ως «K-beauty», διακρίνονται για την υψηλή τους ποιότητα, τις ανταγωνιστικές τιμές και τις καινοτόμες στρατηγικές μάρκετινγκ. Η ταχύτατη παγκόσμια εξάπλωσή τους ενισχύεται από την ευρύτερη πολιτιστική επιρροή της Νότιας Κορέας, η οποία εκφράζεται μέσα από επιτυχημένους τομείς όπως η μουσική, ο κινηματογράφος και η τηλεόραση.
«Η κορεατική κουλτούρα, από τον PSY στο παρελθόν, μέχρι τους BTS και αργότερα τις κορεατικές τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, άνοιξε πραγματικά τον δρόμο», δήλωσε ο Αν Μπιουνγκ Τζουν, Διευθύνων Σύμβουλος της Tirtir.
«Στην αμερικανική αγορά υπήρχε ήδη ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη Νότια Κορέα. Στη συνέχεια, τα κορεατικά καλλυντικά εμφανίστηκαν δυναμικά στην αγορά. Παρά την υψηλή ποιότητά τους, οι τιμές τους ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με αυτές των υφιστάμενων πολυτελών μαρκών, όπως η L’Oréal και η Estée Lauder», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Tirtir κέρδισε ευρεία αναγνώριση πέρυσι, χάρη στην τεράστια διαδικτυακή επιτυχία των αποχρώσεων του «Cushion foundation», προϊόν το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για σκούρες επιδερμίδες. «Το προϊόν αναμένεται να διατεθεί σε επιλεγμένα καταστήματα της Ulta Beauty στις Ηνωμένες Πολιτείες, με την επίσημη κυκλοφορία να πραγματοποιείται μέσα στους επόμενους δύο μήνες», όπως δήλωσε ο Αν στο Reuters. Παράλληλα, τόνισε ότι στόχος της εταιρείας «είναι ο διπλασιασμός των πωλήσεων στην αμερικανική αγορά εντός του τρέχοντος έτους».
Λιανοπωλητές στις ΗΠΑ, από τα Sephora και την Ulta Beauty έως την Costco, και την Target, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με κορεατικές εταιρείες καλλυντικών για να ξεκινήσουν τις πωλήσεις στα φυσικά τους καταστήματα, σύμφωνα με συνεντεύξεις που πραγματοποίησε το Reuters με δώδεκα στελέχη, μεταξύ των οποίων διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών καλλυντικών, υψηλόβαθμα στελέχη και εμπειρογνώμονες του κλάδου.
Εκτιμάται ότι οι κορεατικές μάρκες θα καταφέρουν να ανταπεξέλθουν καλύτερα στους δασμούς σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους, χάρη σε επιχειρηματικά μοντέλα που τους εξασφαλίζουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Πολλές από αυτές αναθέτουν την παραγωγή τους σε εταιρείες όπως η Cosmax και η Kolmar, που ειδικεύονται στην γρήγορη και οικονομική μαζική παραγωγή, βοηθώντας έτσι στη μείωση του κόστους.
Το 2024, η Νότια Κορέα ξεπέρασε τη Γερμανία και αναδείχθηκε ως ο τρίτος μεγαλύτερος εξαγωγέας προϊόντων ομορφιάς παγκοσμίως, μετά τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Περίπου το 80% της παραγωγής καλλυντικών, που ανέρχεται σε αξία 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων, προορίζεται για εξαγωγές, οι οποίες στηρίζονται κυρίως στις πωλήσεις μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η Γιούλιετ Μεντόσα, 25 ετών, επισκέπτεται τη Σεούλ από τις ΗΠΑ και είναι φαν του K-pop συγκροτήματος BTS. Αυτό την ώθησε να ανακαλύψει και να δοκιμάσει τα προϊόντα K-beauty, που έχουν κερδίσει παγκόσμια αναγνώριση.
«Τα προϊόντα αυτά αντιμετωπίζουν άμεσα τα προβλήματα του δέρματος και το φροντίζουν σωστά», ανέφερε ενώ βρισκόταν σε ένα κατάστημα Olive Young.
Αλλαγές στο εξωτερικό περιβάλλον
Η επιβολή δασμών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έρχεται σε μια δύσκολη περίοδο για τους μεγάλους εξαγωγείς παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ οι δασμοί δημιουργούν ανησυχίες, η ισχυρή ζήτηση των κορεατικών προϊόντων ομορφιάς αναμένεται να μετριάσει εν μέρει τις αρνητικές επιπτώσεις, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της εταιρείας.
«Η Olive Young, αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών της Νότιας Κορέας, σχεδιάζει να ανοίξει το πρώτο της κατάστημα στο Λος Άντζελες φέτος», όπως δήλωσε στο Reuters ο Τζιν Σε Χουν, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας και υπεύθυνος για τις διεθνείς της δραστηριότητες.
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες, και ιδιαίτερα η Καλιφόρνια, συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό πελατών στην παγκόσμια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου μας», ανέφερε ο κ. Τζιν.
«Παρότι οι δασμοί αποτελούν σημαντική πρόκληση, δεν αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά τη δημοτικότητα και την αξία των κορεατικών προϊόντων ομορφιάς, καθώς η σχέση ποιότητας και τιμής παραμένει ιδιαίτερα ελκυστική για τους καταναλωτές», ανέφερε ο ίδιος.

Η επέκταση των προϊόντων αυτών στις ΗΠΑ, παρά τους δασμούς, αποσκοπεί επίσης στη διατήρηση της προόδου, αφού οι εξαγωγές στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά προϊόντων K-beauty στο εξωτερικό, έχουν μειωθεί λόγω γεωπολιτικών εντάσεων και ανταγωνισμού,.
Η μάρκα προϊόντων περιποίησης δέρματος d’Alba, που ανήκει στην d’Alba Global, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις Costco, Ulta Beauty και Target για να διαθέσει τα προϊόντα της προς πώληση στα καταστήματά τους, σύμφωνα με την εταιρεία.
Τα προϊόντα περιποίησης δέρματος Anua, κατασκευασμένα από την εταιρεία Founders, εμφανίστηκαν φέτος στα ράφια της Ulta Beauty. Σύμφωνα με τον Τζουνγκ Τζουν Χο, επικεφαλής της ομάδας στρατηγικής, η εταιρεία διαθέτει «είναι σε θέση να απορροφήσει τους αυξημένους δασμούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές της». Η εταιρεία κατέγραψε πέρυσι λειτουργικό περιθώριο κέρδους άνω του 30%.
Η αλυσίδα καλλυντικών Sephora σχεδιάζει να διαθέσει δύο νέες κορεατικές μάρκες στα καταστήματά της, την Torriden και την Beauty of Joseon, αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με εκπρόσωπο.
Ο Αν της Tirtir δήλωσε ότι οι δασμοί της τάξης του 10% που ισχύουν προς το παρόν «είναι ανεκτοί». Ωστόσο, οι δασμοί ύψους 25% που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή τον Ιούλιο για τα προϊόντα της Νότιας Κορέας ενδέχεται να αναγκάσουν την εταιρεία να προχωρήσει σε «μικρή αύξηση των τιμών».
Εξειδικευμένες μάρκες
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, η Νότια Κορέα κατέλαβε το 2024 τη θέση του μεγαλύτερου εξαγωγέα καλλυντικών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεπερνώντας τη Γαλλία. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στην ενίσχυση των διαδικτυακών πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας της Amazon.
Οι πέντε κορυφαίες κορεατικές μάρκες καλλυντικών στο ηλεκτρονικό εμπόριο των ΗΠΑ – που περιλαμβάνουν τις Beauty of Joseon, Medicube και Biodance – κατέγραψαν κατά μέσο όρο αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεών τους κατά 71% τα τελευταία δύο χρόνια. Το ποσοστό αυτό ξεπερνά σημαντικά την αύξηση της συνολικής αγοράς των ΗΠΑ, η οποία ανήλθε σε 21%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor.
Οι πέντε κορυφαίες γαλλικές μάρκες, μεταξύ των οποίων οι L’Oreal Paris, Dior και Lancome, σημείωσαν αύξηση 15% κατά την ίδια περίοδο.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην επιτυχία της Νότιας Κορέας.
«Σήμερα, αρκεί μόνο ένα βίντεο με πολλές προβολές στο TikTok ή η υποστήριξη από μια influencer για να αναδειχτεί ένα προϊόν σε παγκόσμιο bestseller πριν ακόμη κυκλοφορήσει στο εξωτερικό», δήλωσε η Οντίλ Μονόντ, ειδική στον τομέα του μάρκετινγκ προϊόντων ομορφιάς με έδρα τη Νότια Κορέα.
«Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επιτυχία δεν θα είναι εφικτή χωρίς την αύξηση των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα», σύμφωνα με τον Τζέισον Κιμ, CEO της εταιρείας διανομής καλλυντικών Silicon2.
Αναλυτές επισημαίνουν πως για ορισμένες εταιρείες, όπως η νεοσύστατη COSRX που πλέον ανήκει στον κορεατικό κολοσσό AmorePacific, η ταχεία ανάπτυξη αρχίζει να επιβραδύνεται και η αγορά παρουσιάζει σημάδια σταθεροποίησης. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση του ανταγωνισμού και την εμφάνιση φθηνότερων εναλλακτικών λύσεων.
Προς το παρόν, οι επενδυτές παραμένουν αισιόδοξοι για τις προοπτικές της κορεατικής αγοράς, όπως αποδεικνύει η υπερδιπλάσια άνοδος των μετοχών της d’Alba Global από την εισαγωγή της τον περασμένο μήνα.
«Η τάση για K-beauty παραμένει ισχυρή», τόνισε ο Κιμ, προσθέτοντας πως «οι ανεξάρτητες μάρκες θα βρεθούν αντιμέτωπες με σημαντικές προκλήσεις».
Διαβάστε ακόμη
Ισραήλ–Ιράν: Πώς απειλείται η παγκόσμια οικονομία από το νέο ενεργειακό σοκ
Γιώργος Χατζηγεωργίου: Η Skroutz στην εποχή της Tεχνητής Nοημοσύνης
ΑΑΔΕ: Διασταυρώσεις ακόμα και με λογαριασμούς νερού και ρεύματος
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα