Τη δικαστική οδό επέλεξε ένας Αμερικανός από τη Νέα Υόρκη, προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για τις παραπλανητικές -όπως υποστηρίζει- διαφημίσεις των McDonald’s και των Wendy’s, όσον αφορά το μέγεθος των μπέργκερ.

Συγκεκριμένα, στην προτεινόμενη συλλογική αγωγή που υποβλήθηκε, σύμφωνα με το BBC, ο ίδιος καταθέτει ότι οι πρακτικές των δύο αλυσίδων fast food είναι άδικες και παραπλανητικές. Μάλιστα, ζητά αποζημίωση ύψους 50 εκατ. δολαρίων για ζημίες που υπέστη ο ίδιος και άλλοι πελάτες που έπεσαν στην ίδια παγίδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και η ανταγωνιστική Burger Kind έγινε αποδέκτης αντίστοιχης αγωγής τον Μάρτιο στην Φλόριντα των ΗΠΑ και μάλιστα από τις ίδιες δικηγορικές εταιρείες που εκπροσωπούν τον Justin Chimienti, ο οποίος προσέφυγε κατά των McDonald’s και Wendy’s. Στην περίπτωση της Burger King, νέοι δυσαρεστημένοι πελάτες προστέθηκαν στη συλλογική αγωγή μετά την υποβολή της στο αρμόδιο δικαστήριο.

Οι ενάγοντες υποστηρίζουν ότι οι διαφημίσεις των εταιρειών «βλάπτουν αδίκως και οικονομικά τους πελάτες, καθώς παραλαμβάνουν φαγητό πολύ χαμηλότερο σε αξία σε σχέση με το υποσχόμενο». Οι τακτικές αυτές είναι «ιδιαίτερα ανησυχητικές τώρα που ο πληθωρισμός, το φαγητό και οι τιμές κρέατος είναι πολύ ψηλά και πολλοί καταναλωτές, ιδίως πελάτες χαμηλού εισοδήματος δυσκολεύονται οικονομικά», σημειώνουν.

Σύμφωνα με την αγωγή που στρέφεται εναντίον των McDonald’s και Wendy’s, τα μπέργκερ παρουσιάζονται κατά τουλάχιστον 15% μεγαλύτερα από την πραγματικότητα. Μάλιστα, παρατίθενται και ορισμένες αντιδράσεις πελατών μέσω social media, οι οποίοι διαμαρτύρονται για το μέγεθος σε σχέση με το προσδοκώμενο.

Αξίζει όμως να σημειωθεί, ότι τέτοιου είδους σχόλια κατά πάσα πιθανότητα δεν θα είναι αρκετά προκειμένου να κριθεί βάσιμη η αγωγή. Ειδικότερα, όπως τόνισε μιλώντας στο BBC ο Mark Bartholomew, καθηγητής νομικής στο Πανεπιστήμιο του Buffalo, θα κληθούν να προσκομίσουν αποδείξεις ότι οι πελάτες πράγματι παραπλανήθηκαν και ότι αυτό σχετίζεται άμεσα με τον τρόπο που παρουσιάζονται τα προϊόντα στις διαφημίσεις τους.

Υπενθυμίζεται πως οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές της Βρετανίας απαγόρευσαν την προβολή διαφήμισης της Burger King στη χώρα το 2010, ακριβώς επειδή πελάτες διαμαρτυρήθηκαν για παραπλανητικό μέγεθος του σάντουιτς με κοτόπουλο.

Ωστόσο, τέτοιου είδους υποθέσεις σπανίως ευδοκιμούν στις ΗΠΑ, όπως δήλωσε στο BBC η Deborah Gerhardt, καθηγήτρια νομικής στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας.

Διαβάστε ακόμη:

Βιτάλικ Μπούτεριν: «Δεν είμαι πια δισεκατομμυριούχος»

Αγώνας δρόμου για big projects πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη

Ποια ακίνητα αγοράζουν τώρα Ελληνες και ξένοι στην Αθήνα (πίνακες)