search icon

Διεθνή

Meta: Πώς η Κίνα ενισχύει την κερδοφορία της παρά την απαγόρευση των εφαρμογών της στη χώρα

Σύμφωνα με την Σούζαν Λι, τα έσοδα από διαφημίσεις θα περιοριστούν το δ’ τρίμηνο λόγω των απρόβλεπτων μακροοικονομικών παραγόντων όπως ο πόλεμος στο Ισραήλ

Η Κίνα μπορεί να μην επιτρέπει στη Meta να δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στη χώρα, αλλά ο τεχνολογικός κολοσσός καταφέρνει και αναπτύσσεται λόγω της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου.

Σύμφωνα με τα εταιρικά δεδομένα του γ’ τριμήνου, οι πωλήσεις της Meta κατέγραψαν άνοδο της τάξης του 23% σε σχέση με πέρυσι, επιδεικνύοντας την καλύτερη αντοχή της εταιρείας όσον αφορά την αγορά των διαφημίσεων σε σχέση με τις ανταγωνιστές Snap και X (Twitter). 

Όπως ανέφερε και το ανώτατο στέλεχος της Meta, Σούζαν Λι, οι κινεζικές εταιρείες έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή, αφού έχουν επιλέξει να διαφημίζουν σε πολλές άλλες αγορές του εξωτερικού. 

Αυτό με τη σειρά του σηματοδοτεί αύξηση των διαφημιστικών εξόδων των κινεζικών εταιρειών σε πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram για τη στοχευμένη προώθηση των προϊόντων τους σε δισεκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο.

Βάσει των στοιχείων της Meta, η Λι υπογράμμισε πως η περιοχή του «υπόλοιπου κόσμου» (rest of the world) κατέγραψε ανάπτυξη 36%, με την Ευρώπη να βρίσκεται στο 35%, την Ασία-Ειρηνικό στο 19% και την Βόρεια Αμερική στο 17%. Σημειωτέον πως η πρώτη κατηγορία συμπεριλαμβάνει τη Νότια Αμερική όπου οι κινεζικές εταιρείες έχουν εντείνει τις διαφημιστικές τους καμπάνιες. 

«Η Βραζιλία αποτέλεσε κινητήριο μοχλό της ανάπτυξης, αφού πολλές κινεζικές επιχειρήσεις στοχοποιούν τους χρήστες μας στη χώρα», σημείωσε η Λι.

Σύμφωνα με το CNBC, oι Meta, Google και X είναι μπλοκαρισμένες στην Κίνα. Οι Κινέζοι χρήστες δεν έχουν πρόσβαση στο Facebook και τις λοιπες εφαρμογές από το 2009. 

Η έμμεση ανάπτυξη, όμως, η οποία προσφέρει η κινεζική αγορά στην Meta είναι σημαντική, αν και έχει χαρακτηριστεί από περιόδους αυξημένης μεταβλητότητας. Για παράδειγμα, η Λι τόνισε πως τα πράγματα ήταν χειρότερα την τελευταία διετία λόγω της πανδημίας και των αυστηρών lockdowns στην Κίνα.

Δεδομένου, όμως, του ανοίγματος της οικονομίας της και της επιδιόρθωσης των προβλημάτων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, οι κινεζικές εταιρείες έχουν προσηλωθεί στην επέκτασή τους σε άλλες χώρες, χρησιμοποιώντας τη Meta ως ένα κύριο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων τους.

Η Λι, παρ’ όλα αυτά, τόνισε και την πιθανότητα περαιτέρω μεταβλητότητας στο μέλλον, ιδιαίτερα δεδομένων των διαφόρων, απροσδόκητων μακροοικονομικών παραγόντων όπως ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή. 

«Έχουμε ήδη παρατηρήσει περιορισμένη ζήτηση για διαφημίσεις στις αρχές του δ’ τριμήνου, οι οποίες συμπίπτουν με το ξέσπασμα της γεωπολιτικής σύγκρουσης στην περιοχή και τις οποίες συμπεριλαμβάνουμε στις εκτιμήσεις μας για το τελευταίο τρίμηνο του έτους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Οι μετοχές της Meta κατέγραψαν πτώση της τάξης του 3% μετά από τα επιφυλακτικά σχόλια της Λι, αποσβένοντας όποια προηγούμενη άνοδο η οποία οφειλόταν στα θετικά εταιρικά δεδομένα.

Διαβάστε ακόμη

Μέγαρο Μαξίμου: Κυβερνητικό «γκάζι» για μετρήσιμο αποτέλεσμα κάθε μήνα

Νυχτερινό ρεύμα 2023-2024: Πού θα κάνετε αίτηση – Το ωράριο

Αυξάνονται και πληθύνονται τα μέλη της Intercargo (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version