H κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο ενδέχεται να φτάσει το ανώτατο όριό της μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Δεδομένου του ότι η οικονομική της ανάκαμψη καθυστερεί ακόμα, το ερώτημα είναι κατά πόσο η παγκόσμια αγορά πετρελαίου μπορεί να συνεχίσει να βασίζεται στην Κίνα.

«Για 20 χρόνια, η αγορά πετρελαίου βασιζόταν στην Κίνα. Αυτό φτάνει στο τέλος του», τόνισε ο επικεφαλής της Facts Global Energy, Φερεϊντούν Φεσαράκι, προσθέτοντας πως η κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο θα κορυφωθεί την επόμενη τριετία.

«Πρέπει να κοιτάξουμε χώρες όπως η Ινδία και άλλες ‘αυτοκρατορίες’ οι οποίες θα δημιουργήσουν επαρκή ζήτηση», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά της, η Wood Mackenzie εκτιμά πως η κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο θα κορυφωθεί το 2027, όταν και θα αρχίσει την μακροπρόθεσμη κατιούσα, δεδομένης της ενεργειακής μετάβασης.

Σημειωτέον πως σύμφωνα με το CNBC, το 2020 η Κίνα έθεσε στόχο την επίτευξη του net zero μέχρι το 2060 και επίτευξη του μάξιμουμ των εκπομπών αερίων της μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Όπως και η Facts Global Energy, η Wood Mackenzie υπολογίζει πως η Ινδία θα μετατραπεί στη νέα σημαντικότερη καταναλωτή «μαύρου χρυσού», όπως θα κάνουν και οι λοιπές αναδυόμενες αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2040.

Η ινδική οικονομία κατέγραψε ανάπτυξη της τάξης του 7,8% το β’ τρίμηνο του έτους, ενώ αναμένεται να μετατραπεί στην τρίτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου μέχρι το 2030. 

Σύμφωνα με την International Energy Authority, ο άνθρακας συνεχίζει και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσοστό του ενεργειακού «μίγματος» της Κίνας, στο 55%. Το πετρέλαιο και άλλα υγρά καύσιμα αποτελούν το 19%. Πάραυτα, η ΙΕΑ τόνισε πως «η χρήση πυρηνικής ενέργειας, φυσικού αερίου και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2001».

Αρκετοί είναι και οι αναλυτές οι οποίοι δε συμφωνούν όσον αφορά την πετρελαϊκή ζήτηση της Κίνας. Ορισμένοι υποστηρίζουν πως αυτή θα συνεχιστεί όχι μόνο για μερικά χρόνια αλλά και μερικές δεκαετίες ακόμα.

«Πιστεύω πως το ανώτατο όριο αυτό θα επιτευχθεί το 2060 όποτε έχει θέσει και τον στόχο του net zero», ανέφερε το στέλεχος της LSEG Oil Research, Γιο Γιο Τσονγκ, προσθέτοντας πως «οι μεγαλύτερες εισαγόμενες ποσότητες πετρελαίου της Κίνας συνήθως διυλίζονται σε ντίζελ και βενζίνη, κάτι το οποίο θα περιοριστεί λόγω της ανάπτυξης του τομέα ηλεκτροκίνησης της χώρας.

Σύμφωνα, τέλος, με τον πρόεδρο της Rapidan Energy Group, Μπομπ ΜακΝάλι, «αποκλείοντας κάποιες καινοτόμες και επαναστατικές ανακαλύψεις όσον αφορα τις ΑΠΕ δεν πιστεύουμε πως η κινεζική πετρελαϊκή ζήτηση θα περιοριστεί σημαντικά για τουλάχιστον δύο με τρεις δεκαετίες».

Διαβάστε ακόμη

Ο πόλεμος των τρολ, η Εφη και ο Stefanos, το ντέρμπι Cosmote-Nova, η μάχη στα νερά και τα ακίνητα στην Κύπρο

Π. Γεωργιόπουλος: Πώς η ΝΟVA έγινε ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος πάροχος σε κινητή και τηλεόραση

Ιωάννης Γιώτης (Γιώτης): Αξιοσημείωτα κέρδη παρά τις πιέσεις για την εταιρεία του προέδρου των Βιομηχάνων Τροφίμων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ