Μπορεί τα lockdowns ανά τον κόσμο να συνεχίζονται, μπορεί ο κορωνοϊός να απειλεί μόνιμα την παγκόσμια οικονομία με κατάρρευση, αλλά -σύμφωνα με το Bloombergκάποιοι από τους ευρισκόμενους σε καραντίνα αγοράζουν… διαμάντια.

Σύμφωνα με το ίιδιο δημοσίευμα, ο γίγαντας αυτής της αγοράς, Miner De Beers, αναμένει τις υψηλότερες πωλήσεις ακατέργαστων διαμαντιών εδώ και τρία χρόνια, παρά την αύξηση των τιμών. Αντίστοιχα, το αντίπαλον δέος, Alrosa PJSC, θεωρεί πως η ανάκαμψη των πωλήσεων θα συνεχιστεί. Και, μάλιστα, για αρκετό καιρό.

Το εντυπωσιακό ερώτημα που τίθεται, είναι «γιατί η αγορά διαμαντιών ανθεί;». Επειδή, σύμφωνα με καλά γνωρίζοντες και αναλυτές, η πανδημία «έθαψε» τα ταξίδια. Και αυτό αποτελεί μια ηχηρή εξήγηση…

Μέχρι το 2019 ο τουρισμός ήταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της βιομηχανίας διαμαντιών, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές διοχέτευαν σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους σε ταξίδια και διακοπές. Ο φόβος του κορωνοϊού σταμάτησε αυτή τη συνήθεια και, πια, οι καταναλωτές αξιοποιούν μέρος του διαθέσιμου εισοδήματός τους σε αγορές. Πολλές φορές, αυτές αφορούν πολύτιμους λίθους. Ετσι, οι διαδικτυακές πωλήσεις διαμαντιών σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Βέβαια, πρέπει να επισημανθεί πως αυτό δεν ισχύει σε αντίστοιχο βαθμό στη χώρα μας, αφού εδώ η αγορά κοσμήματος έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Σύμφωνα με στοιχεία από το ΕΒΕΠ, κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου 2020, το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων κατέγραψε πτώση τζίρου… 48%, σε ετήσια βάση.

Είναι γνωστό πως τα διαμάντια είναι οι καλύτεροι φίλοι των κυριών και πως, τελικά, λάμπουν για πάντα – ακόμα και με κορωνοϊό. Όχι για όλους, αφού αυτή η λάμψη χρειάζεται γερές εκταμιεύσεις από τραπεζικούς λογαριασμούς.

Διαβάστε ακόμη: