Οι δύσκολες συνθήκες, κυρίως την τελευταία 10ετία, μέσα στις οποίες καλείται να λειτουργήσει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, απόρροια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον κλάδο.

Για να επιβιώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζονται ικανότητες… ιστιοπλόου. Να μπορεί ο επιχειρηματίας να “διαβάζει τον καιρό”, να αντιλαμβάνεται από πού θα έρθει η μπουκαδούρα και να χαράζει την κατάλληλη ρότα.

Μέσα στην κρίση υπάρχουν πλοιοκτήτες που διασώζονται και κάποιες φορές κερδίζουν γιατί ακολούθησαν και ακολουθούν έναν χρυσό κανόνα.

Διαφοροποίησαν τον στόλο τους και δεν περιορίστηκαν μόνο σε μία κατηγορία πλοίων. Τους αποκαλούν «συντηρητικούς» και βρίσκονται πάνω στο κύμα αυτή την εποχή.

Μεγάλα εφοπλιστικά ονόματα έχουν μικτό στόλο από δεξαμενόπλοια, φορτηγά, πλοία μεταφοράς αερίου και εμπορευματοκιβωτίων και αντιμετωπίζουν από καλύτερη θέση την κρίση στην ναυτιλιακή αγορά.

Για του λόγου το αληθές, αρκεί να ρίξει κάποιος μία ματιά στο top 10 των Ελλήνων με τους μεγαλύτερους στόλους βάσει αριθμού πλοίων. Όσοι έχουν μεγαλύτερο πλουραλισμό σε τύπο πλοίων είναι οι κερδισμένοι.

Σε καλύτερη θέση είναι και οι πλοιοκτήτες που είτε έχουν μόνο ιδιωτικές εταιρείες (μη εισηγμένες) ή και ιδιωτικές, αφού έχουν μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Marine Information System και με βάση τον αριθμό πλοίων:

Η Αγγελική Φράγκου με τη Navios διαθέτει στόλο από 176 πλοία συνολικής χωρητικότητας 16,4 εκατομμυρίων τόνων dw. Από αυτά 86 είναι φορτηγά, 44 δεξαμενόπλοια, 46 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Πέτρος Παππάς με την Star Bulk/Product με 143 πλοία συνολικής χωρητικότητας 15,4 εκτ. Τόνων. Από αυτά 122 είναι φορτηγά, 19 δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Γιάννης Αγγελικούσης επικεφαλής τριών εταιρειών, Maran Dry, Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc. και διαχειρίζεται στόλο από 133 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 25,7 εκατομμυρίων τόνων dw. Από αυτά 48 είναι φορτηγά, 53 μεταφοράς υγρού φορτίου και 32 LNG.

Γιώργος Προκοπίου με τις Dynacom – Dynagas – Sea Traders έχει στόλο που φθάνει τα 126 πλοία συνολικής 15,4 εκατ. τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 65 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο container ships και 15 LNG.

Γιώργος Οικονόμου με τις εταιρείες ΤMS και Cardiff με 119 πλοία χωρητικότητας 15,5 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων 56 φορτηγά, 50 δεξαμενόπλοια, ένα container ship, έξι LNG και έξι άλλων τύπων.

Όμιλος Τσάκου. Ελέγχει στόλο από 93 πλοία χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων τόνων, εκ των οποίων μόλις 10 είναι φορτηγά, 74 μεταφοράς υγρού φορτίου, επτά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο LNG.

Γιώργος Γιουρούκος με την Technomar Shipping. Έχει στόλο από 91 πλοία χωρητικότητας 5,6 εκατ. τόνων εκ των οποίων 35 είναι φορτηγά και 56 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Νικόλας Μαρτίνος με τη Thenamaris. Έχει 90 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,8 εκατ. τόνων εκ των οποίων, 18 φορτηγά, 61 υγρού φορτίου, τέσσερα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τέσσερα LPG και τρία LNG.

Όμιλος Λασκαρίδη με στόλο από 83 πλοία χωρητικότητας 4,9 εκ. Τόνους εκ των οποίων 45 φορτηγά, 12 μεταφοράς υγρού φορτίου, 25 ψυγεία και ένα άλλου τύπου.

Θανάσης Μαρτίνος με την Eastern Mediterranean Maritime έχει στόλο από 81 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,4 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων 39 είναι φορτηγά, 32 δεξαμενόπλοια και 10 containers ships.

Διαβάστε ακόμη: 

Επιστρεπτέα Προκαταβολή: «Κόβονται» οι 4 στους 10 συμμετέχοντες 

Δεξαμενόπλοια: Οι εφοπλιστές πληρώνουν… κι από την τσέπη τους! 

Χαρδαλιάς: Παρατείνεται το lockdown – Τι ισχύει για τις μετακινήσεις εκτός νομού