Την περασμένη εβδομάδα, η αίτηση για κήρυξη πτώχευσης από την Celsius, τη γνωστή εταιρεία κρυπτονομισμάτων, δεν εξέπληξε σχεδόν κανέναν. 

Συνήθως, όταν μια εταιρεία φτάσει στο σημείο, να παγώσει τα περιουσιακά στοιχεία των πελατών της, το τέλος … πλησιάζει. Παρόλο που, η κατάρρευση της συγκεκριμένης επιχείρησης δεν προκάλεσε έκπληξη, αυτό δεν σημαίνει πως η υπόθεση δεν «έχει ζουμί» για τον συγκεκριμένο κλάδο.

Υπενθυμίζεται πως, πριν από περίπου ένα χρόνο, και συγκεκριμένα τον περασμένο Οκτώβριο, ο Ceo της εταιρείας, Alex Mashinsky, αποκάλυψε πως η Celsius διαχειριζόταν συνολικά, 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Παρά την πτώση των τιμών στην αγορά crypto, τον Μάιο, η εν λόγω εταιρεία συνέχισε να διαχειρίζεται περίπου 11,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε assets, σύμφωνα με πληροφορίες από το CNBC.

Η Celsius διατηρούσε επιπλέον, 8 δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια πελατών, γεγονός που την καθιστούσε έναν από τους ισχυρότερους παίκτες παγκοσμίως, στην κατηγορία της. Αυτή τη στιγμή, τα χρήματα που έχει στη διάθεσή της ανέρχονται στα μόλις, 167 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει η εταιρεία, θα της παρέχουν «την απαραίτητη ρευστότητα», για την υποστήριξη των εργασιών της κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναδιάρθρωσης.

Στο μεταξύ, η εταιρεία χρωστάει στους πελάτες της περίπου 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την αίτηση πτώχευσης. Συγχρόνως, καταγράφεται έλλειμμα ύψους 1,2 δισ. δολαρίων στον ισολογισμό της. Η κατάρρευση της Celsius χαρακτηρίζεται ως η τρίτη μεγαλύτερη χρεοκοπία στο χώρο της κρυπτογράφησης σε διάστημα δύο εβδομάδων. Πολλοί μάλιστα, είναι εκείνοι οι οποίοι την θεωρούν ως τη Lehman Brothers της κρυπτογράφησης.

Τρεις εβδομάδες έπειτα από το πάγωμα όλων των αναλήψεων από την Celsius εξαιτίας των «ακραίων συνθηκών της αγοράς» καθώς και μόλις λίγες ημέρες προτού, η εταιρεία καταθέσει τελικά, αίτηση για προστασία από πτώχευση – στην πλατφόρμα της διαφημίζονταν ετήσιες αποδόσεις της τάξεως του 19%.

«Μεταφέρετε τα ψηφιακά περιουσιακά σας στοιχεία, στην Celsius και θα έχετε απόδοση 18,63% σε λίγα λεπτά», αναγραφόταν στο site της εταιρείας στις 3 Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία κατάφερε να προσελκύσει ταχύτατα νέους πελάτες. Στο τέλος Ιουνίου, απαριθμούσε τουλάχιστον 1,7 εκατ. πελάτες. Παρόλα αυτά, επειδή δεν υπήρχαν εξασφαλίσεις από την Celsius, τα κεφάλαια των πελατών ήταν ουσιαστικά ακάλυπτα δάνεια στην πλατφόρμα. Το κύριο πρόβλημα της εταιρείας ήταν πως σχεδόν το 20% των αποδόσεων που προσέφερε στους πελάτες, δεν ήταν πραγματικό.

Η Celsius κατηγορείται ότι λειτουργούσε ένα σχήμα Ponzi, σύμφωνα με το οποίο πλήρωνε τους παλιούς καταθέτες με τα λεφτά που έπαιρνε από τους νέους χρήστες. Σημειώνεται μάλιστα, πως επένδυσε τα κεφάλαιά της σε άλλες πλατφόρμες οι οποίες προσέφεραν εξίσου υψηλές αποδόσεις, προκειμένου να διατηρήσει το επιχειρηματικό της μοντέλο.

Διαβάστε ακόμη:

Βίλα Μεταξά: Το αμφισβητούμενο «φιλέτο» ξανά σε πλειστηριασμό, με τιμή «έκπληξη» (pics)

ΕΔΕΥ: Προχωρά στα επόμενα βήματα για τα έργα αποθήκευσης CO2 (pics)

Γ. Δημητρίου: «Παραδίδω τη σκυτάλη στην Quest Holdings με την ευχή να τρέξει άλλα 35 χρόνια» (pics)