Καθώς η προβολή μιας ταινίας στο κινεζικό box office αδιαμφισβήτητα, θα αυξήσει τα έσοδα της ενισχύοντας ταυτόχρονα, και την επιτυχία της, ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί του Χόλυγουντ επιδιώκουν να συνάψουν συμφωνίες με κινεζικές εταιρείες και χρηματοδότες. 

Προκειμένου ωστόσο, να λάβουν το «πράσινο φως» για την προβολή της εκάστοτε ταινίας στην κινεζική αγορά, μπορεί ενδεχομένως, να χρειαστεί να «κόψουν» ακόμη και ολόκληρες σκηνές ώστε να αποφύγουν τη λογοκρισία και κυρίως, να μην έρθουν σε αντιπαράθεση με το Πεκίνο.

Ας πάρουμε για παράδειγμα, την επιτυχημένη ταινία «Top Gun: Maverick». Έπειτα από πολλές αναβολές και καθυστερήσεις, (η ταινία ήταν προγραμματισμένη να κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2020), ο Μάβερικ τον οποίο υποδύεται ο διάσημος ηθοποιός και αστέρας του Χόλυγουντ, Τομ Κρουζ, επιστρέφει στη σχολή του Πολεμικού Ναυτικού «Top Gun», εκπαιδεύοντας μια νέα γενιά πιλότων.

Στην πρώτη ταινία Top Gun, η οποία έκανε πρεμιέρα το 1986, ο πρωταγωνιστής φοράει ένα μπουφάν το οποίο ανήκε στον στρατιώτη πατέρα του. Το πίσω μέρος του τζάκετ είναι διακοσμημένο με μπαλώματα – αναμνηστικά από τα μέρη που είχε υπηρετήσει ο πατέρας του Μάβερικ στο ναυτικό των ΗΠΑ.

Λόγω του ότι οι συντελεστές της ταινίας επιθυμούσαν να επεκταθούν και στην κινεζική αγορά, όταν ήρθε η ώρα να προβληθούν τα τρέιλερ για το Top Gun: Maverick το 2019, οι σκηνές που έδειχναν το πίσω μέρος του εμβληματικού στρατιωτικού τζάκετ και είχαν τις σημαίες της Ταϊβάν και της Ιαπωνίας… εξαφανίστηκαν.

Σημειώνεται μάλιστα, πως η Tencent ήταν η εταιρεία η οποία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον ήδη, από το 2019, προκειμένου να επενδύσει στη συγκεκριμένη ταινία, ωστόσο, αναγκάστηκε να αποσυρθεί από την παραγωγή προκειμένου να αποφύγει τριβές με το Πεκίνο.

Παρόλα αυτά, ακόμη και αν μια ξένη ταινία λάβει την έγκριση να προβληθεί στο κινεζικό box office, το γεγονός αυτό από μόνο του δεν αποτελεί εγγύηση επιτυχίας. Πιο αναλυτικά, και σύμφωνα με πληροφορίες από το Fortune, οι αμερικανικές ταινίες αντιπροσώπευαν μόλις το 12% των συνολικών πωλήσεων εισιτηρίων στην Κίνα κατά το περασμένο έτος, ενώ το εν λόγω ποσοστό για το έτος 2019, άγγιζε το 30%.

Στο μεταξύ και το box office της Κίνας τα πάει αρκετά καλά χωρίς τις ξένες ταινίες. Πέρυσι, η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις παγκοσμίως ήταν «η Μάχη στη Λίμνη Changjin», ένα κινεζικό πολεμικό έπος στο οποίο προβάλλεται μια άγρια ​​μάχη μεταξύ κινεζικών και αμερικανικών στρατευμάτων κατά τη διάρκεια του Πολέμου της Κορέας.

Η τρίωρη ταινία προβλήθηκε ελάχιστα εκτός Κίνας, αλλά κέρδισε 890 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις εισιτηρίων. Συγκριτικά, η περσινή επιτυχία του Τζέιμς Μποντ, No Time to Die, συγκέντρωσε 733 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, και έτσι, θεωρείται ως η τρίτη πιο επιτυχημένη ταινία στον κόσμο. (Η δεύτερη ήταν μια κινέζικη κωμωδία.)

Διαβάστε ακόμα:

Bloomberg: Τα ενεργειακά projects της Ελλάδας που εξετάζει (ξανά) η Ευρώπη

Αλλαγή «σελίδας» για τη Μίλαν – Από ποιο fund εξαγοράστηκε

Εκτός τραπεζών πάνω από 3.000 υπάλληλοι μέσα σε έναν χρόνο – «Λουκέτο» σε 150 καταστήματα