Περισσότερα ρομπότ από κάθε άλλη χρονιά απέκτησαν πέρυσι, επιχειρήσεις στη Βόρεια Αμερική, που δυσκολεύονται να προσλάβουν εργαζομένους στην πιο «σφιχτή» αγορά εργασίας των τελευταίων δεκαετιών, με πολλά από αυτά να προορίζονται για νέα, υπό κατασκευή εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών.

Ωστόσο, η ζήτηση για ρομπότ φαίνεται να έχει μειωθεί κοντά στο τέλος του έτους, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το πόσο ισχυρό θα είναι το 2023 ενόψει της αλλαγής των καταναλωτικών προτύπων των νοικοκυριών και των αυξανόμενων επιτοκίων που έχουν επιβάλει οι κεντρικές τράπεζες για να θέσουν υπό έλεγχο τον υψηλό πληθωρισμό.

Οι επιχειρήσεις, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία βρίσκονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά επίσης στον Καναδά ή το Μεξικό, παρήγγειλαν λίγο περισσότερα από 44.100 ρομπότ το 2022, καταγράφοντας αύξηση κατά 11% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και νέο ρεκόρ, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Association for Advancing Automation, γνωστή ως A3. Η αξία αυτών των ρομποτικών μηχανών ανήλθε συνολικά στα 2,38 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 18% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

«Η έλλειψη εργατικού δυναμικού δεν φαίνεται να υποχωρεί», δήλωσε ο Jeff Burnstein, πρόεδρος της A3. Πολλές εταιρείες, που προσπαθούν να βρουν εργαζομένους εν μέσω του χαμηλότερου ποσοστού ανεργίας στις ΗΠΑ από το 1969, βλέπουν την αυτοματοποίηση ως μια γρήγορη λύση.

Ο Burnstein είπε ότι υπήρξε ορατή επιβράδυνση στις παραγγελίες για νέα ρομπότ στο τέλος του έτους, γεγονός που εγείρει ένα ερώτημα για το πώς θα εξελιχθεί η αγορά το 2023. «Το τέταρτο τρίμηνο υποστηρίχθηκε πραγματικά από την αυτοκινητοβιομηχανία», είπε, προσθέτοντας ότι «είδαμε πτώση σε παραγγελίες εκτός αυτοκινήτου».

Η απομάκρυνση από την καταναλωτική συμπεριφορά που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας πιθανότατα έπαιξε ρόλο στην πτώση των παραγγελιών σε ορισμένα τμήματα, πρόσθεσε ο πρόεδρος της Α3. «Είδαμε εταιρείες όπως η Amazon να σταματούν την κατασκευή νέων αποθηκών, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα ακύρωσαν ή καθυστέρησαν τις αγορές νέων αυτοματισμών».

Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί επίσης να έχουν επιδράσει στα αποτελέσματα του περασμένου έτους. Ο Burnstein σημείωσε ότι οι κατασκευαστές ρομπότ είδαν ορισμένους πελάτες να κάνουν επιπλέον παραγγελίες κατά τη διάρκεια της κρίσης υγείας της COVID-19 – μόνο και μόνο για να διασφαλίσουν ότι θα λάβουν μέρος από αυτό που χρειάζονταν.

Ισχυρή ζήτηση από την αυτοκινητοβιομηχανία

Περισσότερες από τις μισές παραγγελίες του περασμένου έτους προήλθαν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές τους – έναν κλάδο που έχει πρωτοστατήσει εδώ και καιρό στην αυτοματοποίηση των εργοστασίων στις ΗΠΑ.

Νέα εργοστάσια για ηλεκτρικά οχήματα, μπαταρίες και ανακύκλωση μπαταριών έχουν ανακοινωθεί από τις αρχές του 2021. Πρόκειται για επενδύσεις ύψους 160 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την Atlas Public Policy, μια ερευνητική ομάδα με έδρα τις ΗΠΑ που συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες και περιβαλλοντικές ομάδες.

Τα περισσότερα ρομπότ που παραγγέλθηκαν πέρυσι θα χρησιμοποιηθούν για χειρισμό υλικών – μια εκτεταμένη κατηγορία που περιλαμβάνει όλους τους τύπους μετακίνησης και διακίνησης αγαθών εντός εργοστασίων και αποθηκών.

Διαβάστε ακόμη

Σταϊκούρας: «Ασφαλής χώρος» για νέα μέτρα στήριξης και έκτακτες ρυθμίσεις χρεών με 72 ή έως 120 δόσεις

Ο Μητσοτάκης και το «ναι» για τις 9 Απριλίου, η μάχη Macquire, CVC, KKR, το νέο σίριαλ της MIG και οι φήμες Λουξεμβούργου για την Brown 

Ώρα… αμοιβής για όσους «κάρφωσαν» πλαστές αποδείξεις