Η αξία των μετοχών της Tesla μειώθηκε σε νέο χαμηλό 52 εβδομάδων την περασμένη Τρίτη στα $138/μετοχή. Ο CEO της εταιρείας Έλον Μασκ, από την πλευρά του, προσπάθησε να δικαιολογήσει την πτώση αυτή λόγω των μακροοικονομικών παραγόντων.

Από την πλευρά του, ο επενδυτής Ρος Γκέρμπερ ο οποίος έχει στο παρελθόν υποστηρίξει το αφήγημα της επιτυχίας της εταιρείας, ανήρτησε ποστ στο Twitter βάσει του οποίου κατηγόρησε την κατάρρευση της μετοχής στην απουσία ενός ικανού CEO στο «τιμόνι» της Tesla και έκανε έκκληση για αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας. Ως απάντηση στην ανάρτηση αυτή ο Έλον Μασκ τόνισε πως «δεδομένης της τρέχουσας αύξησης των επιτοκίων, πολλοί επενδυτές μεταφέρουν τις επενδύσεις τους από τις μετοχές στο ρευστό, αναδιαμορφώνοντας το χαρτοφυλάκιό τους και οδηγώντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε πτώση».

Παρά τις διαβεβαιώσεις του Μασκ, η μετοχή της εταιρείας έχει μειωθεί πολύ περισσότερο από τις αντίστοιχες άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, δεδομένης της εξαγοράς του Twitter από τον «απόντα», πια, CEO της επιχείρησης. Από τότε, οι μετοχές της Tesla έχουν καταγράψει συνολική πτώση της τάξης του 59%, σε σχέση με το 26% της Ford και το 12% της General Motors. Ο δείκτης S&P 500 έχει καταγράψει μείωση της τάξης του 14%.

Ο Μασκ, σύμφωνα με τον Γκέρμπερ, έχει πολλά που του αποσπούν την προσοχή. Αντιμετωπίζει σημαντική κριτική για τη διαχείριση του Twitter αλλά αναγκάζεται να διαχειριστεί και την SpaceX η οποία έχει συνάψει συμβόλαια δισεκατομμυρίων με τη NASA και την αμερικανική βιομηχανία αμυντικού εξοπλισμού.

Σημειωτέον πως ο Έλον Μασκ αναγκάστηκε να πουλήσει μετοχές της Tesla αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του Twitter. Όπως ανέφερε ο ίδιος, προχώρησε στην κίνηση αυτή έτσι ώστε να «σώσει το Twitter». Παρ’ όλα αυτά, απέλυσε πάνω από το 50% των εργαζομένων στην εταιρεία και άλλαξε ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της.

Όσο ο Μασκ καταπιάνεται με τη διαχείριση του Twitter, η Tesla προσπαθεί να επεκταθεί στην κινεζική αγορά, ενώ προσπαθεί -παράλληλα- να ολοκληρώσει την κατασκευή των υπερσύγχρονων μονάδων στο Τέξας και τη Γερμανία. Την ίδια στιγμή, καλείται να αντιμετωπίσει την έλλειψη πρώτων υλών και τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, όσο και την ενεργειακή κρίση στην Ευρώπη η οποία ενδέχεται να περιορίσει τις αγορές νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γηραιά Ήπειρο.

Τόσο η Mizuho Securities όσο και η Evercore ISI αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε μείωση της τιμής-στόχου της Tesla την περασμένη Τρίτη.
Οι αναλυτές της Mizuho υπογράμμισαν πως «σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αναμένουμε μείωση της αξίας των μετοχών της Tesla λόγω των μακροοικονομικών παραγόντων και της μείωσης του ενδιαφέροντος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρ’ όλα αυτά, τόνισε πως έχει αισιόδοξη (bullish) στάση απέναντι στην Tesla σε μακροπρόθεσμο επίπεδο αφού η κατασκευή των δύο νέων μονάδων της και οι φοροαπαλλαγές στις ΗΠΑ για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων θα της προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η τιμή-στόχος για την μετοχή της Tesla της εταιρείας βρίσκεται στα $285, ενώ χαρακτηρίζεται ως άξια αγοράς (buy-rating).

Σύμφωνα, τέλος, με δηλώσεις του καθηγητή του Vanderbilt University, Τζόσουα Ουάιτ, ο οποίος έχει θητεύσει και ως αναλυτής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, στο CNBC «η πτώση της μετοχής της Tesla οφείλεται εν μέρει στους μακροοικονομικούς παράγοντες. Παρ’ όλα αυτά, σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο το Twitter όσο και το “άνοιγμα” της οικονομίας της Κίνας. Παράλληλα, ο Μασκ έχει χάσει την εμπιστοσύνη των μετόχων της εταιρείας αφού έχει προχωρήσει σε πώληση μετοχών της Tesla όταν είχε υποσχεθεί πως δε θα το κάνει».

Διαβάστε επίσης

Τα γκάλοπ και η άρση ασυλίας, αρχίζει… η πώληση μετοχών στην Εθνική και την Τράπεζα Πειραιώς, τα 200 της Viva και επιστροφή του Σωκράτη με τα 500

Ikigai: H αυθεντική ιαπωνική ψησταριά ανάβει φωτιά στο εντυπωσιακό food-store-κρεοπωλείο στην καρδιά της Αθήνας

Σωκράτης Κόκκαλης: Τέλος εποχής – Γιατί η Intracom μετατρέπεται σε εταιρεία επενδύσεων