Η Toyota Motor ανακοίνωσε μεγαλύτερη από ό,τι αναμενόταν πτώση στα κέρδη τριμήνου (25%) και περιέκοψε τις εκτιμήσεις για τον στόχο, καθώς η ιαπωνική εταιρεία δυσκολεύεται με το αυξημένο κόστος των υλικών και μια επίμονη έλλειψη ημιαγωγών.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις, προειδοποίησε επίσης ότι παραμένει δύσκολο να προβλεφθεί το μέλλον μετά από την πτώση των κερδών για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο, υπογραμμίζοντας την ισχύ των επιχειρηματικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

Στη διάρκεια της πανδημίας η Toyota τα πήγε καλύτερα από ό,τι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά έπεσε θύμα των παρατεταμένων ελλείψεων ημιαγωγών φέτος, υποβαθμίζοντας επανειλημμένως τους μηνιαίους στόχους παραγωγής.

“Ειμαστε εκτός της χειρότερης φάσης, αλλά δεν είμαστε απαραίτητα σε μια κατάσταση όπου είμαστε πλήρως εφοδιασμένοι. Δεν ξέρω πότε θα επιλυθεί το θέμα με την έλλειψη επεξεργαστών”, ανέφερε ο Kazunari Kumakura, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.

Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο μέχρι τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν στα 562,7 δισ. γιεν (3,79 δισ. δολάρια), πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 772,2 δισ. γιεν.

Ο Kumakura δήλωσε ότι η έλλειψη επεξεργαστών αυτοκινήτου συνεχίζεται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν δώσει προτεραιότητα στις προμήθειες για ηλεκτρονικά είδη όπως smartphones και υπολογιστές, ενώ φυσικές καταστροφές, lockdowns εξαιτίας του κορωνοϊού και διακοπές στα εργοστάσια, έχουν επιβραδύνει την ανάκαμψη στις προμήθειες των αυτοκινήτων με επεξεργαστές.

Η παραγωγή ανέκαμψε 30% στο τρίμηνο αλλά η εταιρεία προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων θα συνεχίσουν να περιορίζουν την παραγωγή τους επόμενους μήνες.

Η Toyota τώρα αναμένει ότι θα παράγει 9,2 εκατ. οχήματα αυτή τη χρήση, χαμηλότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις για 9,7 εκατ. αλλά και πάλι υψηλότερα από την παραγωγή του προηγουμένου έτους στα 8,6 εκατ. οχήματα.

Επίσης, η εταιρεία διατήρησε τις συντηρητικές εκτιμήσεις για τα κέρδη, αναμένοντας λειτουργικά κέρδη 2,4 τρισ. γιεν για τη χρήση μέχρι τις 31 Μαρτίου, πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 3 δισ. γιεν.

Διαβάστε ακόμα 

Με τρακτέρ και drone στα χωράφια: Η ελληνική start-up που βελτιώνει την αγροτική παραγωγή (pics) 

Νέο deal στις e-πληρωμές: Η συμφωνία της μαλτέζικης Finaro με την EveryPay (Skroutz) και το όφελος για τους Έλληνες εμπόρους 

UBS: Η Ρωσία επιστρέφει στη συμφωνία για τα σιτηρά αλλά οι φόβοι παραμένουν – Οι επιλογές των επενδυτών