search icon

Εργασιακά

Αρκεί ένα εντυπωσιακό βιογραφικό; – Οι ειδικοί απαντούν

Ορισμένοι υποψήφιοι εργαζόμενοι επιλέγουν να προσαρμόζουν το βιογραφικό τους ανάλογα με την εταιρεία στην οποία υποβάλλουν αίτηση για δουλειά - Τι παρατήρησαν

Αρκετοί είναι όσοι θεωρούν πως με ένα εξαιρετικά μοντέρνο και εντυπωσιακό βιογραφικό με πρωτότυπες γραμματοσειρές και έντονα χρώματα, θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων εργοδοτών και θα λάβουν ισχυρό προβάδισμα προκειμένου να αποκτήσουν τη δουλειά των ονείρων τους.  

Την παραπάνω άποψη συμμερίζεται και η Ελεονώρα Παπίνι. «Είναι δύσκολο να συμπιέσω τη ζωή, τις εμπειρίες και τις δεξιότητές μου σε μία, δύο σελίδες, τα γραφικά με βοηθούν να εκφράσω τα επιτεύγματα και τη δημιουργικότητά μου πολύ καλύτερα από ότι τα λόγια», ανέφερε χαρακτηριστικά μιλώντας στο CNBC.

Πρόσφατα, η Παπίνι έστειλε το βιογραφικό της στη βρετανική εταιρεία καλλυντικών Lush. Το διαμόρφωσε με τέτοιο τρόπο ώστε, να διαθέτει στοιχεία της εταιρείας όπως η γραμματοσειρά από το λογότυπο της. Η Παπίνι παραδέχεται ωστόσο, πως δεν έχει παρατηρήσει σημαντικές διαφορές αφότου αποφάσισε να προσαρμόζει το βιογραφικό της ανάλογα με την εταιρεία στην οποία υποβάλλει αίτηση για δουλειά.

«Μόνο ένας υπεύθυνος προσλήψεων επικοινώνησε μαζί μου και έδωσε συγχαρητήρια για το βιογραφικό μου», δηλώνει. Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να πιστεύει ότι η δημιουργία πρωτότυπων βιογραφικών μπορεί «να αποδειχθεί σωτήρια» για ορισμένους αιτούντες.

«Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο αν σου αρέσει να «πειραματίζεσαι» με τα γραφικά. Μου αρέσει και απολαμβάνω να δημιουργώ νέα γραφικά και να δοκιμάζω νέες στρατηγικές», εξηγεί, αλλά πιστεύει ότι η προσέγγιση δεν ταιριάζει σε όλους – ειδικά αν η γραφιστική δεν είναι μία από τις κύριες δεξιότητές σας.

Για παράδειγμα, η εν λόγω στρατηγική δεν είχε κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα στην περίπτωση του απόφοιτου μάρκετινγκ, Λαπ Τραν. Ακολούθησε παρόμοια προσέγγιση όταν έκανε αίτηση για πρακτική άσκηση στη Spotify, νωρίτερα φέτος. Χρησιμοποίησε τον χρωματικό συνδυασμό, τη γραμματοσειρά της εταιρείας και τα ενσωμάτωσε στο βιογραφικό του.

Εκείνη την εποχή, ο Τραν σκέφτηκε ότι ίσως, άξιζε τον επιπλέον χρόνο για να ξεχωρίσει και να κάνει το βιογραφικό του πιο ελκυστικό για μια μεγάλη εταιρεία. Σήμερα, ωστόσο, έχει διαφορετική άποψη. «Κοιτάζοντας πίσω, δεν άξιζε την επιπλέον προσπάθεια, αφού δεν επιλέχθηκα στο επόμενο στάδιο της συνέντευξης», αποκαλύπτει.

Η ετυμηγορία από τους ειδικούς

Από την πλευρά τους, οι ειδικοί παραμένουν επιφυλακτικοί. Πιο συγκεκριμένα, η expert βιογραφικών, Σούζι Χένρικς, με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρει πως μια παραδοσιακή προσέγγιση είναι συνήθως, η πιο ασφαλής επιλογή. 

«Τις περισσότερες φορές, η παραδοσιακή μορφή ενός βιογραφικού που βασίζεται σε κείμενο είναι συνήθως η καλύτερη», είπε. «Το τυπικό βιογραφικό είναι παγκοσμίως κατανοητό και παραμένει το χρυσό πρότυπο κατά τη διαδικασία πρόσληψης». Στο μεταξύ και η προπονήτρια καριέρας και σύμβουλος βιογραφικών, Αμάντα Αγκουστίν, οποία εργάζεται για την εταιρεία Top Resume με έδρα τις ΗΠΑ, έχει παρόμοια άποψη.

«Αντί να προσθέτετε στοιχεία σχεδίασης για να μιμείται το εμπορικό σήμα του εργοδότη, θα ήταν πιο αποτελεσματικό να προσαρμόσετε το περιεχόμενο του βιογραφικού και της συνοδευτικής επιστολής σας με βάση τη συγκεκριμένη λίστα θέσεων εργασίας», είπε.

Τα εξαιρετικά δημιουργικά βιογραφικά θα μπορούσαν ακόμη και να μειώσουν τις πιθανότητές σας να εξασφαλίσετε μια συνέντευξη, λένε οι ειδικοί.

«Οι κρίσιμες λεπτομέρειες θα μπορούσαν να είναι πιο δύσκολο να βρεθούν σε ένα δημιουργικό βιογραφικό ή ενδεχομένως να αποσπάσουν την προσοχή από τα διαπιστευτήριά σας», είπε η Γκαέλ Μπλέικ, επικεφαλής των μόνιμων διορισμών στην εταιρεία προσλήψεων Hays προσθέτοντας ότι αυτά τα βασικά στοιχεία για τις δεξιότητες και την εμπειρία είναι το πιο σημαντικό μέρος ενός βιογραφικού για τους υπεύθυνους προσλήψεων.

«Ορισμένες εταιρείες μάλιστα, χρησιμοποιούν συγκεκριμένο λογισμικό διαχείρισης υποψηφίων για να αναλύσουν τις πληροφορίες του βιογραφικού σας στο σύστημά τους και μια ασυνήθιστη ή πολύ οπτική μορφή μπορεί να μην είναι συμβατή με αυτό, πράγμα που σημαίνει ότι το κείμενο που έχετε συμπεριλάβει μπορεί να «αναγνωρίζεται» από τον δέκτη», εξηγεί.

H «χρυσή» συμβουλή των experts

Το μυστικό ωστόσο, προκειμένου να καταφέρετε να αποκτήσετε τη δουλειά των ονείρων σας, δεν σχετίζεται με το βιογραφικό σας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Αντίθετα, επισημαίνουν πως το πιο σημαντικό είναι να είστε σε θέση να περιγράψετε τον εαυτό σας, τα επιτεύγματα και τις δεξιότητές σας με συναρπαστικό τρόπο κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων.

Διαβάστε ακόμη

Τι φέρνει το 2023 σε μετοχές, ομόλογα, εμπορεύματα και crypto

Balenciaga: Πώς έγινε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον κόσμο της μόδας

Exit mobile version