Ανησυχία προκαλούν στους επαγγελματίες του κλάδου οι αιφνιδιαστικές αλλαγές που δρομολογούνται στις διοικήσεις των Κεντρικών Αγορών από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) που είναι ευρέως γνωστή ως υπερταμείο.

Η αρχή έγινε στις 19 Ιουνίου όταν η ΕΕΣΥΠ διόρισε ξαφνικά νέο Διοικητικό Συμβούλιο στην Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ) ενώ την περίοδο αυτή εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, αλλαγές στη διοίκηση του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ) στην Αθήνα.

Η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης

Κατά τις ίδιες πληροφορίες για τις αλλαγές αυτές όχι μόνο δεν υπήρξε συζήτηση με τους άμεσους χρήστες των αγορών, δηλαδή τις επιχειρήσεις οι οποίες διακινούν προϊόντα δισεκατομμυρίων ευρώ κατ΄ έτος, αλλά ούτε καν απλή ενημέρωση των συλλογικών οργάνων των επιχειρήσεων.

Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας στην Αθήνα

Είναι ενδεικτικό πως στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Δ.Σ της ΚΑΘ και μόλις αυτή ολοκληρώθηκε ο απερχόμενος πρόεδρος γνωστοποίησε στους συμβούλους ότι την επομένη το πρωί θα ανακοινωθεί από το υπερταμείο η νέα διοίκηση της Αγοράς, προκαλώντας, όπως ήταν αναμενόμενο, την έκπληξη τους.

Ως βασικός μέτοχος το υπερταμείο έχει εκ του νόμου το δικαίωμα να αλλάζει τις διοικήσεις των εταιρειών που εποπτεύει, όμως δημιουργούνται ερωτηματικά, αφενός για την χρονική συγκυρία και αφετέρου, για την έλλειψη ενημέρωσης των άμεσα ενδιαφερόμενων.

Γιατί όπως σημειώνουν στελέχη των συλλογικών οργάνων των επιχειρήσεων δεν είναι στις προθέσεις τους η υπόδειξη προσώπων τα οποία θα στελεχώσουν τις διοικήσεις αλλά ο διάλογος για να προσδιοριστούν τα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν οι επικεφαλής των Αγορών.

«Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε στο προφίλ και τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο υποψήφιος για τη θέση του μάνατζερ προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του» λένε οι ίδιες πηγές και προσθέτουν πως «θα πρέπει να είναι κοινός ο στόχος για το υπερταμείο και τους επαγγελματίες η αύξηση των εσόδων των Αγορών με παράλληλη ενίσχυση των επιχειρήσεων χρηστών τους».