© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ποιος από όσους ήταν νέοι τις δεκαετίες από το ’60 έως και το ’90, αλλά και αργότερα, δεν έχει παίξει ποδοσφαιράκι ή μπιλιάρδο, ακόμη και τις εποχές που τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είχαν κατακλύσει τα αστικά κέντρα φτάνοντας μέχρι τα χωριά;
Από τις ελάχιστες διεξόδους ψυχαγωγίας κάποτε, τα σφαιριστήρια με τα ξύλινα ποδοσφαιράκια, όπως και τα μπιλιάρδα, γαλλικού ή αμερικανικού τύπου, βρίσκονταν σε κάθε γωνιά της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των άλλων μεγάλων πόλεων, αποτελώντας συνήθη προορισμό των νέων και σημεία κοινωνικής συναναστροφής.
Με την πάροδο του χρόνου όμως τα πράγματα άλλαξαν, και αυτά τα τραπέζια όπου διασταύρωναν τα ξίφη τους οι έφηβοι μειώθηκαν καθώς εισέβαλαν στο σκηνικό τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις πάντα υπήρχε χώρος και για τα «παραδοσιακά παιχνίδια».
Στη συνέχεια, βρήκαν τη θέση τους σε πιο οργανωμένες επιχειρήσεις διασκέδασης, λούνα παρκ, ξενοδοχεία, ακόμη και σε σπίτια όσων έχουν το μεράκι, αλλά και τη σχετική οικονομική δυνατότητα.
Σε όλη αυτή την αγορά τις προηγούμενες δεκαετίες δραστηριοποιήθηκαν αρκετές ελληνικές εταιρείες που αναλάμβαναν από την κατασκευή μέχρι την τοποθέτηση και τη συντήρηση των παιχνιδιών, είτε επρόκειτο για ποδοσφαιράκια είτε για μπιλιάρδα. Στην πορεία και με την αλλαγή των δεδομένων οι περισσότερες έκλεισαν.
Η εταιρεία-leader
Ανέκαθεν, όμως, από τις «χρυσές εποχές» μέχρι τις πιο δύσκολες, υπήρχε μια εταιρεία που κατείχε τη θέση του leader. Η Αφοί Σιβισίδη ΑΒΕΕ, που εδώ και σχεδόν έναν αιώνα κατασκευάζει ποδοσφαιράκια, τραπέζια μπιλιάρδου και άλλα συναφή προϊόντα.
Η ιστορία της ξεκίνησε από τα προσφυγικά της Νίκαιας το 1928 με ιδρυτή τον Στυλιανό Σιβισίδη. Με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη, ο ίδιος μαζί με χιλιάδες άλλους αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα πατρώα εδάφη του και να αναζητήσει το μέλλον του στην Ελλάδα έχοντας στις αποσκευές του το ταλέντο και την τέχνη του.
Ηταν ο πρώτος κατασκευαστής μπιλιάρδου στη χώρα, το λεγόμενο τότε «επτάσφαιρο», και στην πορεία, με τη φήμη του να απλώνεται, απέκτησε υποκαταστήματα στην Πάτρα και στη Θεσσαλονίκη. Αργότερα μάλιστα άνοιξε μία από τις πρώτες αίθουσες μπιλιάρδου στο κέντρο της Αθήνας.
Το 1960 η σκυτάλη πέρασε στη δεύτερη γενιά, και συγκεκριμένα στους τρεις γιους του, τον Γεώργιο, τον Νικόλαο και τον Γρηγόρη Σιβισίδη, οι οποίοι έβαλαν τις βάσεις για την εξέλιξη της επιχείρησης αναπτύσσοντας την κατασκευαστική της δραστηριότητα. Στη δική τους περίοδο η εταιρεία έφτιαξε το πρώτο ελληνικό μπιλιάρδο αμερικανικού τύπου, ενώ παράλληλα ανέλαβε διάφορες πρωτοβουλίες για τη διάδοση του αθλήματος σε όλη την Αθήνα, αλλά και στην περιφέρεια.
Στη συνέχεια, τα ηνία πέρασαν στην τρίτη γενιά της οικογένειας, η οποία τα κρατάει μέχρι και σήμερα. Ετσι, στη διοίκησή της συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια τα παιδιά των τριών αδελφών – και συγκεκριμένα ο Στέλιος Σιβισίδης (προέδρος του Δ.Σ.), ο Αναστάσιος Σιβισίδης (αντιπρόεδρος), η Χριστίνα Σιβισίδη (διευθύνουσα σύμβουλος), καθώς επίσης η Λήδα και η Νικολέτα Σιβισίδη, οι οποίοι άπαντες είναι και κάτοχοι ποσοστού στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.
Η σημερινή παρουσία
Ολοι τους, εργαζόμενοι στην εταιρεία από μικρή ηλικία και ο καθένας στον δικό του τομέα, μέσα από την αρμονική συνεργασία τους έχουν διασφαλίσει την περαιτέρω ανάπτυξη της οικογενειακής επιχείρησης.
Στις δικές τους μέρες και μέχρι τώρα η Αφοί Σιβισίδη ΑΕΒΕ κατασκευάζει και εμπορεύεται τραπέζια μπιλιάρδου, ποδοσφαιράκια και άλλα συναφή είδη ψυχαγωγίας, όπως τραπέζια air-hockey, πινγκ-πονγκ, darts, εξοπλισμό για μπόουλινγκ κ.ά. Τα προϊόντα της απευθύνονται τόσο σε εταιρείες όσο και σε ιδιώτες, ενώ διαθέτει και δυναμική παρουσία εκτός συνόρων. Ετσι, έχει προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της σε περισσότερες από 25 χώρες.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ιδιαίτερα τα τραπέζια γαλλικού μπιλιάρδου «διά χειρός Σιβισίδη» αναγνωρίζονται στο εξωτερικό έχοντας καταφέρει να «ξεκλειδώσουν» δύσκολες αγορές, όπως αυτή της Ν. Κορέας, όπου κατέχουν πρωταγωνιστική θέση.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται από την εταιρεία, το εργοστάσιο της Σιβισίδης είναι η μοναδική και μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα κάθετης παραγωγής μπιλιάρδων και ποδοσφαίρων στην Ελλάδα και μία από τις ελάχιστες που υπάρχουν σήμερα στην Ευρώπη. Από αυτή την άποψη η εταιρεία θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι ανήκει στους… τελευταίους των Μοϊκανών.
Παράλληλα με την κατασκευαστική δραστηριότητά της, η ελληνική επιχείρηση δραστηριοποιείται και στην εισαγωγή, εγκατάσταση, τεχνική υποστήριξη και συντήρηση διαδρόμων μπόουλινγκ, καθώς και στη μελέτη και δημιουργία πολυχώρων διασκέδασης.
Οι εγκαταστάσεις
Η έκθεση και το εμπορικό τμήμα της Αφοί Σιβισίδη βρίσκονται τις τελευταίες δεκαετίες στο κέντρο της Αθήνας, σε έναν χώρο που μπορεί να χαρακτηριστεί ο «παράδεισος της ψυχαγωγίας», καθώς εκεί εκτίθενται και διατίθενται χιλιάδες διαφορετικά είδη σχετικά με το μπιλιάρδο, το μπόουλινγκ, τα ποδοφαιράκια, το πινγκ-πονγκ, το air-hockey κ.ά.
Η παραγωγική καρδιά της εταιρείας, όμως, χτυπάει στη Μάνδρα Αττικής, όπου γίνεται η κατασκευή των παιχνιδιών, η παραγωγή ανταλλακτικών και λειτουργεί το κεντρικό τμήμα τεχνικής υποστήριξης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι εκτός από αυτά καθαυτά τα παιχνίδια υπάρχει μεγάλη και πλήρης σειρά ανταλλακτικών για το καθένα, όπως και κάλυψη της συντήρησής του έτσι ώστε να διασφαλίζεται η αντοχή του στον χρόνο όσο σκληρές κι αν είναι οι συνθήκες χρήσης. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για ποδοσφαιράκια και μπιλιάρδα που είναι προορισμένα να αντέξουν μια ζωή… Κάτι άλλωστε που αποδεικνύεται από όσες παλιές αίθουσες ψυχαγωγίας τα είχαν προμηθευτεί προ δεκαετιών, όπου εξακολουθούν να λειτουργούν.
Οι εξαγορές και το πελατολόγιο
Τα τελευταία χρόνια, βεβαίως, έχουν σημειωθεί ραγδαίες ανατροπές και σε αυτή την αγορά, καθώς τα παλαιότερα παιχνίδια με κερματοδέκτη τα διαδέχθηκαν τα video games και οι γνωστές κονσόλες, ενώ στη συνέχεια μπήκαν στο παιχνίδι και οι αντίστοιχες εφαρμογές για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα.
Ετσι, ελάχιστες από τις παλαιότερες εταιρείες του χώρου επιβιώνουν μέχρι σήμερα, με τις περισσότερες είτε να έχουν βάλει λουκέτο, είτε να έχουν εξαγοραστεί.
Στο πλαίσιο αυτής της ιδιότυπης «συγκέντρωσης», η Αφοί Σιβισίδη αποφάσισε να επενδύσει προχωρώντας και εκείνη σε εξαγορές μικρότερων εταιρειών. Συγκεκριμένα, το 2019 απέκτησε την εταιρεία Μπιλιάρδα Ελευθερίου, η οποία λειτουργούσε από τη δεκαετία του ’60, έχοντας έδρα επί της οδού Μενάνδρου στην Ομόνοια, με κύριο αντικείμενο την πώληση τραπεζιών μπιλιάρδου, ποδοσφαίρων και συναφών προϊόντων ψυχαγωγίας.
Ακόμη, τον Δεκέμβριο του 2021 ανακοινώθηκε η εξαγορά μιας ακόμη ελληνικής κατασκευαστικής εταιρείας με αντικείμενο τα ποδοσφαιράκια και το μπιλιάρδο. Πρόκειται για την εταιρεία του Γιάννη Τσίρπου που διέγραψε και εκείνη μια σημαντική διαδρομή 45 ετών στον συγκεκριμένο τομέα. Εκτοτε και τα δικά της προϊόντα -ποδοσφαιράκια για ιδιωτική και επαγγελματική χρήση- παράγονται στο εργοστάσιο της Αφοί Σιβισίδη μέσα από μια δεύτερη γραμμή παραγωγής, διατηρώντας το όνομα και τον χαρακτήρα τους, αλλά με την απαραίτητη αναβάθμιση και παραγωγή ανανεωμένων μοντέλων.
Σταδιακά με την ανατροπή των δεδομένων στην αγορά, άλλαξε σε κάποιο βαθμό και η σύνθεση του πελατολογίου.
Ετσι, ενώ κατά το παρελθόν κυριαρχούσαν τα σφαιριστήρια και τα παρόμοια καταστήματα, στην πορεία σημαντικό ενδιαφέρον άρχισαν να δείχνουν ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις που διαθέτουν οργανωμένα playrooms, καθώς και ιδιώτες οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν στις μεγάλες συνήθως οικίες τους το δικό τους μπιλιάρδο ή παραδοσιακό ποδοσφαιράκι.
Υπάρχουν ακόμη οι λέσχες των αντίστοιχων αθλημάτων, όπως το μπιλιάρδο και το μπόουλινγκ, για τα οποία η Σιβισίδης επίσης διαθέτει πλήρη γκάμα προϊόντων.
Οπως αναφέρεται ειδικότερα, κύριοι πελάτες της είναι επιχειρήσεις του κλάδου λιανικής και χονδρικής, όπως Camping και αθλοπαιδιές, ξενοδοχειακές μονάδες, γραφεία και εταιρείες, Billiard clubs, Bowling clubs, Bar-Café, κοινωνικοί οργανισμοί, αθλητικοί σύλλογοι και φοιτητικές εστίες μέχρι τηλεοπτικές και θεατρικές εταιρείες παραγωγής. Πέραν αυτών και πολλοί απλοί πελάτες λιανικής.
Οι τιμές, οι επιδόσεις και το όραμα
Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει διάφορες αθλητικές διοργανώσεις, όπως πρόσφατα το Προ-Ολυμπιακό τουρνουά μπάσκετ που διεξήχθη στην Ελλάδα φέτος το καλοκαίρι, όταν ανταποκρινόμενη άμεσα στο αίτημα της Ελληνικής Ομοσπονδίας Μπάσκετ εξόπλισε με τα προϊόντα της ειδική αίθουσα του ξενοδοχείου «Hyatt», προσφέροντας στους διεθνείς παίκτες τόσο της Εθνικής Ελλάδος όσο και όλων των άλλων χωρών στιγμές χαλάρωσης εκτός γηπέδου.
Οσον αφορά τις τιμές, τα ποδοσφαιράκια ξεκινούν από 700 μέχρι 1.300 ευρώ για τα μοντέλα Champion Home Edition, χωρίς κερματοδέκτη, κατάλληλα για οικίες και playrooms. Τα επαγγελματικά, με κερματοδέκτη, περιλαμβάνουν διάφορα μοντέλα με τιμές από 1.300 έως και 1.984 ευρώ.
Για τα μπιλιάρδα οι τιμές ξεκινούν από τα 425 ευρώ για μικρά οικιακής χρήσης και μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 14.800 ευρώ για τα κορυφαία επαγγελματικού τύπου μοντέλα, με πολλές ενδιάμεσες επιλογές σε επίπεδο μεγέθους, ποιότητας και τιμής.
Σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις της, η Αφοί Σιβισίδη ΑΒΕΕ Κατασκευή και Εμπορία Παιγνίων, που έλαβε τη συγκεκριμένη εταιρική μορφή από το 1991, με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2023 έκανε κύκλο εργασιών ύψους 1,05 εκατ. ευρώ έναντι 1,31 εκατ. ευρώ το 2022, καταγράφοντας κερδοφόρο τελικό αποτέλεσμα, όπως και την προηγούμενη χρήση. Γενικότερα εμφανίζει υγιή οικονομική διάρθρωση με ελάχιστη εξάρτηση από τραπεζικό δανεισμό. Προ δεκαετίας, στη χρήση του 2013, ο τζίρος της είχε φτάσει στα 1,62 εκατ. ευρώ, για να ακολουθήσει μια κάμψη τα επόμενα χρόνια, μέχρι να ξεπεράσει ξανά το όριο του 1 εκατ. ευρώ το 2020 (κύκλος εργασιών 1,35 εκατ. ευρώ).
Το δίκτυο πωλήσεών της γεωγραφικά καλύπτει όλη την ελληνική επικράτεια, καθώς και χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τρίτες χώρες.
Διακρίνοντας κανείς τα βασικά «όπλα» που της επιτρέπουν να στέκεται όρθια και να κυριαρχεί στη συγκεκριμένη αγορά, αυτά περιλαμβάνουν την άριστη ποιότητα των προϊόντων, που κατασκευάζονται σε σύγχρονη μονάδα παραγωγής, το ευρύ πελατολόγιο του οποίου ικανοποιούνται οι ανάγκες, το εξειδικευμένο προσωπικό της και βέβαια την τεράστια εμπειρία της.
Ως στρατηγική επιδίωξη τίθεται η κατάκτηση εντός της επόμενης τριετίας μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, ενώ τονίζεται πως «η διοίκηση της εταιρείας παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις και προσαρμόζει τις κινήσεις, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και την αποτελεσματικότητά της».
Παράλληλα, ο κυριότερος στόχος για την τρέχουσα χρήση είναι η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την παραγωγή νέων προϊόντων, ώστε να επιτευχθεί η ανάπτυξη πωλήσεων σε νέες αγορές. Ειδικότερα σε σχέση με τις πωλήσεις, εκφράζεται η προσδοκία για αύξηση κατά 15% περίπου, καθώς και για οριακή έστω αύξηση των προ φόρων κερδών. Σε ό,τι αφορά, τέλος, το όραμα των ανθρώπων που κρατούν σήμερα τα ηνία της εταιρείας, συνοψίζεται στην πρόθεσή τους να προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας είτε σε ιδιώτες, είτε σε επαγγελματίες, αλλά και να ανανεώνουν τις προτάσεις τους προς το αγοραστικό κοινό με φρέσκες ιδέες και λύσεις γύρω από την ψυχαγωγία.
Διαβάστε ακόμη
Η Αθήνα απογειώνει τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού
Από το μικροσκόπιο δύο κλιμακίων του DFC περνούν οι αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα
Aluma Hotels & Resorts: Επενδύσεις πάνω από 100 εκατ. στην Ελλάδα από τους Ισραηλινούς (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα