Με ένα σημαντικό επενδυτικό σχέδιο ύψους 18 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του «net metering» επιχειρεί ο επικεφαλής της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης να περιορίσει τη μεγάλη πίεση που δέχεται η εταιρεία απ’ το υψηλό ενεργειακό κόστος.

«Είναι ένα σχέδιο που ξεκινάμε άμεσα και θα ολοκληρωθεί μέσα σε δύο χρόνια καλύπτοντας τα μισά καταστήματα φέτος και τα υπόλοιπα του χρόνου», εξηγούσε ο κ. Παντελιάδης στο περιθώριο της φετινής έκθεσης HORECA όπου η Metro ΑΕΒΕ παρουσίασε τη νέα της ψηφιακή πλατφόρμα για παραγγελίες B2Β, στη χονδρική, με παραδόσεις σε όλη τη χώρα.

«Δυστυχώς με αυτές τις τιμές ρεύματος δεν γίνεται διαφορετικά», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης εξηγώντας πως με αυτό τον τρόπο μπορούν να γίνουν εξοικονομήσεις εκ μέρους της εταιρείας. «Έχουμε πολλές στέγες, οπότε αποφασίσαμε ότι μπορούμε να βάλουμε τα φωτοβολταϊκά συστήματα για ιδία χρήση», πρόσθεσε ο κ. Παντελιάδης.

Εκτίμησε δε ότι οι τιμές θα υποχωρήσουν ίσως μετά το Μάιο, «όταν και θα περάσει ο Χειμώνας στην Ευρώπη (…) αλλά μην γελιόμαστε. Δεν πρόκειται να επιστρέψουμε στις τιμές που είχαμε προ διετίας!».

Ανατιμήσεις τουλάχιστον ως το καλοκαίρι

Ο ίδιος μάλιστα εκτιμά ότι ως το καλοκαίρι θα συνεχιστούν και οι ανατιμήσεις στα προϊόντα ξεπερνώντας σε βάθος και έκταση τις αρχικές εκτιμήσεις του. «Φοβάμαι πως θα συνεχιστούν. Βέβαια θα μετριαστούν λίγο, δεν θα πάνε με αυτή την ένταση ως το καλοκαίρι», σημείωσε. Και πρόσθεσε: «Περίμενα πως θα είχαν ήδη ‘φρενάρει’. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έγινε. Δυστυχώς συνεχίζουν να μας έρχονται ανατιμήσεις και για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω πότε θα σταματήσει αυτό το πράγμα. Μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο διεθνώς… Η μία ανατίμηση φέρνει την άλλη. Φέρνει αύξηση του κόστους, φέρνει αύξηση του μισθολογικού κόστους, είναι η ενέργεια… το ένα χτίζει πάνω στο άλλο!».

Στα 45 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις φέτος

Μαζί με το πρόγραμμα των επενδύσεων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ έχει προϋπολογίσει για φέτος συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Παντελιάδης. «Θα ανοίξουμε κάποια νέα σούπερ μάρκετ φέτος. Δύσκολο να πω με ακρίβεια γιατί συνήθως πέφτω έξω στις προβλέψεις κάθε φορά. Ειλικρινά έτσι όπως είναι οι πολεοδομίες στη χώρα δύσκολο να πω», σημείωσε.

Εκεί πάντως που ρίχνει μεγάλο βάρος φέτος η ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ είναι στη χονδρική, όπου ο κ. Παντελιάδης «εκτίναξη» της ποντάροντας σε μία ιδιαίτερα καλή θερινή τουριστική σαιζόν στη χώρα.

«Το κομμάτι του Cash & Carry μπορεί να έμεινε πίσω την πρώτη χρονιά της πανδημίας γιατί είχε κλείσει το HORECA, όμως πλέον αναπτύσσεται γοργά. Στο μεταξύ εμείς κάναμε διάφορα πράγματα, επενδύσαμε στη διανομή, προετοιμάσαμε το e-shop για τους επαγγελματίες, βρήκαμε πολλούς νέους πελάτες και αυξήσαμε την πελατειακή μας βάση. Οπότε τώρα περιμένουμε να κεφαλαιοποιήσουμε όλα αυτά στα οποία επενδύσαμε», τόνισε.

Η νέα Β2Β πλατφόρμα

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Metro Cash & Carry έχει πάνω από 20.000 κωδικούς προϊόντων για τους επαγγελματίες. Επίσης έχει την υποστήριξη ενός στόλου 80 ιδιόκτητων βανς και 22 φορτηγών προκειμένου να παραδώσουν τα προϊόντα στο χώρο του επαγγελματία.

Η Wolt

Τέλος ο κ. Παντελιάδης γνωστοποίησε πως η δοκιμαστική συνεργασία με την Wolt για παραδόσεις θα επεκταθεί και σε άλλα καταστήματα. «Με την Wolt έχουμε δύο συνεργασίες. Η πρώτη αφορά την τροφοδοσία προϊόντων για τη δική τους λιανική. Το δεύτερο είναι η δοκιμή που κάναμε για διανομή από κατάστημα μας. Αυτό πήγε καλά και θα το επεκτείνουμε και σε άλλα καταστήματα», σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη οι πωλήσεις μέσω των ψηφιακών πλατφορμών δεν πρόκειται να γίνουν κύριο κανάλι πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου. «Φαίνεται όμως ότι είναι ένα χρήσιμο παράλληλο κανάλι διότι δείχνει να έχει το δικό του κοινό. Ένα νεανικό κοινό που τριγυρίζει και θέλει να ψωνίζει μέσα από εκεί. Οπότε θα μπορούσε να δώσει πρόσθετες πωλήσεις. Σε κάθε περίπτωση η αγορά αυτή είναι ρευστή και δε νομίζω ότι μπορεί κανείς να προβλέψει πχ σε τρία χρόνια από τώρα πως θα είναι», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη

Ενεργειακή καταιγίδα μέχρι αρχές του 2023

To deal που ψήνουν στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τα «κόκκινα» ξενοδοχεία της Intrum, η βροχή από συμφωνίες στις ασφαλιστικές και τα μυστήρια του τζόγου 

Brown Ηotels: Ντεμπούτο για τα πρώτα resorts των Ισραηλινών εκτός Αθηνών σε τρεις προορισμούς (pics)