Επιτάχυνε τους ρυθμούς ανάπτυξής της η Entersoft πάνω από τον μ.ο. του κλάδου της πληροφορικής στο πρώτο 9μηνο του 2023, για άλλη μια φορά, με το ενδιαφέρον της στραμμένο σε δυο μέτωπα: τόσο στις εντός όσο και στις εκτός των συνόρων δραστηριότητές της.

Η εισηγμένη, όσον αφορά το εξωτερικό, κάνει focus κυρίως προς την αγορά της Ρουμανίας, όπως έχει τονίσει και άλλες φορές ο CEO του ομίλου Αντώνης Κοτζαμανίδης, όπου εξακολουθεί να αναζητά νέες ευκαιρίες για εξαγορές άλλων εταιρειών, πλην αυτών που αποκτά στην Ελλάδα. Όπως δηλαδή συνέβη πέρσι με το 75% της Bit Software Romania, κορυφαίου παρόχου επιχειρηματικού λογισμικού.

Ενδεικτικό θεωρείται το γεγονός ότι τα έσοδά της από ξένες χώρες αυξήθηκαν σε επίπεδο 9μήνου σε 4,8 εκατ. ευρώ από 3,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, κατανεμημένα για φέτος ως τώρα σε 3,4 εκατ. ευρώ από την Ρουμανία (από 2,3 εκατ. ευρώ) και 1,4 εκατ. ευρώ από άλλες (από 1 εκατ. ευρώ).

Ο κύκλος εργασιών που καταγράφει στην ελληνική αγορά η Entersoft κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» στην «πίτα» της για το τρέχον έτος, με 22 εκατ. ευρώ (9M 2023) από 17,4 εκατ. ευρώ (9M 2022), απόρροια και των επιδοτήσεων προς τις εγχώριες επιχειρήσεις για την ψηφιοποίησή των λειτουργιών τους και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους.

Γίνεται εύκολα αντιληπτό όμως ότι οι ταχύτητες της στην αντίστοιχη ρουμανική ανεβαίνουν από χρήση σε χρήση και δημιουργούν πλέον σημαντικά μεγέθη και εκεί, κάτι το οποίο προέκυψε από την ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων της (έστω και αν στο τρίτο 3μηνο φάνηκε να επιβραδύνει προσωρινά).

Συνολικά, στο 9μηνο του ’23 ο όμιλος κατέγραψε έναν τζίρο 26,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά +29% έναντι 20,7 εκατ. ευρώ πέρσι.

Στα σχόλιά της η διοίκηση της εισηγμένης αναφέρεται, ανάμεσα σε άλλα, σε ισχυρό διψήφιο growth στην Ελλάδα, που καθοδηγείται κατά κύριο λόγο από τις λύσεις ERP και επισημαίνει ότι έναν χρόνο μετά από την εξαγορά της Bit Software συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική οπτική της για την αγορά της Ρουμανίας, με δυνατότητα διπλασιασμού των μεγεθών της κατά τα επόμενα χρόνια.

Η γεωγραφική επέκτασή της Entersoft συσχετίζεται με την δραστηριότητά της και σε άλλες κερδοφόρες αγορές, στις οποίες επί του παρόντος δεν εστιάζει στον ίδιο βαθμό όσο στην ρουμανική, όπου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το Digital Transformation των τοπικών επιχειρήσεων.
«Η ενσωμάτωση και ανάπτυξη της Bit Software στη Ρουμανία εξελίσσεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό και τον ετήσιο προϋπολογισμό. Εκτιμούμε ότι ο μετασχηματισμός που διενεργείται στην τρέχουσα χρονιά, θα συμβάλλει στην σταδιακή αύξηση των λειτουργικών περιθωρίων της Bit Software σε επίπεδο αντίστοιχο με της Entersoft, ενισχύοντας το συνολικό margin κερδοφορίας του ομίλου», τονίζεται.

EBITDA, διαθέσιμα, επαναλαμβανόμενα

Η νέα αύξηση των πωλήσεων της Entersoft συνδυάζεται με ανάλογες επιδόσεις στην κερδοφορία της, καθώς στο πρώτο 9μηνο είδε τα EBITDA να διαμορφώνονται σε 8,1 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ (+45%) και τα κέρδη προ φόρων σε 5,3 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ (+ 47%).
Τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε 11,1 εκατ. ευρώ από 14,8 εκατ. ευρώ στο τέλος της περυσινής χρήσης (2022) και τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα 2,1 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση του τραπεζικού δανεισμού ύψους 9,1 εκατ. ευρώ, με Free Cashflows 5,9 εκατ. ευρώ.
Ξεχωρίζουν ωστόσο πολλά, ακόμα, οικονομικά στοιχεία από την φετινή πορεία του ομίλου, που μεταξύ άλλων, διαθέτει ισχυρή βάση επαναλαμβανόμενων εσόδων ύψους 16,3 εκατ. ευρώ (9M 2023), σε ποσοστό 61% επί των συνολικών έναντι 11,8 εκατ. ευρώ (9M 2022), με το αντίστοιχο πέρσι να φτάνει στο 57%.


Μάλιστα, υπογραμμίζεται ότι η αύξηση του αριθμού των νέων έργων που αναλαμβάνει ο όμιλος και αυτή των νέων πελατών, λόγω της οργανικής ανάπτυξης την οποία επιτυγχάνει, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ενίσχυση των επαναλαμβανόμενων εσόδων στο μέλλον.
Η βελτίωση δε των πωλήσεων κατανεμήθηκε σχεδόν ομοιόμορφα μεταξύ των υφιστάμενων προϊόντων και της ανάπτυξης που προήλθε από εξαγορές.

Εξαγορές και νέα προϊόντα – Το μέρισμα και η μετοχή

Φέτος, ο όμιλος Entersoft υλοποίησε μέχρι στιγμής 3 εξαγορές (GGSoft, SmartCV, SW RetailSoft), επενδύοντας 4,6 εκατ. ευρώ και πετυχαίνοντας την είσοδό του στους κλάδους του λογισμικού για φαρμακεία/φαρμακαποθήκες, σε αυτόν του property management και την επέκτασή του στο χώρο του Λογισμικού Εντατικής Λιανικής, και ιδιαίτερα στην αγορά των Super Markets, Mini Markets και Πολυκαταστημάτων.

Παράλληλα, στα ιδιοπαραγόμενα νέα προϊόντα, στα τέλη του δεύτερου τριμήνου του τρέχοντος έτους ξεκίνησε η εμπορική διάθεση δύο οικογενειών προϊόντων, των Entersoft QuickBiz (λογισμικό Εμπορικής και Οικονομικής διαχείρισης που απευθύνεται σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις) και Entersoft HR 360 (Διαχείριση Προσλήψεων, Διαχείριση Προσωπικού και Μισθοδοσία), που προβλέπεται ότι θα συμβάλουν στη διατήρηση της ισχυρής οργανικής ανάπτυξης.

Βασικός στόχος για το 2023 είναι η αύξηση εσόδων οργανική και ανόργανη ανάπτυξη κατά 30%, με ελαφρά αύξηση του περιθωρίου κερδοφορίας (EBITDA) σε σύγκριση με το 2022.

Η εταιρεία χρηματοδοτεί την ανάπτυξή της σχεδόν αποκλειστικά από οργανικές ελεύθερες ταμειακές ροές και υιοθετεί ένα πιο «επιθετικό» σχέδιο εξαγορών, με την χρηματοοικονομική θέση της να της επιτρέπει την χάραξη μιας φιλόδοξης στρατηγικής.
Τον Μάιο του 2023 διένειμε μέρισμα μικτού ποσού 3 εκατ. ευρώ, ή 0,10 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο αυξάνεται από χρήση σε χρήση (0,090 ευρώ το 2022, 0,060 ευρώ το 2021, 0,045 το 2020).
Ως προς τις επιδόσεις της μετοχής της, η εισηγμένη καταγράφει μια συνολική απόδοση της τάξης του 435% από την μετάταξή της στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών (Μάρτιος 2020) έως σήμερα (Οκτώβριος 2023) σε 3,5 περίπου χρόνια, με σύνθετη μέση απόδοση 60%, όπως φαίνεται από το σχετικό γράφημα, όπου καταγράφεται πέρα από την πορεία της στο ταμπλό και η μετοχική δομή της

 

Βαθύ pipeline νέων έργων

Εξαιρετικές επιδόσεις σημείωσε, κατά την εισηγμένη, ο τομέας Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, αλλά και οι υπόλοιποι οργανικοί τομείς ERP, WMS και λοιπών προϊόντων, λόγω της υψηλής ζήτησης.

Στο τρίτο τρίμηνο του έτους συνεχίστηκε η θετική οργανική τάση που είχε σχηματιστεί στο πρώτο εξάμηνο σε ανάληψη νέων έργων και πελατών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της διοίκησης, με στρατηγική επιδίωξη για τον όμιλο την είσοδο σε νέες κάθετες αγορές μέσω εξαγορών, την παροχή ευρείας γκάμας προϊόντων στους πελάτες της Entersoft, τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης της, και την επίτευξη συνεργειών στην τεχνική ανάπτυξη της νέας γενιάς προϊόντων της.

Στον επίλογό της υπογραμμίζει, ότι για το τελευταίο τρίμηνο, η ισχυρή εισερχόμενη ζήτηση και το βαθύ pipeline νέων έργων ενισχύει την εκτίμηση για διατήρηση αντίστοιχων ρυθμών ανάπτυξης εσόδων και κερδοφορίας, ενώ οι επενδύσεις των προηγούμενων ετών σε νέα προϊόντα και η γεωγραφική επέκταση, θέτουν τις βάσεις για διατήρηση παρόμοιων ρυθμών και για το μεσοπρόθεσμο διάστημα.

Διαβάστε ακόμη 

Πόσα χρήματα δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στους Παλαιστινίους και πού πηγαίνουν

Αλλάζει ξανά τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας ο Σκυλακάκης

Exxon – Pioneer: Ένας νέος πετρελαϊκός υπεργίγαντας γεννήθηκε

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ