business stories

FlexCar: Ένας (ακόμη) υποψήφιος ελληνικός «μονόκερος»

  • Μιχάλης Κοσμετάτος


Ποια είναι η start up που πέτυχε το ρεκόρ χρηματοδότησης των 210 εκατ. ευρώ. Τα πρόσωπα, το σχέδιο επέκτασης, οι προοπτικές

Σε μια εποχή που όλοι περιμένουν το όνομα του επόμενου «μονόκερου» της ταχέως αναπτυσσόμενης ελληνικής start up σκηνής, η FlexCar κατάφερε να κάνει την διαφορά με το ρεκόρ των 210 εκατ. ευρώ στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της – το υψηλότερο ποσό που έχει δοθεί στην Ελλάδα.

H πορεία της εταιρείας η οποία ιδρύθηκε το 2018 (από τους Γιώργο Δεσύλλα-Κωνσταντίνο Δάβαρη) και σε μια 4ετία άλλαξε τον τρόπο χρήσης και απόκτησης αυτοκινήτου για χιλιάδες Έλληνες και Κύπριους καταναλωτές, δικαιώνει κατ’ αρχάς τις προβλέψεις του Έλληνα expert της νεοφυούς επιχειρηματικότητας Απόστολου Αποστολάκη.

Πριν από 13-14 μήνες ο ιδρυτής και partner του VentureFriends την είχε συμπεριλάβει σε συνέντευξη του στο newmoney στις start ups με τις μεγαλύτερες προοπτικές, ικανές να προσελκύσουν ισχυρούς επενδυτές και να ακολουθήσουν σημαντική διεθνή πορεία.

Λίγο αργότερα, τέλη Ιουνίου του 2021, η FlexCar αντλούσε πάλι κεφάλαια ρεκόρ, 50 εκατ. ευρώ, σε μικρό σχετικά χρονικό διάστημα παρουσίας, από διεθνή και ελληνικά Venture Capital Funds και διεθνείς θεσμικούς επενδυτές.

Μάιο του 2022 αποδεικνύεται μια από τις …αγαπημένες ελληνικές start up των επενδυτών, «σηκώνοντας» νέο γύρο  με υπερ-τετραπλάσιο ποσό.

Ένα …rewind στον χρόνο πείθει πως τίποτα, τελικά, δεν  πρέπει να θεωρείται τυχαίο.

«Στα 15 χρόνια που είμαι στο χώρο της τεχνολογίας ως επιχειρηματίας και επενδυτής δεν έχω συναντήσει εταιρεία με τόσο γρήγορη, αλλά και υγιή ανάπτυξη», σχολίαζε πριν από ένα έτος, ο κ. Αποστολάκης, αναφερόμενος στην αυξανόμενη κερδοφορία της FlexCar και την χαρακτήριζε «ένα εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο για την παγκόσμια τεχνολογική επιχειρηματική σκηνή», μιλώντας για τεράστιες προσδοκίες σχετικά με το μέλλον της.

Η επένδυση στην FlexCar αποτέλεσε μάλιστα μία από τις πρώτες του 3ου VentureFriends fund, πριν αυτό ανακοινωθεί επίσημα.

Στην τοποθέτηση του ο Πάνος Λιούλιας, Partner του Uni.Fund, ανέβασε τον πήχη λέγοντας «…θεωρώ ότι πρόκειται για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στο portfolio μας, που θα φτάσει σε επίπεδο unicorn σε χρόνο ρεκόρ – βασιζόμενη στο εντυπωσιακά ισχυρό της μοντέλο και δομές. Αυτή είναι μόνο η αρχή, δεν έχετε δει τίποτα ακόμη.».

Οι εξελίξεις δεν σταματούν εδώ για μια φιλόδοξη εταιρεία που – με βάση και τις εκτιμήσεις των ανθρώπων οι οποίοι επένδυσαν σε αυτήν- θεωρείται μια (ακόμα) υποψήφια unicorn, προσβλέποντας σε δυναμική επέκταση των δραστηριοτήτων της.

Στο πλάνο της συμπεριλαμβάνεται ο εμπλουτισμός του στόλου των αυτοκινήτων της και επιπλέον τα νέα κεφάλαια θα επενδυθούν για την διείσδυση της σε άλλες 2  ηπείρους (Λατινική Αμερική και Ασία) τους επόμενους 12 μήνες, με στόχο όπως αναφέρεται, την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στον κλάδο του flexible leasing.

Η εταιρεία έχει προχωρήσει στη δημιουργία του FlexCar Hub στην Ελλάδα, απασχολεί +150 εξειδικευμένα στελέχη σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία και τέλη του 2021 απέκτησε σύγχρονα κτίρια γραφείων σε Αθήνα και Ρώμη. Όπως είχε επισημανθεί από πέρσι, υπάρχει στόχος 250 προσλήψεων ως το τέλος του 2022.

Προοπτικές και πλεονεκτήματα

Δεν είναι τυχαίο ότι η FlexCar -οποία διευκολύνει την ευέλικτη μίσθωση ενός ολοκαίνουργιου οχήματος ή και μηχανής – κέρδισε γρήγορα την εμπιστοσύνη των επενδυτών, εν μέσω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η αγορά του αυτοκινήτου στην συγκεκριμένη συγκυρία και  οι ιδέες της έγιναν αποδεκτές και από το καταναλωτικό κοινό –εμφανίζοντας πλεονεκτήματα σε σχέση με το παραδοσιακό leasing- με όσα αυτά συνεπάγονται για την επόμενη μέρα της.

Στις υπηρεσίες της περιλαμβάνονται ή παρέχονται απόλυτη ευελιξία, μηδενική προκαταβολή, εξαγορά ανά πάσα στιγμή, επιστροφή ανά πάσα στιγμή, συντήρηση- επισκευές-φόροι, μεικτή ασφάλεια, δικαίωμα αλλαγής αυτοκίνητου.

Η FlexCar έχει προχωρήσει σε επενδύσεις + 100 εκατ. ευρώ στις αγορές όπου δραστηριοποιείται και σε μια 3ετία οκταπλασίασε τον κύκλο εργασιών της και εδραιώθηκε ως μια κερδοφόρος εταιρεία.

Εκτός από την παρουσία της σε Ελλάδα και Κύπρο, τον Νοέμβριο πραγματοποίησε είσοδο στην Ιταλία -από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης-, η οποία καταγράφει ανάπτυξη με τριπλάσιο ρυθμό συγκριτικά με την Ελλάδα.

Ο ευρύτερος κλάδος του αυτοκινήτου γενικά θεωρείται πολλά υποσχόμενος για τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, αν κρίνει κανείς και από τον βαθμό ανάπτυξης που παρουσίασαν start ups με αντικείμενο σχετικό με τις συναλλαγές για αγοραπωλησίες ΙΧ, όπως η λονδρέζικη Carmoola όπου συνεπένυσαν οι VF με το Jaguar Land Rover’s investment fund και άλλους (είδηση την οποία επίσης αποκάλυψε πρόσφατα το newmoney) ή και στην Spotawheel, που επικεντρώνουν στα μεταχειρισμένα, αλλά και οι γνωστές και καθιερωμένες –που δεν ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο τους-, Cazoo και Finn.auto κ.α.

Εν ολίγοις, οι νεοφυείς εταιρείες του τομέα – και οι διαδικτυακές πλατφόρμες τους- απευθύνονται σε μια αγορά με αθροιστική αξία εκατοντάδων δισ. σε πωλήσεις, με ότι αυτό σημαίνει και για τα έσοδα τους.

Οι επενδυτές, οι… unicorns, το story

Στο νέο χρηματοδοτικό της γύρο της FlexCar συμμετείχε το βρετανικό fund Fasanara Capital, το οποίο προστέθηκε σε υφιστάμενους μεγάλους θεσμικούς επενδυτές όπως οι Seaya Ventures, Arena Investors, VentureFriends, Uni.Fund και Frontline Ventures.

Μάλιστα, ήταν η πρώτη φορά που η Seaya Ventures,  Venture Capital Fund το οποίο εδρεύει στην Ισπανία και διαχειρίζεται 300 εκατ. ευρώ, επένδυσε σε ελληνική start up, έχοντας πριν στηρίξει 3 unicorns, τις GlovoCabifyWallbox.

Ένα …μυστήριο δημιούργησαν το περασμένο καλοκαίρι οι αναφορές σε αποχώρηση του Κων.Δάβαρη.

Στις δηλώσεις σχετικά με τη νέα χρηματοδότηση που έλαβε η εταιρεία την εκπροσώπησαν οι κ.κ. Γιώργος Μπιζάς, Συνιδρυτής και Πρόεδρος του FlexGroup και Γιώργος Δεσύλλας, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της FlexCar.

Στο αρχικό στάδιο της FlexCar, πάντως, οι κ.κ. Δάβαρης-Δεσύλλας υπήρξαν ιδρυτές και CEO – CFO αντίστοιχα, τονίζοντας τότε την στήριξη των Venture Friends και Uni.Fund στο ξεκίνημα τους. 

Η ιδέα για την FlexCar προέκυψε από την εποχή που οι δύο φίλοι σπούδαζαν μαζί στο εξωτερικό, στο London School of Economics και παρά το νεαρό της ηλικίας τους είχαν εργαστεί σε μεγάλες εταιρείες – πολυεθνικές ο μεν, σε συμβουλευτικές και τράπεζες ο δε και ήθελαν να γυρίσουν στην Ελλάδα για να κάνουν κάτι δικό τους.

Μετά την αρχική σκέψη τους να ασχοληθούν με τα robots, κατέληξαν ότι την ευκαιρία θα τους έδινε μια premium υπηρεσία για τον πελάτη στον κλάδο του αυτοκινήτου… 

Διαβάστε ακόμη

Eurogroup: «Θετική» 14η αξιολόγηση και μεγαλύτερη δημοσιονομική ελευθερία για την Ελλάδα

Πλειστηριασμοί: Έρχονται δύο ηχηρά σφυριά των 40 εκατ. ευρώ

Το σκέφτεται (ακόμα) ο πρωθυπουργός, η νέα ξένη επένδυση που έρχεται, το ραντεβού Κόκκαλη με Σταθόπουλο και το νέο φέσι της Frigoglass