Πέντε προς έξι χρόνια μετά από την εμφάνισή της FlexCar στην αγορά, το 2018, η ταχέως αναπτυσσόμενη scale up, έχει καταφέρει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ευέλικτης μίσθωσης οχημάτων σε διεθνές επίπεδο και θεωρείται ένας από τους υποψήφιους ελληνικούς «μονόκερους», διεκδικώντας το «όριο» του 1 δισ. δολ. ως προς την αποτίμησή της.

Στο ενεργητικό της καταγράφεται το απόλυτο ρεκόρ χρηματοδότησης σε έναν γύρο για ελληνική startup (210 εκατ. ευρώ), με τα συνολικά επενδυτικά κεφάλαιά της να εκτινάσσονται σε ένα ποσό άνω των 300 εκατ. ευρώ.

Η συνάντηση στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα με τον ιδρυτή και CEO της Γιώργο Δεσύλλα και την Chief of Staff, Ειρήνη Λουπασάκη, έφερε στο προσκήνιο, μεταξύ άλλων, την ύπαρξη πρότασης για εισαγωγή στο NYSE και συγκεκριμένα στο Nasdaq, καθώς «έτρεξε» και η διαδικασία του term sheet & binding LoI (Letter of Intent).

Όσον αφορά τα επόμενα επιχειρηματικά της πλάνα, η FlexCar διατηρεί ανοικτά τα «ραντάρ» της για πιθανές εξαγορές, ενώ διπλασιάζει, παράλληλα, τον στόχο για την αύξηση του στόλου των αυτοκινήτων της στις 100.000 εντός της δεκαετίας. Ακόμη, εξετάζει την είσοδό της σε νέες αγορές του εξωτερικού και ταυτόχρονα τρέχει το project της ΟpenCars, για την πώληση αξιόπιστων ελαφρώς μεταχειρισμένων οχημάτων.

-Πώς μπορεί να πετύχει μια ελληνική startup, με έδρα στην Αθήνα, την εισαγωγή της στον δείκτη Nasdaq, στο αμερικανικό χρηματιστήριο και τι ακριβώς δηλαδή συνέβη στην περίπτωση της FlexCar;

Γ.Δ.: Το όνειρο κάθε start up και κάθε εταιρείας στον κόσμο είναι το μεγάλο IPO – και που αλλού, από την Νέα Υόρκη. Είμαστε στην πιθανόν μοναδική θέση, να έχουμε λάβει μια όχι μόνο σοβαρή, αλλά έτοιμη με άνω των 60 εκατ. ευρώ σε «υπογεγραμμένα» νέα κεφάλαια πρόταση για άμεση εισαγωγή στο Nasdaq της Νέας Υόρκης.

Ε.Λ.: Αυτό μάλιστα ήταν μια πρόταση που λάβαμε από την ίσως πιο «δυνατή» και γνωστή ομάδα sponsors που είχαν αναλάβει, ανάμεσα σε άλλες μεγάλες επιτυχίες, και το Draft Kings, που θεωρείται ή νούμερο 1 επιτυχία SPAC στον κόσμο. Μια ομάδα, άξιον σημείωσης, αμιγώς αμερικάνικη χωρίς οποιαδήποτε σχέση η πρότερη επένδυση στην Ελλάδα, περάν από εμάς τους ίδιους. Εκτός από τα κεφάλαια και όλα τα κομμάτια της συμφωνίας που ήταν έτοιμα όπως και το νομικό όχημα, είχαν ετοιμάσει μάλιστα και όλα τα απαραίτητα κομμάτια κάλυψης και «διαφήμισης» της μετοχής για τα επόμενα 3 χρόνια, στοιχηματίζοντας οι ίδιοι (οι χορηγοί) σχεδόν 15 εκατ. δολάρια, που θα έπαιρναν πίσω μόνο εάν διπλασιαζόταν η μετοχή.

-Το χρονοδιάγραμμα που έχετε θέσει σε αυτή την υπόθεση ποιο είναι; Τι προσδοκίες θα είχατε από μια τέτοια κίνηση;

Ε.Λ.: Όλη η ομάδα αναλύοντας σε βάθος μια τέτοια κίνηση καταλήξαμε πως άξιζε να προσεγγίσουμε το Nasdaq εντός 24-36 μηνών, αλλά όχι ακόμα. Έτσι θα μπορούσαμε να είμαστε σε θέση να μπούμε ακόμα πιο έτοιμοι και με μεγαλύτερα αποτελέσματα στο Μεξικό και στις νέες αγορές τις οποίες ετοιμάζουμε, πράγμα σημαντικό για το αμερικάνικο χρηματιστήριο.

Γ.Δ.: Το να μπεις στο χρηματιστήριο σημαίνει πλέον πως η εταιρεία πλέει μακροπρόθεσμα, πράγμα που είναι εξ αρχής το όνειρο μου. Είναι μια εταιρεία για την οποία έχω, και έχουμε, πολύ μεγάλες βλέψεις και θεωρώ πως είναι μόλις στην αρχή αυτού που μπορεί να πετύχει. Είναι άρα μια ελευθερία…Γιατί έχεις την ελευθερία να μεγαλώσεις την εταιρεία όπως θέλεις.

– Τα αμέσως επόμενα επιχειρηματικά σχέδιά σας ποια είναι;

Γ.Δ.: Αυτή την στιγμή χτίζουμε ιδιαίτερα στην αγορά της Ιταλίας και του Μεξικού. Έχουμε ήδη αρχίσει την πιο έντονη μας παρουσία σε όλη την Ιταλία, εκτός της Ρώμης στην οποία και ξεκινήσαμε, και θα κοιτάξουμε να αναπτυχθούμε σε όλη την χώρα.

Ε.Λ.: Έχουμε στόχο να μεγαλώσουμε και αρκετά στο Μεξικό στους επόμενους 18 μήνες, και εξετάζουμε και έχουμε στα πλάνα μας και νέα χώρα εντός αυτού του διαστήματος. Πάντα όμως πρώτος γνώμονας είναι η αγάπη για τους πελάτες μας όπως και το να βελτιωνόμαστε και συνεχώς για τους υπάρχοντες μας πελάτες.

Γ.Δ.: Δουλεύουμε δηλαδή για να γίνουμε οι καλύτεροι, και παγκόσμιοι.

-Ένας στόχος σας μιλούσε για τη δημιουργία ενός στόλου 50.000 αυτοκινήτων. Πόσα οχήματα διαθέτει σήμερα η FlexCar;

Ε.Λ.: Ξεπεράσαμε επίσημα τις 10.000 αυτοκίνητα το 2023 και συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε με ταχύτατους ρυθμούς. Θα φτάσουμε και θα περάσουμε αυτόν τον στόχο.

Γ.Δ.: Πιστεύω πως πλέον μπορούμε να στοχεύουμε τα πάνω από 100.000 αυτοκίνητα μέσα στην 10ετία αυτή.

-Ποιος είναι ο απολογισμός της ως τώρα παρουσίας σας στις ξένες αγορές; Για παράδειγμα, στην Ιταλία είστε 2 χρόνια, ενώ πρόσφατα εισήλθατε σε αυτήν του Μεξικού.

Ε.Λ.: Η Ιταλία πέτυχε την κερδοφορία ως αυτόνομη οντότητα το καλοκαίρι που μας πέρασε, όπως πέρασε και τα 10 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Σίγουρα μια μοναδική επιτυχία για μια τόσο νέα αγορά.

Γ.Δ.: Όντως στήσαμε το γραφείο μας στην πόλη του Μεξικού και λειτουργούμε με επιτυχία. Το Μεξικό είναι σίγουρα μια μακρινή χώρα και είμαστε προσεχτικοί να το πετύχουμε βήμα βήμα και ταυτόχρονα με τα άλλα που κάνουμε. Έχουμε πολύ θετικά δείγματα – ίσως τα καλύτερα που έχουμε δει μέχρι στιγμής.

-Τα κεφάλαια που έχει αντλήσει η FlexCar ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ, κατέχοντας μάλιστα το ρεκόρ σε έναν γύρο χρηματοδότησης με 210 εκατ. ευρώ. Υπήρξε κάτι άλλο, ενδιάμεσα; Αναμένεται κάποιος ακόμα γύρος σύντομα;

Γ.Δ.: Υπήρξε και ένας ενδιάμεσος, σημαντικός γύρος ιδίων κεφαλαίων που ανακοινώσαμε πριν 12 μήνες. Εκτός αυτού, και της πρότασης του χρηματιστηρίου, είχαμε και άλλες μεγάλες προτάσεις, που για την ώρα κρίναμε να μην προχωρήσουμε.

-Η εταιρεία θεωρείται ένας από τους υποψήφιους ελληνικούς «μονόκερους». Πόσο κοντά ή μακριά είναι αυτή τη στιγμή το όριο της αποτίμησης του 1 δισ. δολ.;

Ε.Λ.: Μπορούμε σίγουρα να πούμε πως ενώ οι αποτιμήσεις γενικά των scale up έπεσαν πολλές φορές κατά 60-70% σε αυτή την πολύ δύσκολη αγορά, η δική μας έχει αντιθέτως ανεβεί πάνω από 50% από την τελευταία χρηματοδότηση.

-Υπάρχει πιθανότητα να εξαγοράσει κάποια άλλη εταιρεία η FlexCar; Αν δεχθεί ή ίδια πρόταση να εξαγοραστεί π.χ. από έναν ισχυρό ξένο όμιλο, ποια θα είναι η απάντηση;

Γ.Δ.: Πάντα εξετάζουμε εξαγορές, αρκεί να μας φέρουν ξεκάθαρα προσθετή αξία. Εμείς από την άλλη θέλουμε να μεγαλώσουμε με την βοήθεια του Θεού και όλης μας της ομάδας βήμα βήμα την εταιρεία, και όχι να την πουλήσουμε.

-Η Flexcar, αν θυμάμαι καλά, ήταν η πρώτη επιχείρηση leasing που «έριξε» στην αγορά τα Tesla. Τι ποσοστό του στόλου σας αντιστοιχεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Γ.Δ.: Πολύ σωστά, είμασταν οι πρώτοι και στα Tesla και σε άλλα πρωτότυπα ηλεκτρικά οχήματα. Έχουμε δυνατή θέση στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά θα βοηθούσε να προσαρμοζόταν το «κινούμαι ηλεκτρικά» για να μην περιορίζεται στα 4ετή συμβόλαια (άλλωστε, στην Γερμανία η αντίστοιχη επιδότηση ισχύει και σε συμβόλαια μόλις 1 έτους).

-Τέλος, το project της OpenCars, πώς εξελίσσεται;

Γ.Δ.: Οι πελάτες μας ανταποκρίνονται πολύ χαρούμενοι σε μια άμεση, φιλική και ειλικρινή πάνω από όλα εξυπηρέτηση. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι και ανοίξαμε και στις άλλες χώρες την ΟpenCars, ή οποία θα υπάρχει όπου υπάρχει FlexCar.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: Χρεώσεις ακόμη και κάτω από 11 λεπτά την κιλοβατώρα ετοιμάζουν οι πάροχοι για τα σταθερά συμβόλαια

Τα 4+1 μηνύματα του Δημήτρη Παπαλεξόπουλου και οι αποδέκτες τους

ΥΠΕΘΟ: Ερχεται €1 δισ. τον μήνα από το νέο Ταμείο Επιχειρηματικότητας στις μικρομεσαίες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ