Ο δισεκατομμυριούχος ειδών πολυτελείας Φρανσουά Πινό, ο οποίος κατέχει τις μάρκες Gucci και Balenciaga, αυξάνει τις επενδύσεις του σε μια βιομηχανία που βρίσκεται μακριά από το χώρο της μόδας: την κρουαζιέρα. Δέκα χρόνια αφότου η ιδιωτική επενδυτική εταιρεία της οικογένειας Πινό, η Groupe Artémis, απέκτησε την ιδιοκτησία της γαλλικής εταιρείας κρουαζιέρας Ponant -η οποία διαθέτει 13 πλοία που είναι γνωστά για τα ταξίδια της στην Αρκτική και την Ανταρκτική- αγόρασε το πλειοψηφικό μερίδιο της Aqua Expeditions, μιας πολυτελούς εταιρείας μπουτίκ που είναι γνωστή για την εξερεύνηση του αρχιπελάγους Raja Ampat της Ινδονησίας και του Περουβιανού Αμαζονίου με υψηλό στυλ.
Ο Περουβιανός ιδρυτής της Aqua Expeditions, Φραντσέσκο Γκαλι Ζουγκάρο, παραμένει μέτοχος και θα συνεχίσει να διευθύνει τη μάρκα.

Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη διαθέτει μόλις πέντε πλοία, όλα με χωρητικότητα 40 επιβατών ή λιγότερο. Όμως η κίνηση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την αύξηση του μεριδίου της οικογένειας Pinault στον κλάδο της πολυτελούς κρουαζιέρας.

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια αξιοσημείωτη στιγμή. Από τη μία πλευρά, οι αντίπαλοι του Πινό, ο Μπερνάρ Αρνό και η LVMH, διπλασιάζουν τις επενδύσεις τους σε πολυτελή θέρετρα και ταξιδιωτικές εμπειρίες – κυρίως στη στεριά, αν και η επένδυσή τους στο εμπορικό σήμα Orient Express περιλαμβάνει το μεγαλύτερο ιστιοφόρο στον κόσμο, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026. Από την άλλη πλευρά, τα luxury hotels επενδύουν σε κρουαζιέρες με μικρά πλοία, εμπνευσμένες από γιοτ, με τις Ritz-Carlton, Four Seasons και Aman να κατασκευάζουν τις δικές τους εκδοχές «πλωτών ξενοδοχείων».

Με την εξαγορά της Aqua, η Artémis δεσμεύεται για περαιτέρω ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας, όπως σημειώνει ο Χερβέ Γκαστινέλ, επιχειρηματίας και ιστιοπλόος, ο οποίος εντάχθηκε στην Ponant ως διευθύνων σύμβουλος το 2021. Ο Γκαστινέλ λέει ότι στόχος των Πινό είναι να διπλασιάσουν τα έσοδα της Ponant μέχρι το 2028, αν και δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα στοιχεία.

«Μετά την Covid υπήρξε προφανώς μια αναδιάταξη του τοπίου της βιομηχανίας», λέει ο Γκαστινέλ, μιλώντας στο Bloomberg επί του 270 επιβατών Le Commandant Charcot της Ponant. «Πολλές εταιρείες κρουαζιέρας είναι ανοιχτές για συνεργασία, εξαγορές, επενδύσεις».
Τιτάνες της κρουαζιέρας;

Παρόλο που η κρουαζιέρα με μικρά πλοία σε απομακρυσμένα μέρη είναι μια εξειδικευμένη αγορά, οι Πινό θέλουν να είναι τόσο αναγνωρισμένοι σε αυτόν τον τομέα όσο είναι η Kering στη μόδα. «Μπορούμε να οικοδομήσουμε ηγετική θέση σε αυτό το τμήμα», λέει ο Γκαστινέλ.

Οι στόλοι της Aqua και της Ponant ανταγωνίζονται περισσότερο τα ιδιωτικά γιοτ παρά τα μεγαθήρια με μπουφέδες δείπνου. Και είναι επίσης πιο ακριβά από κάποια τσάρτερ. Στην κορυφή, τα ταξίδια 15 διανυκτερεύσεων της Ponant στο Βόρειο Πόλο ξεκινούν από 50.000 δολάρια ανά άτομο, και υπερδιπλάσια για την κορυφαία σουίτα – με χαβιάρι, σαμπάνια και δείπνα σχεδιασμένα από τον Αλέν Ντουκάς. Τα πλοία της Aqua μπορεί να είναι ακόμη πιο ακριβά. Το 16 θέσεων Aqua Mare, το πρώτο superyacht στον κόσμο στα Γκαλαπάγκος, χρεώνει περίπου 30.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις στην ευρύχωρη σουίτα του ιδιοκτήτη. Οι καμπίνες στο Aqua Blu, ένα ξεχωριστό πλοίο 30 επιβατών που εξερευνά τη βιοποικιλόμορφη περιοχή Raja Ampat της Ινδονησίας, ξεκινούν από περίπου 10.000 δολάρια ανά άτομο για επτά διανυκτερεύσεις.

Εκτός από τα πλοία της Ponant, η εταιρεία εμπορεύεται ξεχωριστά τη γραμμή ενός πλοίου Paul Gauguin Cruises στη Γαλλική Πολυνησία, η οποία αποκτήθηκε το 2019. Και τα έσοδα της Ponant περιλαμβάνουν ναυλώσεις πλήρους πλοίου από ταξιδιωτικούς πράκτορες υψηλού κύρους, όπως η Abercrombie & Kent και η Smithsonian Journeys, μεταξύ άλλων και στην Ανταρκτική.

Σε φάση ανάπτυξης

Η Ponant κληρονομεί το Aqua σε φάση ανάπτυξης- ένα τρίτο ωκεάνιο υπό κατασκευή πρόκειται να εξερευνήσει τα εξωτερικά νησιά των Σεϋχελλών και το αρχιπέλαγος Ζανζιβάρη της Τανζανίας. Και η Ponant κατασκευάζει επίσης νέα πλοία. Την περασμένη άνοιξη προσέθεσε το πρώτο της ιστιοπλοϊκό καταμαράν έξι καμπίνων, το Spirit of Ponant, για να εξερευνήσει περιοχές όπως η Κορσική και οι Σεϋχέλλες.

Στη συνέχεια, υπάρχει η κρουαζιέρα σε ποτάμια, ένας άλλος τομέας όπου ο Gastinel και η Artémis θέλουν να διπλασιάσουν τις δραστηριότητές τους. «Υπάρχουν πολλά όμορφα ποτάμια στον κόσμο που είναι ακόμα παρθένα και κατάλληλα για αποστολή», λέει ο Gastinel, επισημαίνοντας τον Ζαμβέζη ως μια επιλογή. «Εκεί θέλουμε να αναπτυχθούμε και να δρομολογήσουμε την επόμενη γενιά πλοίων».

Αλλά ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί παράλληλα με τις φιλοδοξίες του Γκαστινέλ. Πάρτε τη Royal Caribbean Cruises Ltd.: Ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα επεκταθεί και στις ποτάμιες κρουαζιέρες με την πολυτελή μάρκα Celebrity Cruises, με 10 αρχικά πλοία που αναμένεται να ταξιδέψουν στην Ευρώπη από το 2027.

Χερσαίες εξελίξεις

Η εστίαση των Πινό στην κρουαζιέρα θα επεκταθεί, κατά ειρωνικό τρόπο, στη στεριά και ακόμη και στον αέρα.

«Θέλουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας ένα προϊόν που θα περιλαμβάνει διαμονή πριν και μετά την κρουαζιέρα, πτήσεις και ούτω καθεξής», λέει ο Γκαστινέλ, περιγράφοντας ένα σχέδιο που θα καταστήσει τη γραμμή κρουαζιέρας της Artémis μια πλήρη τουριστική εταιρεία. «Αυτή είναι η κατεύθυνση που ακολουθούμε».

Όσο για τη μεγαλύτερη πρόκληση του Γκαστινέλ; Δεν είναι τα χρήματα.

Έχοντας επίγνωση της δραστηριοποίησης σε απομακρυσμένα και εύθραυστα τοπία, έχει δεσμευτεί να αναπτύξει τις προσπάθειες βιωσιμότητας της εταιρείας. Το 2030 ελπίζει να παρουσιάσει το πρώτο πλοίο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον κόσμο, ένα πλοίο 594 ποδιών που θα μεταφέρει περίπου 200 επιβάτες και θα λειτουργεί με αιολική και ηλιακή ενέργεια σε συνδυασμό με μπαταρίες που δεν λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα. Θα είναι ένα πρωτότυπο για επιπλέον πλοία, οπότε ο Gastinel αναζητά συμφωνία για πολλά πλοία.

Αλλά εν μέσω μιας έντονης περιόδου ανάπτυξης σε ολόκληρο τον τομέα, πολλά ευρωπαϊκά ναυπηγεία έχουν ήδη εξαντληθεί με παραγγελίες από άλλες γραμμές. Το να προσπαθείς να είσαι στην πρώτη γραμμή της βιωσιμότητας είναι ένα πράγμα- το εύρος ζώνης κατασκευής, όπως αποδεικνύεται, είναι άλλο.

Διαβάστε ακόμη

Μετρό Αθήνας: Προσλήψεις χωρίς πτυχίο για τα εκδοτήρια εισιτηρίων

F1 2025: Οι οδηγοί με τα μεγαλύτερα συμβόλαια – Ποιοι είναι οι πιο ακριβοπληρωμένοι (λίστα)

Μεγάλο deal 4,1 δισ. ευρώ: Στα σκαριά η εξαγορά της Just Eat από την ολλανδική Prosus

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα