«Το 2022 αποτέλεσε ορόσημο για τον Όμιλό μας, καθώς φέτος αποδίδουν σωρευτικά οι εργώδεις και πολύχρονες προσπάθειές μας σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτή τη στιγμή ο Ομιλός μας υλοποιεί ή συμμετέχει σε επενδύσεις συνολικού ύψους άνω των 6,5 δισ. ευρώ, που θα δημιουργήσουν περισσότερες από 20.000 νέες και κυρίως ποιοτικές και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας τα προσεχή χρόνια. Και το 2023, το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλούμαστε να κινηθούμε είναι γεμάτο προκλήσεις. Εκτιμούμε, ωστόσο, ότι οι στρατηγικές επιλογές και οι κινήσεις που έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια έχουν οπλίσει τον Ομιλό μας κατάλληλα ώστε να αντεπεξέλθουμε επαρκώς».

Με τα λόγια αυτά, ο Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έδωσε το στίγμα της αναπτυξιακής τροχιάς στην οποία κινείται ο Ομιλος, ο οποίος κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των παραχωρήσεων, των υποδομών και της ενέργειας.

Ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει σήμερα το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων στην Ελλάδα. Οι συμμετοχές του Ομίλου στους σύγχρονους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός), η αναμενόμενη εντός του 2023 ολοκλήρωση της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, το υπό κατασκευή νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, καθώς και άλλες παραχωρήσεις, όπως π.χ. το λιμάνι της Καβάλας, συνθέτουν το πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αυτόν τον ανερχόμενο τομέα δραστηριοποίησης. Παράλληλα, σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το IRC Athens, η ολοκληρωμένη τουριστική και ψυχαγωγική ανάπτυξη με καζίνο στο Ελληνικό.

O πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης

Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει επίσης με ποσοστό 55% στην κοινοπραξία που αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος για το έργο «Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ): Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία και Συντήρηση του Τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη, με ΣΔΙΤ», ενώ συμμετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία εμβληματικών έργων παραχώρησης όπως η Αττική οδός, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (τμήμα Χανιά-Ηράκλειο), η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος και ο αερολιμένας Καλαμάτας.

Περαιτέρω, μέσω έργων ΣΔΙΤ, o Ομιλος ενδυναμώνει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στους τομείς της βιώσιμης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας με ολοκληρωμένα έργα διαχείρισης απορριμμάτων, όπως αυτά των Περιφερειών Ηπείρου και Πελοποννήσου, ενώ διεκδικεί κάθε σχετικό έργο από τη νέα γενιά έργων διαχείρισης απορριμμάτων που προκηρύσσεται.
Στον τομέα των υποδομών, στο χαρτοφυλάκιο καίριων υποδομών του Ομίλου που βρίσκονται σε εξέλιξη, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων το νότιο και βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, το έργο μελέτης, κατασκευής και διαχείρισης του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και σειρά σημαντικών ακόμη έργων, όπως οι Σταθμοί Μετατροπής στην Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, ο Σταθμός Συμπίεσης Φυσικού Αερίου Αμπελιά, ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος (τμήμα Γαστούνη-Πύργος), η 6η Μονάδα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού και το Αεροδρόμιο «Νικόλα Τέσλα» (Σερβία).

Το συνολικό κατασκευαστικό ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στο ιστορικό υψηλό των €4,8 δισ. και η δραστηριότητα αναμένεται να παραμείνει ενισχυμένη με βάση τα έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί, αλλά και από την εκκίνηση νέων έργων τις επόμενες περιόδους. Το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επιλεγμένων έργων, αλλά και η προσεκτική εκτέλεση και συνεχής παρακολούθηση αναμένεται να διατηρήσουν την κερδοφορία σε υγιή επίπεδα.

Η θυγατρική του Ομίλου, ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, πρωταγωνιστεί στον τομέα της καθαρής ενέργειας εδώ και 25 χρόνια. Η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει ένα σημαντικό επενδυτικό πλάνο για την περίοδο 2022-2029, το οποίο προσεγγίζει τα 6 δισ. ευρώ. Στο «πράσινο» χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η ανάπτυξη αιολικών πάρκων, φωτοβολταϊκά και υδροηλεκτρικά έργα, καθώς και έργα αντλησοταμίευσης. Με αυτές τις επενδύσεις η συνολική εγκατεστημένη ισχύς της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα φτάσει τα 6,4 GW έως το 2029, με ενδιάμεσο στόχο τα 3,3 GW στο τέλος του 2025. Σε αυτό το πλαίσιο, βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη έργα συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 1,2 GW.

Στον τομέα της θερμικής ενέργειας, ο Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της 100% θυγατρικής του εταιρείας ΗΡΩΝ, διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο μονάδων συνολικής ισχύος περίπου 600 MW και ισχυρή θέση μεταξύ των ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου. Σε επίπεδο Ομίλου, η συνολική ισχύς επαυξάνεται από τη μονάδα Φυσικού Αερίου στην Κομοτηνή, ισχύος 877 MW, που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Motor Oil, μια επένδυση 375 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη

Άντριου Κένεντι (Ελαΐς Unilever Hellas): Αντεπίθεση μέσω επέκτασης του εργοστασίου της στην Ελλάδα

Οι ρυθμίσεις εντός και εκτός Εξωδικαστικού Μηχανισμού στην ατζέντα κυβέρνησης – servicers

Τρόφιμα: Με διπλάσιο ρυθμό από τον πληθωρισμό οι αυξήσεις παρά το «καλάθι»