Το μεγάλο «ταξίδι» του Γιάννη Αντετοκούνμπο στον κόσμο των επιχειρήσεων συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς και πολλούς, διαφορετικούς «σταθμούς».

Στα 29 προς τα 30 του ο Έλληνας διεθνής NBAer των Μιλγουόκι Μπακς διατηρεί με επιτυχία τη… διπλή ιδιότητα του μπασκετμπολίστα και του επιχειρηματία, προετοιμάζοντας μεθοδικά και με σταθερά βήματα την επόμενη μέρα της καριέρας και της ζωής του μετά το μπάσκετ. Κάτι το οποίο δεν κρύβει ότι το κάνει με ενθουσιασμό.

Πέρα από τον «στρατό» των χορηγών που συνοδεύουν την πορεία του στα παρκέ, με πρώτη τη Nike, από το 2013, όταν ήταν ρούκι, ο Greek Freak επενδύει τα δεκάδες εκατομμύρια που κερδίζει από τα συμβόλαια του με αυτούς, αλλά και με τα «ελάφια» της «Μέκκας του μπάσκετ», σε διψήφιο αριθμό δραστηριοτήτων σε αρκετούς κλάδους.

Ένα από τα πιο πρόσφατα σενάρια, θέλει τον σταρ των Μπακς να δέχεται προτάσεις για νέες επενδύσεις στον κλάδο της ενέργειας και ειδικότερα τον ταχέως αναπτυσσόμενο, παγκοσμίως, τομέα των ΑΠΕ, όχι περίεργο πάντως με δεδομένο ότι ο ίδιος και οι συνεργάτες του είναι «ανοικτοί» σε ιδέες…

Τα αμερικανικά media εξακολουθούν να παρακολουθούν κάθε βήμα του πολυεκατομμυριούχου Αντετοκούνμπο και να καταγράφουν κάθε νέα πρωτοβουλία του στο επιχειρείν.

Τα νεότερα ρεπορτάζ από την άλλη άκρη του Ατλαντικού «μιλούν» για τις εκκολαπτόμενες business του Γιάννη και όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν διαθέτει ήδη υπό την κατοχή του ένα εκτεταμένο δίκτυο από χορηγίες, επενδύσεις, επιχειρηματικές δραστηριότητες και μερίδια ιδιοκτησίας σε εταιρείες, έχοντας δημιουργήσει ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρτοφυλάκια στον χώρο των σπορ.

Με το χιούμορ που τον διακρίνει, γράφουν στις ΗΠΑ, ο παίκτης σε μια ειλικρινή του δημόσια τοποθέτηση, το φθινόπωρο, είχε δηλώσει -ανάμεσα σε άλλα- ότι «τα χρήματα δεν είναι σημαντικά. Τα πολλά χρήματα όμως είναι σημαντικά», όταν μπορούσε να υπογράψει το νέο συμβόλαιο 234 εκατ. δολ. με τους Μπακς και κατέληξε στην τριετή επέκταση του (έναντι 186 εκατ. δολ. έως το 2028), με τις συνολικές αποδοχές του σε επίπεδο καριέρας να υπολογίζονται σε ένα ποσό άνω των 470 εκατ. δολ., όπως έχει αναφέρει το newmoney.

Τα ετήσια έσοδά του έφτασαν πέρσι τα 87,6 εκατ. δολ. (42,6 εκατ. δολ. οι αποδοχές του από τους Μπακς και 45 εκατ. δολ. από χορηγούς και εμπορικές/επιχειρηματικές δραστηριότητες) και φέτος αναμένεται να σημειώσουν νέα αύξηση.

Ο πλούτος αυτός βέβαια συνδυάζεται με πολλές φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες για τον απόλυτο σταρ του μπάσκετ. Η εκκολαπτόμενη «επιχειρηματική αυτοκρατορία» του, όπως τονίζεται, επιτρέπει σε όλη την οικογένειά του, τα αδέλφια του δηλαδή, να «χτίσουν» πάνω σε αυτήν, και όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και «για τις επόμενες γενιές των Αντετοκούνμπο», για την κοινότητα του Μιλγουόκι και τους ανθρώπους του στην Ελλάδα και τη Νιγηρία.

Επίκεντρό της, από τον Ιούνιο του 2023, η Ante Inc., μητρική εταιρεία για όλες τις δραστηριότητες του, με πρόεδρο και συνιδρυτή εκείνον και δίπλα του μια ισχυρή ομάδα συνεργατών, η οποία διαχειρίζεται τα επιχειρηματικά συμφέροντα της οικογένειάς του σε όλα τα μέτωπα, με πάνω από 12 επιχειρηματικά ή επενδυτικά projects στο ενεργητικό της.

«Είμαστε υπερήφανοι για αυτό που χτίζουμε» έχει πει, με πιο πρόσφατο εγχείρημά του, από τον Ιανουάριο, τη σύσταση και την έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας παραγωγής/πολυμέσων Improbable Media στον τομέα της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας (με τμήματα Film/TV Production και Brand Strategy), με συνεταίρο του τον πρώην σταρ του NBA και παρουσιαστή του ESPN Τζέι Γουίλιαμς και την στήριξη των Verance Capital και GPS Investment Partners, η οποία προσέλαβε στελέχη εγνωσμένης αξίας από την αγορά, έκανε δυναμική αρχή με τον προγραμματισμό και την υλοποίηση μιας σειράς από ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικών διαφημίσεων και άλλου περιεχομένου και ανεβάζει ταχύτητες.

Μάλιστα, η πρώτη παραγωγή μεγάλου μήκους της Improbable Media προήλθε από ένα ντοκιμαντέρ για τον ίδιο (με τίτλο The Marvelous Journey) διαθέσιμο αρχικά στην υπηρεσία της Amazon, Prime Video.

Επίσης, η εταιρεία παρήγαγε την ταινία UGO: A Homecoming Story, διάρκειας 31 λεπτών, σε συνεργασία με το WhatsApp, ακολουθώντας τον Αντετοκούνμπο στην πρώτη του επίσκεψη στην πατρίδα της οικογένειάς του, τη Νιγηρία.


Επιπλέον, δουλεύει αυτή την εποχή σε μια μεγάλου μήκους ταινία, με θέμα την αληθινή ιστορία της ζωής του Efe Obada, ενός παίκτη του NFL με καταγωγή από τη Νιγηρία, που βρέθηκε αντιμέτωπος με το εμπόριο ανθρώπων και την έλλειψη στέγης σε ηλικία μόλις 10 ετών, όταν αναγκάσθηκαν ο ίδιος και η αδελφή του να μεταναστεύσουν στο Λονδίνο.

Η Improbable Media προετοιμάζει ακόμα την συμπαραγωγή περιεχομένου για την φημισμένη ελβετική ωρολογοποιία Breitling, που έπεται ενός ψηφιακού ντοκιμαντέρ για λογαριασμό του αμερικανικού «κολοσσού» αθλητικής ένδυσης και υπόδησης της Nike, εταιρείες με τις οποίες ο Αντετοκούνμπο διατηρεί μακροχρόνιες συνεργασίες.

Δημιούργησε σποτ για την ελληνική εταιρεία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας Protergia, ενώ έχει παρουσιάσει σε συνεργασία με το National Geographic το ντοκιμαντέρ Flagmakers, που βραβεύθηκε με Emmy.
Ο Γιάννης φέρεται να έχει γίνει αποδέκτης προτάσεων για νέες επενδύσεις στο real estate σε ευρωπαϊκές σε τρόφιμα, βιολογικές καλλιέργειες, παραγωγή ιταλικών κρασιών κ.λπ.

«Θέμα brand η επιλογή»

Δεν κρύβει ο Γιάννης Αντετοκούνμπο ότι -στο σημείο που έχει εκτιναχθεί η δημοτικότητά του- του υποβάλλονται διαδοχικές προτάσεις για deals από επιχειρήσεις που επιθυμούν να συνεργαστούν με αυτόν και παραδέχεται ότι προσπαθεί να επιλέξει εκείνες οι οποίες «ευθυγραμμίζονται» με το προσωπικό του brand του.

Στο portfolio του συμπεριλαμβάνονται ξένες και ελληνικές εταιρείες-χορηγοί από πολλούς κλάδους, όπως οι Nike, WhatsApp, Google Pixel, Degree, JBL, 2K Sports, Kronos Foods, T-Mobile, TCL, Aegean Airlines, Protergia (Mytilineos) κ.ά.


Νέα προσθήκη θεωρείται η συμφωνία του για να γίνει το πρόσωπο της καμπάνιας για την διαφήμιση της lemon-lime σόδας Starry (PepsiCo), επίσημου αναψυκτικού του NBA.

Στα επιχειρηματικά του εγχειρήματα ανήκουν η ισραηλινή startup Antidote από τον κλάδο της υγείας (ιατρική περίθαλψη/τηλεϊατρική), η startup αθλητικών ποτών Ready Nutrition, η καναδική μάρκα ζαχαροπλαστικής Candy Funhouse, η πλατφόρμα μεταπώλησης πολυτελών ρολογιών WatchBox, το brand υπηρεσιών ευεξίας και fitness Flexpower, το Alt-ένα marketplace με κάρτες αθλητών, η συνεργασία του με την Calamos Investments στην Αμερική για τα Calamos Antetokounmpo Global Sustainable Equity Funds, οι μετοχές (10%) στα Ελληνικά Οινοποιεία, το ελληνικό εστιατόριο Avli στο Μιλγουόκι και φυσικά τα καταστήματα λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών και ρουχισμού AntetokounBros σε Ελλάδα και ΗΠΑ, τα δικαιώματα από την πώληση των παπουτσιών Zoom Freak της Nike με την υπογραφή του όπως και των Immortality (σ.σ. έχει λανσάρει, αντίστοιχα, το 5ο και το 3ο μοντέλο), με την γκάμα του να συμπληρώνουν οι επενδύσεις του σε αθλητικά franchise (Nashville SC/MLS, Milwaukee Brewers/ MLB, Los Angeles Golf Club) και αυτές σε ακίνητα.
Αναπόσπαστο μέρος των δραστηριοτήτων του Γιάννη, η έντονη φιλανθρωπική δράση του ιδρύματος Charles Antetokounmpo Family Foundation, το οποίο δημιουργήθηκε στη μνήμη του πατέρα των αδελφών Αντετοκούνμπο και διακρίνεται για τις πρωτοβουλίες του για την στήριξη της παιδείας, της υγείας, της AntetokounBros Academy-πρόγραμμα το οποίο παρέχει πρόσβαση στον αθλητισμό σε νέους, των προσφύγων, ευάλωτων οικογενειών κ.ά.

Εξαπλάσια αποτίμηση

Η αγωνιστική παρουσία του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην 5άδα των Μπακς έχει «εκτοξεύσει» ταυτόχρονα την αποτίμηση της ομάδας του στο «χρηματιστήριο» του ΝΒΑ», όπως και τα έσοδα του υπερσύγχρονου γηπέδου τους, Fiserv Forum.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία, τα «ελάφια» εξαγοράσθηκαν από τους σημερινούς μετόχους τους 550 εκατ. δολ. το 2014 και σήμερα η αξία τους υπολογίζεται 6 φορές περίπου πάνω, στα 3,2 δισ. δολ. (Τον Φεβρουάριο του 2023 ο Μαρκ Λάσρι πούλησε το μερίδιό του, ύψους 25%.).

Διαβάστε ακόμη

Μυτιληναίος: Επενδυτικό Ελ Ντοράντο ο Καναδάς – Ισχυρό ενδιαφέρον για έργα ΑΠΕ

Εξαφανισμένοι έμποροι: Απάτες με «χίλια πρόσωπα» και κόστος… έναν ΕΝΦΙΑ

Τυχερά παιχνίδια: Εκτοξεύτηκε η αγορά την τελευταία 10ετία – Αποκαλυπτικά στοιχεία (πίνακας)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ