Του Στέλιου Μορφίδη

Την είσοδο της αλυσίδας ΠΛΑΙΣΙΟ στην αγορά των λευκών συσκευών ως το τέλος της χρονιάς περιλαμβάνει το νέο στρατηγικό σχέδιο που έχει εκπονήσει η διοίκηση της με στόχο απ’ την «αμυντική πολιτική» των τελευταίων ετών να περάσει πλέον σε πιο «επιθετική».

Στον άξονα αυτό εντάσσεται και η διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας που διαθέτει η εταιρεία και το άνοιγμα το οποίο ήδη κάνει σε προϊόντα εκτός τεχνολογίας και κυρίως στην κατεύθυνση προϊόντων life style υψηλής αισθητικής που σήμερα μπορεί κανείς να βρει σε καταστήματα όπως τα Tiger, IKEA, Public κοκ. Στόχος, σύμφωνα με τη διοίκηση που εκτιμά ότι έρχεται νέο κύμα έντονου ανταγωνισμού στην αγορά, είναι η προσέλκυση στα καταστήματα όλης της οικογένειας και όχι μόνο των ανδρών και αποκλειστικά στο κομμάτι του ΙΤ.

Τις βασικές γραμμές αυτού του σχεδίου παρουσίασαν χθες ο Πρόεδρος κ. Γιώργος Γεράρδος και ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντινος Γεράρδος στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Μία παρουσίαση που έγινε και σε τόνο πανηγυρικό λόγω των γενεθλίων για τα 50 χρόνια ζωής της εταιρείας που ξεκίνησε από ένα μικρό μαγαζάκι στην Στουρνάρη και σήμερα είναι ο leader στην λιανική αγορά τεχνολογίας.

givrgooo.jpg

Ο πρόεδρος της αλυσίδας ΠΛΑΙΣΙΟ, Γιώργος Γεράρδος

Ζητούμενο η ανάπτυξη

«Δέκα χρόνια τηρήσαμε πολιτική άμυνας. Το δίκτυο μαζεμένο, το cash flow υψηλό. Τώρα με τη σταθεροποίηση της οικονομίας και την ψυχολογία να αλλάζει έχουμε το περιθώριο να αναπτυχθούμε», σημείωσε ο Κώστας Γεράρδος για να συμπληρώσει ο πατέρας του, Γιώργος: «Αυτό είναι που θέλουμε, να πετύχουμε την ανάπτυξη. Να κερδίζουμε μερίδια και να χτίσουμε μία πολύ καλή βάση ώστε μαζί με την οικονομία, που ακόμα δεν έχει λάβει μία δυναμική, να καταφέρουμε να εκτιναχθούμε και εμείς».

kvstssss.jpg

O διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Γεράρδος

Οι λευκές συσκευές

Αναφορικά με την είσοδο της αλυσίδας στις λευκές συσκευές ο Κώστας Γεράρδος τόνισε πως η συγκεκριμένη αγορά έχει μία «μεγάλη πίτα πωλήσεων, όπου θα διεκδικήσουμε ένα καλό μερίδιο». Εκτίμησε δε ότι η αγορά αυτή παράγει έναν ετήσιο τζίρο γύρω στα 500 εκατ. ευρώ. «Εξάλλου οι οικιακές συσκευές πλέον διαθέτουν τεχνολογία, ειδικά απ’ τη στιγμή που έχουν μπει και οι Κορεάτες», συμπλήρωσε.

Ωστόσο περισσότερα απέφυγε να αποκαλύψει λέγοντας απλά ότι το βήμα υπολογίζεται να γίνει μέσα στη χρονιά και ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο εξετάζουν διεξοδικά εδώ και καιρό.

Ο ίδιος πάντως θεωρεί αρκετά πιθανό να ανακατευθεί η τράπουλα με τις εξελίξεις στο μέτωπο της Media Μarkt και δήλωσε ότι η εταιρεία θα κληθεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό υπο καλύτερες συνθήκες σε σχέση με το παρελθόν καθώς οι βασικοί παίχτες πλέον έχουν περιορισθεί σε 5 από 10 που ήταν το 2005 στην αγορά ηλεκτρικών ειδών. «Όταν ταράζονται τα νερά δίνονται ευκαιρίες και πρέπει να τις αξιοποιούμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Το service και τα νέα καταστήματα

Παράλληλα ο ίδιος άφησε να εννοηθεί ότι η εταιρεία θα μπει δυναμικά και στο κομμάτι του service, το οποίο μέχρι τώρα δεν άγγιζε διότι «έχουμε στενές σχέσεις με τις εταιρείες των οποίων τα προϊόντα διαθέτουμε, όπως η Apple, και δεν θα θέλαμε να τις διαταράξουμε». Ωστόσο, όπως τόνισε η πολιτική αυτή καταστρατηγήθηκε απ’ τους υπόλοιπους στο λιανεμπόριο, οπότε πιθανόν και η εισηγμένη να κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση.

Στάθηκε επίσης στα νέα καταστήματα που έχουν ως στόχο την αλλαγή της φιλοσοφίας προσέλκυσης του καταναλωτή. «Βασικός στόχος είναι να του παρέχουμε εμπειρίες. Όταν θα έρθει για παράδειγμα κάποιος να πάρει απλά ένα μελάνι να έχουμε διαμορφώσει έτσι το χώρο στη γύρω περιοχή που θα τον εξιτάρει ώστε να παραμείνει στο κατάστημα και να δει τη γκάμα των προϊόντων μας».

Επίσης αποκάλυψε πως είναι θετικά τα μηνύματα από το πρόγραμμα αγορών Μήνα- Μήνα, με τους καταναλωτές να κάνουν χρήση του προγράμματος προχωρώντας σε αγορά προϊόντων με χρηματοδότηση από την Εθνική Τράπεζα. «Κερδίζουμε πελάτες που δεν θέλουν επ ουδενί να βγάλουν πιστωτική κάρτα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Επενδύσεις και οικονομικά στοιχεία

Φέτος η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο τρίμηνο κινείται ικανοποιητικά με βάση την πορεία των πωλήσεων με την προσδοκία να συνεχισθεί και στα επόμενα. Σημειώνεται ότι ο τζίρος της Πλαίσιο ανήλθε στα 308,9 εκατ. ευρώ το 2018 σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με το 2017. Τα EBITDA μειώθηκαν κατά 11,8% στα 9,5 εκατ. ευρώ.