business stories

Instashop: Το deal των 360 εκατ. ευρώ στο Μέγαρο Μαξίμου

  • Άντζελα Μπολέτση


Η συνάντηση Μητσοτάκη με τον ιδρυτή της startup που πέτυχε το μεγαλύτερο deal στον τομέα της τεχνολογίας στα ελληνικά χρονικά - Πως το διαδικτυακό παντοπωλείο έγινε ανάρπαστο στη Μέση Ανατολή και εξαγοράστηκε από την Delivery Hero

Tον τελευταίο καιρό είναι εμφανής η στροφή της ελληνική κυβέρνησης προς τις startups επιχειρήσεις, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της καινοτομίας και των επενδύσεων στο κομμάτι της τεχνολογίας στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, καλεσμένος στο Μέγαρο Μαξίμου ήταν εχθές ο Γιάννης Τσιώρης, συνιδρυτής της Instashop, ο οποίος αναδείχθηκε σε έναν από τους πιο δυνατούς παίχτες στην αρένα της καινοτομίας στη χώρα μας, κατορθώνοντας να κλείσει τo μεγαλύτερο deal startup εταιρείας ελληνικών συμφερόντων στον τομέα της τεχνολογίας και μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στη Μέση Ανατολή.

Η συνάντηση με τον Πρωθυπουργό

O Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έδωσε τα συγχαρητήρια του στον Γιάννη Τσιώρη για την εξαγορά-ρεκόρ, καθώς και για την επιλογή του να αφήσει το αποτύπωμά του στην ελληνική οικονομία, προσλαμβάνοντας εργατικό δυναμικό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Είναι πολύ εντυπωσιακό αυτό το οποίο πετύχατε», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης εκφράζοντας την επιθυμία του να παρακολουθεί στενά το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων στη χώρα, καθώς η τόνωση της καινοτομίας και των επενδύσεων στους τεχνολογικούς κλάδους είναι στις άμεσες προτεραιότητες του.

Τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση του Πρωθυπουργού και του Τσιώρη ήταν, μεταξύ άλλων, οι ξένες επενδύσεις, το φαινόμενο του braindrain στο χώρο της καινοτομίας και τα βήματα για ένα πιο φιλικό προς τις startups οικοσύστημα στην Ελλάδα. Στη συνάντηση συμμετείχε ο προϊστάμενος του Οικονομικού γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξης Πατέλης.

Τι είναι η Instashop

Η InstaShop πρωταγωνιστεί στην οικονομία ‘ondemand’ της Μέσης Ανατολής και αποτελεί κατ’ουσίαν ένα διαδικτυακό παντοπωλείο.

Παρέχει τη δυνατότητα άμεσης αγοράς προϊόντων από σουπερμάρκετ, τοπικά καταστήματα, ακόμη και φαρμακεία, κατόπιν παραγγελίας. Οι πελάτες- χρήστες της εφαρμογής το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να ολοκληρώσουν τις παραγγελίες τους με ένα κλικ από το κινητό τους τηλέφωνο και να περιμένουν λίγα λεπτά για την παράδοση των προϊόντων.

Το επιχειρηματικό δαιμόνιο και το κενό στις online αγορές

Ο Γιάννη Τσιώρης εργαζόταν στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips στο Ντουμπάι όταν εντόπισε το κενό που υπήρχε στις διαδικτυακές αγορές τροφίμων στην περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Το επιχειρηματικό του δαιμόνιο τροφοδότησε γρήγορα την απόφασή του να παραιτηθεί και να αρχίσει τη δική του επιχείρηση για να ‘μπαλώσει’ το κενό. Έτσι ίδρυσε το 2015 την Instashop μαζί με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, συναπόφοιτη της Σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η εφαρμογή διαδικτυακής παράδοσης ειδών παντοπωλείου έφερε τα πάνω κάτω στην αγορά των σουπερμάρκετ στην Μέση Ανατολή και κατάφερε να κυριαρχήσει σε 8 χώρες.

Το 2016, κλείνοντας μόλις ένα χρόνο λειτουργίας, η startup άντλησε 750.000 ευρώ σε γύρο χρηματοδότησης από το ελληνικό fund VentureFriendsκαι το JabbarInternet Group, ενώ στα επόμενα 5 χρόνια η χρηματοδότησε άγγιξε τα 6 εκατομμύρια.

Δεν άργησαν να έρθουν οι διεθνείς διακρίσεις, καθώς ήδη από το 2019 η εταιρεία έγινε δεκτή από το παγκόσμιο δίκτυο της Endeavor, ενώ ο Γιάννης Τσιώρης πήρε το πολυπόθητο εισιτήριο για την είσοδο στη λίστα του περιοδικού Fortune Greece «40 under 40».

Η «χρυσή» συμφωνία

Ωστόσο, η«χρυσή» για τα ελληνικά δεδομένα συμφωνία που έμελλε να αλλάξει για πάντα το τοπίο για την startup, ήρθε το 2020 με την εξαγορά της από τη γερμανική εταιρεία Delivery Hero έναντι 360 εκατομμύρια ευρώ. Είναι αξιοσημείωτο ότι η Delivery Hero,συμφερόντων της Rocky Internet, έχει εγκαθιδρύσει την παρουσία της στην ελληνική διαδικτυακή αγορά τροφίμων, έχοντας εξαγοράσει στο efood, το clickdelivery.gr και το deliveras.gr.

Η επιτυχημένη πορεία της Instashop, η οποία εξακολουθεί να λειτουργεί ως ανεξάρτητη επωνυμία, συνεχίζεται και υπό τη νέα μετοχική δομή, έχοντας ως κύρια αποστολή την ενίσχυση της υφιστάμενης e-commerce στρατηγικής της Delivery Hero στη Μέση Ανατολή, ενώ διαθέτει ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα με προοπτικές επέκτασης.

Διαβάστε ακόμα:

Ένα νέο αστέρι γεννιέται στον ευρωπαϊκό χάρτη των startups: Η Ελλάδα

Οικογένεια Τίγκα: Πώς έπεσαν έξω οι «βασιλιάδες» της Παραλιακής

Χάος απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο μετά τη νέα έξαρση της πανδημίας στην Κίνα