Την πρόθεση της Emirates να συνεχίσει να επενδύει στη συνεργασία της με την Ελλάδα διερευνώντας παράλληλα νέες ευκαιρίες ανάπτυξης, διατυπώνει μιλώντας στο «b.s.» ο Κάλιντ Αλ Ζαρούνι, διευθυντής του αεροπορικού κολοσσού για την Ελλάδα και την Αλβανία.

Η εταιρεία, η οποία μετρά ήδη πάνω από 25 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας υποστηρίζοντας τη σύνδεση της Ελλάδας με τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία, αξιολογεί την περίοδο αυτή τις εξελίξεις στην αγορά και τις λειτουργικές της απαιτήσεις προκειμένου να αποφασίσει τις επόμενες κινήσεις της, σε μια περίοδο που, όπως σημειώνει, η ζήτηση για ταξίδια αυξάνεται και οι εμπορευματικές δραστηριότητες της Emirates συνεχίζουν τη δυναμική τους απόδοση.

– H Emirates έχει πλέον πάνω από 25 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας. Ποιος είναι ο απολογισμός αυτής της παρουσίας, ποια ήταν η εικόνα για το 2021 και ποιοι οι στόχοι για το 2022;
Πράγματι, έχουν περάσει περισσότερα από 25 χρόνια από την πρώτη πτήση μεταξύ Αθήνας – Ντουμπάι και η Emirates αποτελεί σήμερα τη μόνη αεροπορική εταιρεία που προσφέρει απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Ντουμπάι. Από το 1996 έχουν καταγραφεί σχεδόν 4,5 εκατομμύρια επιβάτες από και προς την Αθήνα με την Emirates. Η αεροπορική εταιρεία υποστηρίζει τη σύνδεση της Ελλάδας με τη Μέση Ανατολή, την Αφρική, την Ασία και την Αυστραλία. Το 2019, συνολικά 314.000 επιβάτες υπολογίστηκε ότι πέταξαν με την Emirates από και προς την Αθήνα, ενώ πραγματοποιήθηκε η μεταφορά 10.800 τόνων φορτίου.

Επιπλέον, δεδομένου του ότι αποτελεί τη μοναδική αεροπορική εταιρεία που παρέχει απευθείας πτήσεις μεταξύ Αθήνας και ΗΠΑ, η Emirates στηρίζει σθεναρά την ελληνική οικονομία. Τον Μάρτιο του 2017, ύστερα από συνεννόηση με την ελληνική κυβέρνηση και τον ΔΑΑ, εγκαινιάσαμε την πτήση προς Νιούαρκ μέσω Αθήνας, απαντώντας στη ζήτηση για σύνδεση με τις ΗΠΑ, όπου υπάρχουν 1,3 εκατομμύριο Έλληνες της Διασποράς.

Μετά την αναστολή των πτήσεων το 2019, λόγω της πανδημίας, επαναφέραμε τις υπηρεσίες μας που συνδέουν την Αθήνα με το Ντουμπάι στις 15 Ιουλίου 2020. Αφουγκραστήκαμε τις ανάγκες της αγοράς και βαδίζοντας προς το 2021 στόχος μας ήταν να συνεισφέρουμε θετικά στην τοπική κοινωνία. Με αυξημένη την ταξιδιωτική ζήτηση μεταξύ Αθήνας και Ντουμπάι και δεδομένου ότι το Ντουμπάι φιλοξενεί την Expo 2020, καθώς και πολλές εκδηλώσεις και νέα δρώμενα, όπως το Μουσείο του Μέλλοντος, σκοπός μας είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε στη μεταξύ μας συνεργασία.

– Οι επιπτώσεις από την πανδημία του COVID-19 ξεπεράστηκαν; Πλέον υπάρχει στο προσκήνιο και η Ουκρανία.
Βάσει των επιδόσεων του Ομίλου Emirates για το εξάμηνο του 2021-22, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την ανάκαμψη που καταγράφεται. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων σε ό,τι αφορά τα ταξίδια παγκοσμίως, αλλά και η αύξηση της ζήτησης για αερομεταφορές, δεδομένης της υιοθέτησης προγραμμάτων εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού από τις χώρες.

Σε ό,τι αφορά την Ουκρανία, η Emirates, όπως και κάθε διεθνής αεροπορική εταιρεία, παρακολουθεί από κοντά τις παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις πιθανές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, ώστε να μπορούμε να προσαρμόζουμε τις δραστηριότητές μας. Κάναμε κάποιες μεταβολές δρομολογίων στη Στοκχόλμη, στη Μόσχα, στην Αγία Πετρούπολη και σε ορισμένες από τις πτήσεις μας στις ΗΠΑ, οι οποίες επηρεάζονται από το κλείσιμο του εναέριου χώρου πάνω από ένα τμήμα της Ρωσίας και όλη την Ουκρανία, μετά τις υποδείξεις των αρμόδιων Αρχών. Αυτό ενδεχομένως να προκαλέσει κάποιες καθυστερήσεις σε αυτές τις διαδρομές. Ωστόσο, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν, η ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων μας, καθώς και η άρτια λειτουργία μας, είναι διαχρονικά η Νο 1 προτεραιότητά μας. Αυτή τη στιγμή και καθώς βαδίζουμε προς το καλοκαίρι αξιολογούμε τις εξελίξεις στην αγορά και τις λειτουργικές μας απαιτήσεις.

– Αρα, πότε θα πρέπει να υπολογίζεται μια επιστροφή σε επίπεδα 2019;
Η ανοδική πορεία της ζήτησης ξεκίνησε το καλοκαίρι και συνέχισε να αυξάνεται καθημερινά από τον χειμώνα. Πλέον, οι πτήσεις μας καλύπτουν πάνω από το 90% των προορισμών του δικτύου μας που κάλυπταν πριν από την έλευση της COVID-19, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη σύνδεση με αγορές μεγάλης σημασίας από και προς την Ελλάδα. Μπορούμε να πούμε ότι είμαστε σε καλό δρόμο με την αποκατάσταση του 70% της χωρητικότητάς μας, καθώς περισσότερα από 27 αεροσκάφη Α380 επανήλθαν σε λειτουργία. Σε πλήρη λειτουργία βρίσκονται επίσης και τα 151 Boeing 777 που διαθέτει ο στόλος μας. Οι εμπορευματικές μας δραστηριότητες συνεχίζουν τη δυναμική τους απόδοση και αποτελούν το θεμέλιο της άμεσης αποκατάστασης των υπηρεσιών που προσφέρουμε στους επιβάτες μας.

Η αεροπορική βιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη πολλές φορές με προκλήσεις και κάθε φορά υπερισχύει, καθώς η ζήτηση για αερομεταφορές πάντα ανέκαμπτε δυναμικά. Τους τελευταίους μήνες που χαλαρώνουν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί διεθνώς, βλέπουμε πως η ζήτηση για ταξίδια είναι μεγαλύτερη.

– Σχεδιάζει η εταιρεία να συμπεριλάβει και απευθείας δρομολόγια σε δημοφιλείς/premium ελληνικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη; Υπάρχουν σκέψεις για δημιουργία βάσης στη Θεσσαλονίκη;
Στην Emirates δεν σταματάμε να αναζητάμε διαρκώς ευκαιρίες που αφορούν την ανάπτυξη του δικτύου μας και την αύξηση της συχνότητας των πτήσεών μας, αναλόγως της ζήτησης που υπάρχει. Για παράδειγμα, το 2021 ήταν η χρονιά εκκίνησης για την απευθείας πτήση από το Ντουμπάι στο Μαϊάμι της Φλόριντα, κάτι που μας γέμισε αισιοδοξία και θετική προοπτική για το μέλλον, πόσο μάλλον σε μια χρονιά που αντιμετωπίζαμε την πανδημία. Συνεχίζουμε να αξιολογούμε σχολαστικά τις δραστηριότητές μας και να επενδύουμε στη στενή συνεργασία μας με τις αρμόδιες Αρχές στην Ελλάδα, στοχεύοντας στη διερεύνηση μελλοντικών ευκαιριών.

– Τέλος, πώς καταγράφονται οι δραστηριότητες της Emirates όσον αφορά τη μεταφορά εμπορευμάτων από τη χώρα μας σε Ντουμπάι και Νέα Υόρκη μέσω της Emirates SkyCargo;
Θα πρέπει να σημειώσω ότι η Emirates SkyCargo διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην πανδημία και έχει δυναμική παρουσία στην Ελλάδα. Για το διάστημα που η απευθείας πτήση μεταξύ Αθήνας – Νέας Υόρκης είχε ανασταλεί εξαιτίας της COVID-19, προβλέψαμε εναλλακτική για να συνεχίσουν οι εξαγωγές ελληνικών ψαριών στις ΗΠΑ. Ετσι, περισσότεροι από 1.200 τόνοι μεταφέρθηκαν μέσω των απευθείας πτήσεων Αθήνας – Ντουμπάι και μέσω πτήσεων της επόμενης ημέρας από Ντουμπάι προς Νέα Υόρκη.
Τον Ιούνιο του 2021, με την επαναφορά των απευθείας πτήσεων προς τις ΗΠΑ, αυξήθηκαν σταδιακά οι εξαγωγές ψαριών, μεταφέροντας κατά μέσο όρο 210 τόνους/μήνα και φτάνοντας το 85% των εξαγωγών πριν από την πανδημία. Πλέον εξαγωγές ψαριών γίνονται στο Ντουμπάι, στην Τζέντα, στο Κουβέιτ και το Τόκιο. Εκτός από ψάρια, μεταφέρουμε, μεταξύ άλλων, γαλακτοκομικά προϊόντα (τυρί και ελληνικό γιαούρτι), εποχικά φρούτα, όπως βατόμουρα, φράουλες και γλυκά καλαμπόκια, τρόφιμα, αλουμίνιο, μάρμαρα, ανταλλακτικά πλοίων, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά, καθώς και είδη τέχνης και εκθεσιακά υλικά στο Ντουμπάι, στη Σαουδική Αραβία και στη Μέση και Απω Ανατολή.

Διαβάστε ακόμα:

«Φωτιά» οι τιμές για σπίτια στην Αθήνα: Πόσο κοστίζουν καινούρια και παλιά διαμερίσματα σε όλα τα προάστια (πίνακες)

Τώρα τρέχουν να αγοράσουν χρυσό και λίρες – «Στο κόκκινο» η ζήτηση

Έρευνα: Αυτά είναι τα 5 σημάδια που μαρτυρούν ότι εργάζεστε σε ένα τοξικό περιβάλλον