Βαρύτατο πλήγμα στις οικονομικές επιδόσεις τους λόγω της πανδημίας υπέστησαν οι ελληνικοί βραχίονες των δύο luxury leaders, Louis Vuitton και Hermes. Οι δύο γαλλικοί κολοσσοί, όπως και σε διεθνές επίπεδο έτσι και στη χώρα μας είδαν τις πωλήσεις τους να κατρακυλούν και τα κέρδη να μην θυμίζουν σε τίποτα το ένδοξο, αλλά κοντινό παρελθόν. Αντιμέτωπες με τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης βρίσκονται και όλες οι άλλες φίρμες πολυτελείας, αν και οι περισσότερες δεν έχουν δημοσιεύσει ακόμη οικονομικά αποτελέσματα για την χρήση του 2020.

Για την Louis Vuitton Hellas η περσινή χρονιά έκλεισε με τζίρο 13.372.883 ευρώ, έναντι 35.683.422 ευρώ το 2019, σημειώνοντας πτώση κατά 65,52%. Ακόμη μεγαλύτερη είναι η μείωση στα κέρδη, με τα προ φόρων να διαμορφώνονται σε 2.620.200 ευρώ, έναντι 12.125.785 ευρώ και τα καθαρά σε 1.979.934 ευρώ από 9.158.971 ευρώ το 2019, δηλαδή σχεδόν -80%.

Στις παράπλευρες συνέπειες προφανώς εντάσσεται και το προσωπικό της εταιρείας που στην περσινή χρήση μειώθηκε στα 37 άτομα, από 52 που ήταν το 2019.

Όσον αφορά τις δαπάνες για ενοίκια αυτές εμφανίζονται σαφώς μειωμένες, σε 672.960 ευρώ έναντι 1.033.202 ευρώ. Επίσης, τα έξοδα λειτουργίας διάθεσης μειώθηκαν κατά 2.606.109 ευρώ (-47,75%), ενώ τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας κατά 356.077 ευρώ (-21,10%).

Ο ελληνικός βραχίονας του γαλλικού «γίγαντα»,-στη διοίκηση του οποίου μετέχουν ο Alexandre Rodrigues Frota (Γενικός Διευθυντής), ο David Ponzo και η Isabelle Brunetière Rebours-, μετράει τις επιπτώσεις από τη μείωση των τουριστικών αφίξεων. Έτσι, όπως αναφέρεται «με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς (2021) δε μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικό από το τελευταίο δίμηνο του 2020, αλλά εφόσον προχωρήσει επιτυχημένα το πρόγραμμα μαζικού εμβολιασμού, από το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο και μετά θα αρχίσει να ανακάμπτει η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις βασικές αγορές της Ελλάδας, τονώνοντας την τουριστική κίνηση».

Η εταιρεία σαφώς και ποντάρει στη Μύκονο, όπου διατηρεί εποχικό κατάστημα στη θέση Τρία Πηγάδια, ενώ ήδη λειτουργεί κατά τη θερινή περίοδο και δεύτερο κατάστημα στο Nammos Village.

«Κρατήθηκε» στον τζίρο η Hermes

Η φίρμα της απόλυτης πολυτέλειας, όπως θεωρείται η Hermes, «κρατήθηκε», -δεδομένων των συνθηκών-, σε επίπεδο τζίρου, αλλά μόνο εκεί…

Έτσι, ο κύκλος εργασιών το 2020 έκλεισε στα 7.628.941 ευρώ, έναντι 10.668.236 ευρώ της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας μείωση κατά 28,49%, με το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων να κυμαίνεται στο 36,14% έναντι 43,48% το 2019. Τα καθαρά αποτελέσματα (μετά από φόρους) διαμορφώθηκαν σε 434.826,84 ευρώ έναντι 1.599.140,20 ευρώ το 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 72,81%.

Επίσης, τα έξοδα διοίκησης ανήλθαν σε 452.350 ευρώ έναντι 481.295 ευρώ και τα έξοδα διάθεσης σε 1.667.104 ευρώ έναντι 1.927.080 ευρώ . Η εταιρεία δεν προχώρησε σε μείωση προσωπικού απασχολώντας 10 άτομα το 2020, όπως και το 2019.

Χαρακτηριστικό είναι πάντως το γεγονός ότι η Hermes Grece έλαβε στις 19/11/2020 και στις 15/12/2020 χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης ύψους 500.000 και 550.000 ευρώ αντίστοιχα από την μητρική Hermes International (με μέσο επιτόκιο 0,4 %).

Όπως τονίζεται από πλευράς της διοίκησης του ελληνικού βραχίονα, -με πρόεδρο την Juliette Streichenberger και CEO την Francesca Carrobio Di Carrobio-, «η έναρξη του 2020 βρήκε την εταιρεία με υψηλούς στόχους αναμένοντας περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής της κερδοφορίας. Ωστόσο, οι εξελίξεις αναφορικά με την εξάπλωση της πανδημίας του COVID-19 από τις αρχές Μαρτίου 2020 επηρέασαν αρνητικά τη δραστηριότητα της».

Ειδικότερα αναφέρεται ότι «το λιανεμπόριο στην Ελλάδα βρισκόταν σε αναστολή με μικρά διαλείμματα από το Νοέμβριο του 2020 έως την 05/04/2021 οπότε και άρθηκε η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων, ενώ η τουριστική κίνηση αναμένεται εξαιρετικά μειωμένη μέχρι και τον Ιούνιο του 2021». Παράλληλα σημειώνεται ότι «οι εκτιμήσεις για την πορεία της ελληνικής οικονομίας παρουσιάζονται αισιόδοξες και οι αφίξεις των ξένων τουριστών εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένες σε σχέση με το 2020, καθώς αναμένεται επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η πανδημία να βρίσκεται σε ύφεση λόγω των συνεχιζόμενων εμβολιασμών. Τα ανωτέρω αναμένεται να έχουν επίπτωση στις πωλήσεις και την κερδοφορία της εταιρείας για το 2021 η οποία δε μπορεί να εκτιμηθεί».

Η διοίκηση πάντως παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις προκειμένου να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν «μείωση των λειτουργικών δαπανών, χρήση τυχόν κρατικών ενισχύσεων, διαπραγματεύσεις με σημαντικούς προμηθευτές».

Τόσο η Louis Vuitton Hellas, όσο και η Hermes Grece θα ανταμείψουν έστω και με μειωμένο μέρισμα τους μητρικούς ομίλους, ενώ ασφαλώς δεν τίθεται οποιοδήποτε ζήτημα σε σχέση με τη συνέχιση της δραστηριότητάς τους στη χώρα μας…

Τι κάνουν οι άλλες φίρμες

Αντίστοιχες συνέπειες εκτιμάται ότι έχουν υποστεί και όλες οι άλλες θυγατρικές των διεθνών luxury brands, αν και δεν υπάρχει ακόμη ακριβής εικόνα.

Στην αγορά πάντως αναμένουν να δουν, για παράδειγμα, τα αποτελέσματα του ελληνικού βραχίονα του οίκου μόδας Dior, ο οποίος εντυπωσίασε πρόσφατα με το μεγάλο event στο Καλλιμάρμαρο.

Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα αποτελέσματα για τη χρήση του 2019, η Dior Grece, -με πρόεδρο του Δ.Σ. τον Charles Edouard Simon Delapalme και CEO τον Francesco Alberto Maria Viana-, παρουσίασε αύξηση τζίρου κατά 63,95% φτάνοντας στα 10.225.150 ευρώ έναντι 6.236.689 ευρώ το 2018, «κυρίως λόγω του νέου υποκαταστήματος στη Μύκονο, αλλά και λόγω της αύξησης της αγοραστικής κίνησης των τουριστών αλλά και της γενικότερης αύξησης του τουρισμού στην Αθήνα και τη Μύκονο». Έτσι, η εταιρεία το 2019 πέτυχε καθαρά κέρδη 2.378.249 ευρώ, υπερδιπλάσια σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (1.048.630 ευρώ).

Όσον αφορά τις επιπτώσεις της πανδημίας γίνεται λόγος για αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, ενώ σημειώνεται ότι «ο Όμιλος είναι σε στάδιο επαναξιολόγησης της πολιτικής διαχείρισης κόστους και των κριτήριων επιλογής επενδύσεων».

Ακόμη υπάρχει αναφορά στα μέτρα για την καταπολέμηση της πανδημίας που «είχαν ως αποτέλεσμα το κλείσιμο των καταστημάτων σε πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και την ακύρωση ορισμένων εκδηλώσεων, που θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα του Ομίλου και της Dior Grece Μονοπρόσωπη ΑΕ. Ωστόσο, ο αντίκτυπος που θα έχει η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να εκτιμηθεί με ακρίβεια στην παρούσα χρονική περίοδο».

Πάντως, η Dior στις 20 Ιουνίου 2020 άνοιξε και δεύτερο κατάστημα στη Μύκονο…

Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η Prada Hellas, που το 2019 έκανε τζίρο 3.620.851 ευρώ (από 3.534.369 ευρώ το 2018), όπου επίσης δεν υπάρχει εικόνα για τις συνέπειες της πανδημίας. Είναι πάντως αξιοσημείωτο ότι ο μητρικός ιταλικός όμιλος προχώρησε τον Απρίλιο του 2020 σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής θυγατρικής κατά 20 εκατ. ευρώ.

Έτσι το συνολικό κεφάλαιο της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 4.350.000 ευρώ, διαιρούμενο σε 145.000 εταιρικά μερίδια με ονομαστική αξία 30 ευρώ έκαστο και το υπέρ το άρτιο ανέρχεται σε 18.500.000 ευρώ.

Διαβάστε ακόμα:

Πυρκαγιές και φυσικές καταστροφές: Τα αλλάζει όλα το Ταμείο Ανάκαμψης

Δημήτρης Στεργίου (Οικογένεια Στεργίου): Επενδύει σε νέα μονάδα παραγωγής

ΡΑΕ: «Παίρνει το όπλο της» για τα τιμολόγια λιανικής στο ρεύμα