Υπήρξαν εποχές που η Gucci δεν ήταν απλώς μια μάρκα. Ήταν μια ωδή στο στυλ, μια συμβολική διέξοδος για εκείνους που έβλεπαν τη μόδα ως τρόπο ύπαρξης. Ήταν οι πράσινες και κόκκινες λωρίδες σε ένα μεταξωτό φουλάρι, το GG λογότυπο χαραγμένο σε χρυσό, η αύρα της Φλωρεντίας που έγινε παγκόσμια ετικέτα. Από τις βαλίτσες της δεκαετίας του ’20 στα runway των ‘90s, και από τον Τομ Φορντ στην εκκεντρικότητα του Alessandro Michele, η Gucci αποτέλεσε σταθερά έναν από τους πιο εμβληματικούς αφηγητές του στυλ. Σήμερα, όμως, ο μύθος δοκιμάζεται.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GUCCI (@gucci)

Η οικονομική κατρακύλα της δυναστείας Πινό

Η καθαρή αξία του 88χρονου Φρανσουά Πινό, ιδρυτή της Kering SA, έχει υποχωρήσει κατά 69% από τον Αύγουστο του 2021, φθάνοντας τα 18,6 δισεκατομμύρια δολάρια σύμφωνα με το Bloomberg. Η οικογένειά του εμφανίζει τις μεγαλύτερες απώλειες στον δείκτη δισεκατομμυριούχων, υπερβαίνοντας ακόμη και τον Μπερνάρ Αρνό της LVMH.

Η Kering, στην οποία ανήκουν επίσης οι Yves Saint Laurent, Bottega Veneta και Balenciaga, αντλεί πάνω από το 60% των κερδών της από τη Gucci, γεγονός που καθιστά κρίσιμη την ανάκαμψη του brand για τον γαλλικό όμιλο.

Στην ετήσια συνέλευση της Kering, ο Φρανσουά-Ανρί Πινό, γιος του ιδρυτή και διευθύνων σύμβουλος, χαρακτήρισε την απόδοση της μετοχής «απογοητευτική», αναγνωρίζοντας την επιβάρυνση των μετόχων. Η Gucci, βασικός πυλώνας του ομίλου, παρουσίασε πτώση εσόδων 25% το τελευταίο τρίμηνο. Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα και οι συνεχείς εναλλαγές επικεφαλής δημιουργικών διευθυντών δεν απέδωσαν τους επιθυμητούς καρπούς.

Η αμερικανο-μεξικανή ηθοποιός Σάλμα Χάγιεκ και ο σύζυγός της διευθύνων σύμβουλος της Kering Φρανσουά-Ανρί Πινό πηγή φωτό: FRANCK FIFE / AFP

Μια νέα ελπίδα με τον Demna στο τιμόνι

Αφού η θητεία του Σάμπατο ντι Σάρνο δεν κατάφερε να μεταμορφώσει την Gucci, η ελπίδα μετατίθεται στον Demna, δημιουργικό μυαλό γνωστό για τον ανατρεπτικό του λόγο στη Balenciaga. Αν και οι χρηματαγορές υποδέχθηκαν με επιφύλαξη αυτή τη μετάβαση, ο Φρανσουά-Ανρί δήλωσε σίγουρος για την επιλογή, λέγοντας ότι ο Demna είναι «ένας από τους πιο επιδραστικούς και ταλαντούχους σχεδιαστές της εποχής του».

Παράλληλα, η ευρύτερη ύφεση στον κλάδο της πολυτέλειας – με φόντο την επιβράδυνση της κινεζικής αγοράς και τους δασμούς του Προέδρου Τραμπ – δεν αφήνει ανεπηρέαστη ούτε την Kering ούτε την LVMH.

Η αυτοκρατορία των Πινό και το πέρασμα στη νέα γενιά

Ο Φρανσουά-Ανρί καθοδήγησε τη μετάβαση της Kering από το λιανεμπόριο σε πολυτελή brands, διατηρώντας στο επίκεντρο την Gucci. Η οικογένεια Πινό κατέχει το 42% των μετοχών της Kering και το 59% των δικαιωμάτων ψήφου. Μέσω της Groupe Artemis, ελέγχουν συμμετοχές στην Puma, στον οίκο Christie’s, σε εταιρείες τεχνολογίας και στην Ponant Cruises.

Τα νεότερα μέλη της οικογένειας έχουν ήδη ενεργό ρόλο: ο François-Louis Pinault στο Δ.Σ. του Christie’s, η Gaelle Pinault και η Olivia Fournet σε σημαντικές θέσεις στην Kering και την Balenciaga αντίστοιχα.

Gucci: Το brand, ο θρύλος, η κρίσιμη καμπή

Η ιστορία της Gucci ξεκινά το 1921 στη Φλωρεντία, όταν ο Γκούτσιο Γκούτσι δημιούργησε μια εταιρεία εμπνευσμένη από την αγγλική φινέτσα και την ιταλική δεξιοτεχνία. Από τις πρώτες αποσκευές μέχρι τη δυναστεία των γιων του και τις οικογενειακές έριδες της δεκαετίας του ’80, η Gucci διένυσε μια πολυκύμαντη διαδρομή.

Η δεκαετία του ’90 έφερε τον Τομ Φορντ, ο οποίος μετέτρεψε την Gucci σε συνώνυμο του αισθησιασμού και του νεο-glam. Στα μέσα της δεκαετίας του 2010, ο Alessandro Michele καθιέρωσε μια πιο ρομαντική -αισθητική που αψηφά τα στερεότυπα του φύλου- ταυτότητα, επαναφέροντας το brand στην κορυφή.

Η Gucci δεν ήταν ποτέ μόνο μια μάρκα. Ήταν μια πολιτισμική δύναμη. Από τον Χάρι Στάιλς και τη Lady Gaga, μέχρι τις συνεργασίες με καλλιτέχνες και τις τολμηρές καμπάνιες, η Gucci συνδύαζε δημιουργία και πρόκληση.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GUCCI (@gucci)

Το στοίχημα του μέλλοντος

Σήμερα, το brand βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο. Η πρόκληση είναι διπλή: εμπορική και ταυτόχρονα πολιτιστική. Η Gucci πρέπει να ανακτήσει τον δυναμισμό της χωρίς να χάσει την ψυχή της. Η ιστορία της αποδεικνύει ότι έχει ξαναγεννηθεί από την στάχτη της. Το ερώτημα είναι αν ο Demna θα είναι ο δημιουργός του επόμενου κεφαλαίου ή ένας ακόμα «σταθμός» στη διαδρομή ενός μύθου που ακόμη παλεύει να παραμείνει αθάνατος.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη GUCCI (@gucci)

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Οι βίλες στη Μύκονο, η μεζονέτα των Καρούζων και το «χρυσό» οικόπεδο στη Βούλα (pics)

Metlen: Αντεπίθεση Μυτιληναίου από το LSE με 18 εργοστάσια, 95 μονάδες ΑΠΕ και τριπλάσιο βωξίτη

Ρεύμα: Έκτακτη κυβερνητική σύσκεψη για το blackout στην Ιβηρική Χερσόνησο – Δεν θα μας επηρεάσει λένε οι ειδικοί

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα