Επιφυλακτικός στην επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου  φυσικού αερίου, τα λεγόμενα LNG, είναι ο Νίκος Τσάκος  επικεφαλής στην εισηγμένη στην αμερικανική αγορά ναυτιλιακής εταιρείας Tsakos Energy Navigation (TEN). Μιλώντας στο newmoney.gr  επεσήμανε:

«Νομίζω ότι όλοι έχουμε πεισθεί για την αύξηση ζήτησης του LNG ως ενέργεια. Αυτό για το  οποίο εγώ δεν έχω πειστεί είναι ότι έχουμε φθάσει  στο τέλος της τεχνολογικής εξέλιξης των πλοίων που μεταφέρουν LNG. Που σημαίνει ότι  κάποιος μπορεί να παραγγείλει  ένα πλοίο LNG, αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων και το οποίο σε 5-7 χρόνια θα έχει ξεπερασθεί, άρα  δεν προλαβαίνει να κάνει απόσβεση. Μου θυμίζει  τα έξυπνα τηλέφωνα που κάθε χρόνο σχεδόν βγαίνει καινούργιο αναβαθμισμένο μοντέλο» και συνέχισε:

«Η νοοτροπία που επικρατεί, να  αποσβένουμε τα πλοία LNG σαν να ήταν κανονικά, σε 20-25 χρόνια είναι λάθος. Θα πρέπει να κοιτάμε να τα αποσβένουμε μάξιμουμ σε 15 χρόνια.  Θα πρέπει να ζητάμε ψηλότερους  ναύλους γιατί το πλοίο LNG που θα πάρεις τώρα με 200 εκατομμύρια σε 5-6-7 χρόνια μπορεί να είναι πεπερασμένης τεχνολογίας. Μου θυμίζει τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.  Πριν από μερικά χρόνια   έβγαινε το μεγαλύτερο και ήταν μεταφορικής ικανότητας 5.000 το οποίο για αυτόν τον λόγο κόστιζε ακριβά. ‘Ομως πριν στεγνώσει το μελάνι στα συμβόλαια,  έβγαινε ένα άλλο μεγαλύτερης χωρητικότητας και σε λίγα χρόνια εκείνο το πλοίο των 5.000 εμπορευματοκιβωτίων ήταν πολύ μακριά από το να θεωρείται το μεγαλύτερο στον κόσμο».

Ο Νίκος Τσάκος έφερε ως παράδειγμα ασφαλέστερης  επένδυσης από το  LNG τα δεξαμενόπλοια VLCC:

«Όταν έρχεται  ένα δεξαμενόπλοιο VLCC  ξέρω ότι θα είναι VLCC και μετά από 10 χρόνια. Αφού μπορεί η εταιρεία μπορεί να βγάλει ένα 15% με ένα VLCC δεν μπορώ να πάω να πάρω ένα LNG για να βγάλω 10% το οποίο δεν αποκλείεται μετά από λίγα χρόνια θα είναι πεπαλαιωμένης τεχνολογίας».

Για το εάν θα επενδύσει παρ’ όλα αυτά σε LNG αφού η ΤΕΝ έχει ήδη δύο τόνισε:

«Οπωσδήποτε θα επενδύσουμε σε LNG αλλά πολύ προσεκτικά γιατί  έχουμε άλλες δυνατότητες. Η εταιρεία μας,  η ΤΕΝ έχει διαφοροποιημένο στόλο  και δεν χρειάζεται να κάνει μεγάλες επενδύσεις στο LNG. Είναι πολλές άλλες εταιρείες που είναι εξειδικευμένες στο LNG άρα πρέπει να επενδύουν. Η ανάγκη για προμήθεια από  χώρες  φυσικού αερίου συνέχεια θα αυξάνεται αλλά δεν έχω πειστεί ακόμα  ότι η τεχνολογία του πλοίου έχει φθάσει σε ένα επίπεδο για να επενδύσουμε με ασφάλεια».

Διαθέτει στόλο από 65 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατομμυρίων τόνων εκ των οποίων τα 63 είναι δεξαμενόπλοια και δύο LNG. Tο 2018 η ΤΕΝ γιόρτασε τα 25 χρόνια από την είσοδό της στη χρηματιστηριακή αγορά πρώτα του Όσλο και στη συνέχεια της Νέας Υόρκης από το 2002.