Μία ακόμη κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανία κατέκτησαν οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα  με τα στοιχεία της Vessels Value η αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG, συμπεριλαμβανομένων και των υπό ναυπήγηςη φτάνει τα 19,5 δισ. δολάρια. Οι Έλληνες πήραν την πρωτοκαθεδρία από τους Ιάπωνες των οποίων ο στόλος αξίζει 14,3 δισ. δολάρια. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Κίνα  με αξία στόλου 5,9 δισεκατομμύρια.

Αυτή την περίοδο ναυπηγούνται συνολικά 127 πλοία LNG από τα οποία τα 57 είναι ελληνικών συμφερόντων.

Από το σύνολο των 127 πλοίων που είναι υπό παραγγελία για τα επόμενα τρία χρόνια το 75% θα ναυπηγηθεί στην Ν. Κορέα, το 17% στη Κίνα και το 13% στην Ιαπωνία.

Μέσα στο α’ εξάμηνο του 2019 η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, Tsakos Energy Navigation (TEN) συμφερόντων Νίκου Π.Τσάκου, ενεργοποίησε option για τη ναυπήγηση ενός ακόμη πλοίου LNG, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων στα Hyundai Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Ο στόλος με τα LNG θα αυξηθεί στα τέσσερα συνολικά πλοία.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων έχουν αυξηθεί από οκτώ που ήταν το 2017 στις 13 στα τέλη του 2018, σύμφωνα με την  τελευταία έρευνα της Petrofin.

Επίσης,  αυξήθηκε και η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου των LΝG κατά 25,6% ενώ και ο αριθμός πλοίων από 82 στα 105.

Ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου από τα 3,7 χρόνια ανήλθε στα 5,3 έτη. Παρ’ όλα αυτά ο στόλος των LNG  παραμένει ο νεότερος ηλικιακά  της ελληνόκτητης ναυτιλίας.

Οι  Έλληνες

Από ελληνικής πλευράς, στην πρώτη θέση όσο αφορά τους πλοιοκτήτες με πλοία LNG, σύμφωνα με  στοιχεία από  ναυλομεσιτικούς οίκους βρίσκεται  ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο  στόλος της αποτελείται  από  35 πλοία στο νερό  συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Η Maran Gas έχει συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα σχεδόν μισά  από τα  πλοία LNG του Ομίλου Αγγελικούση.

Ακολουθεί η  Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 25 πλοία στο νερό. Από αυτά, τα  15 μεταφορικής ικανότητας 2,9 εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog  άλλα  10 πλοία  ανήκουν στη θυγατρική,  GasLog Partners.

– Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 12 LNG Carriers, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Επίσης έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση.  Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους  πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το “Northen Sea Rout”, μέσω της  Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο 2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Το OB RINER της Dynagas με φορτίο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG Carrier) που ήταν το πρώτο LNG που διέσχισε το Northern Sea Route. Οι διελεύσεις από το  βόρειο πέρασμα  συντομεύει τα ταξίδια σημαντικά περιορίζοντας τα κόστη για τους ναυλωτές.

Ακολουθούν:

–  ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers,

Thenamaris του Νίκου Μαρτίνου με τρία πλοία στο νερό

– η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία

– η Chandris (Hellas) του Μιχάλη Χανδρή με ένα πλοίο στο νερό

– η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση με ένα LNG  στο νερό

– η Minerva Marine του Ανδρέα-Κίκου Μαρτίνου που έχει υπό ναυπήγηση δύο LNG.