Η «μητέρα γη» προσφέρει απλόχερα τα αγαθά της, αιώνες τώρα, στον άνθρωπο. Αν μιλάμε για μια χώρα με τα χαρακτηριστικά της Ελλάδας, ο πλούτος αυτών των προϊόντων είναι πολύ μεγάλος.

Διαθέτουν σε πολλές περιπτώσεις δε, μια μοναδικότητα που τα καθιστά περιζήτητα σε εκατομμύρια καταναλωτές και από το εξωτερικό.
Μια ελληνική startup εταιρεία, με τεχνολογικό «όπλο» την καινοτόμο πλατφόρμα της, πρωταγωνιστεί στην προσπάθεια για την αύξηση των εξαγωγικών πωλήσεών της ελληνικής παραγωγής, σε μια εποχή η οποία περιλαμβάνει πολλές προκλήσεις για τις επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων, αλλά και τους καταναλωτές.

Μέσω του b2bmanagi.com επιτυγχάνονται, συγκεκριμένα, οι εξαγωγές για προϊόντα από 40 κατηγορίες και πάνω από 1000 κωδικούς, σήμερα, σε 50+ πελάτες χονδρικής από 17 χώρες σε Βόρεια Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Αφρική σε μόλις 6 χρόνια λειτουργίας της και έπεται συνέχεια.

«Το ManaGi ορίζεται και συστήνεται ως το πρώτο “Εξωτερικό τμήμα εξαγωγών και πωλήσεων” για το δίκτυο των Συνεργατών-Παραγωγών του. Συνεπώς, κομμάτι της ταυτότητάς του είναι οι Εξαγωγές και η Διεθνής παρουσία. Το σημαντικότερο όμως είναι πως με τις δράσεις εξωστρέφειας που αναλαμβάνει/ή συμμετέχει το ManaGi, πέρα από την διεθνή προβολή της ίδιας της επιχείρησης, καταφέρνει τα ίδια αποτελέσματα προβολής και για όλες τις συνεργαζόμενες με αυτό παραγωγικές επιχειρήσεις, αφού τα δικά τους προϊόντα προβάλλει, εκθέτει και διαθέτει για γευσιγνωσία», αναφέρει ο ιδρυτής και CEO της νεοφυούς εταιρείας Πάνος Χατζηλαζαρίδης στο newmoney και προσθέτει:

«Περισσότερα από 120 ελληνικά Brands με τα προϊόντα τους χαίρουν της διεθνούς προβολής που διασφαλίζει για αυτούς το ManaGi, με αντικειμενικό σκοπό την επίτευξη εξαγωγικής πώλησης. Ταυτόχρονα προσφέρει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών μιας στάσης προς τους αγοραστές του εξωτερικού, καθιστώντας το τον απόλυτο broker για κάθε επαγγελματία που επιθυμεί και αναζητά ελληνικά τρόφιμα και ποτά υψηλής ποιότητας και προδιαγραφών.».

Ο Πάνος Χατζηλαζαρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1988. Σπούδασε Φυσική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αλλά το πάθος του ήταν πάντα η επιχειρηματικότητα, όπως εξηγεί.
Το 2013 στην πολύ νεαρή ηλικία των 25 ετών, ξεκίνησε την πρώτη του επιχείρηση στον τομέα της ψυχαγωγίας, δημιουργώντας έναν χώρο για μουσικές, θεατρικές και άλλες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Το 2017 ήρθε η δεύτερη, ένα κτίριο ψυχαγωγίας 3 διαφορετικών καταστημάτων με επιτραπέζια παιχνίδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια και ένα premium κοκτέιλ μπαρ στην ταράτσα.
Την ίδια χρονιά ίδρυσε το ManaGi που αντιπροσώπευε την επιθυμία του να δραστηριοποιηθεί στις εξαγωγές τροφίμων και ποτών.
Μετά το επιτυχημένο exit από τις 2 πρώτες επιχειρήσεις του, επικεντρώθηκε στο ManaGi και έκτοτε διατελεί Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας.

Ο κ. Πάνος Χατζηλαζαρίδης

 

– Πώς και πότε ξεκίνησε, κύριε Χατζηλαζαρίδη, η ιδέα για το ManaGi; Ποια είναι εν συντομία η πορεία της;

Το 2015 εγώ και ο συνεργάτης μου Γρηγόρης Κουτσουφλιάνος, έχοντας εμπειρία από τη διαμονή μας στο εξωτερικό, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα σύνολο υπηρεσιών, ο συνδυασμός των οποίων αποτελούσε και αποτελεί ακόμα καινοτομία στον τομέα της εξαγωγής τροφίμων, ποτών και φυσικών καλλυντικών αλλά και στον τομέα της προμήθειας των προϊόντων αυτών, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τις ανάγκες του έλληνα παραγωγού αλλά και του διεθνή αγοραστή (end-to-end services). Βασισμένοι σε ίδια κεφάλαια και μετά από εκτενή έρευνα, το 2017 πραγματοποιήσαμε την έναρξη του ManaGi.
Οι πρώτοι παραγωγοί που στελέχωσαν τη λίστα των προμηθευτών μας ήταν επιχειρήσεις του κύκλου μας και επιχειρήσεις που γνωρίσαμε σε εκθέσεις του κλάδου.
Μετά από 6 χρόνια, εκπροσωπούμε σήμερα 120+ ελληνικές επιχειρήσεις και εξάγουμε τα προϊόντα τους σε 17 χώρες, σε 50+ πελάτες χονδρικής, δηλαδή εισαγωγείς, χονδρεμπόρους, super markets, βιολογικές αγορές και delicatessen.
Η ομάδα του ManaGi, από εμάς τους 2 ως ιδρυτές στην αρχή της, απασχολεί πλέον 12 άτομα (άνδρες και γυναίκες) και φέτος ο τζίρος μας θα ξεπεράσει το 1.000.000 ευρώ, και θα είναι κατά 85% εξαγωγικός.

Ο κ. Γρηγόρης Κουτσουφλιάνος

– Ποιοι είναι οι στόχοι και ποια τα σχέδια σας, επενδυτικά και επιχειρηματικά;

Βασικός μας στόχος είναι η αύξηση του εξαγωγικού τζίρου του έλληνα παραγωγού/μεταποιητή/τυποποιητή και η τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων σε όσες το δυνατόν περισσότερες αγορές του εξωτερικού.
Αυτό το πετυχαίνουμε μέσω της συνεχούς δημιουργίας ευκαιριών πώλησης για τα προϊόντα τους, με έμφαση στις αγορές με μεγάλη αγοραστική δύναμη, ώστε να μην συμπιέζεται το κέρδος του παραγωγού συνεργάτη.
Επιπλέον στοχεύουμε στη συνεχή αύξηση των θέσεων εργασίας στην εταιρείας μας, στην αύξηση των συνεργατών παραγωγών για τον συνεχή εμπλουτισμό της προιοντικής μας λίστας και στην εναρμόνιση της εταιρείας με τα κριτήρια ESG.

Πιο συγκεκριμένα η αύξηση του πελατολογίου μας επιτυγχάνεται:
• Συμμετέχοντας σε επιλεγμένες εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις υψηλού κύρους.
• Οργανώνοντας τη δική μας σειρά εκδηλώσεων “GreekF&Broadshow”.
• Ολοκληρώνοντας την ανάπτυξη μιας καινοτόμας εφαρμογής, η οποία θα ψηφιοποιήσει με επαναστατικό τρόπο τον πιο παραδοσιακό οικονομικό κλάδο, του εμπορίου και των εξαγωγών.
Τα παραπάνω θα αποκτήσουν πολλαπλάσια υψηλότερη ταχύτητα υλοποίησης, μόλις ξεκινήσει η συνεργασία με τον πρώτο στρατηγικό επενδυτή.

– Σε ποιες χώρες προωθεί η εταιρεία σας ελληνικά προϊόντα και ποια είναι αυτά; Πώς λειτουργεί το σύστημά σας;

Το ManaGi εξάγει στις εξής 17 χώρες: Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία, Βέλγιο, Σλοβενία, Πολωνία, Κύπρο, Μάλτα, Ταϊβάν, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Αίγυπτο, Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Ολλανδία, Λετονία.
Τα προιόντα που εξάγουμε αριθμούν πλέον 40 κατηγορίες και πάνω από 1000 κωδικούς που οι αγοραστές χονδρικής μπορούν να εντοπίσουν online μετά την εγγραφή τους, στην πλατφόρμα χονδρικής που έχουμε δημιουργήσει για τη διευκόλυνσή τους, το b2bmanagi.com.
Οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη δυναμική μέχρι στιγμής είναι τα τυροκομικά, οι ελιές, το ελαιόλαδο, τα βότανα, οι μαρμελάδες, τα προϊόντα ζύμης και πολλές άλλες.
Η εταιρία μας έχει αυτοματοποιήσει τη ζήτηση προσφοράς για τον αγοραστή χονδρικής, προκειμένου να διευκολύνει μέσω της πλατφόρμας χονδρικής τη διαδικασία παραγγελιοδοσίας. Αφού λάβουμε την παραγγελία του πελάτη είμαστε σε θέση να επιστρέψουμε με την προσφορά μας η οποία συμπεριλαμβάνει και το κόστος της μεταφοράς, το πολύ σε 2 εργάσιμες ημέρες.
Επιπλέον αν ο πελάτης αναζητά κάποια προϊόντα που δε βρίσκονται στη λίστα των προϊόντων των άμεσων συνεργατών μας, έχουμε στη διάθεσή μας ένα δίκτυο με 500+ έλληνες έμμεσους προμηθευτές από τους οποίους λαμβάνουμε τιμές και τους προσθέτουμε στην προσφορά μας προς τον πελάτη.
Με την επιβεβαίωση της προσφοράς και τη συμφωνία με τους όρους πληρωμής, το ManaGi αγοράζει τα προϊόντα από τους προμηθευτές της εκάστοτε παραγγελίας, ενοποιεί τα φορτία και αποστέλλει την τελική παραγγελία στον πελάτη αξιοποιώντας το δίκτυο των στρατηγικών του συνεργατών στον τομέα της μεταφοράς. Το ManaGi αναλαμβάνει επομένως την εξαγωγική διαδικασία (έκδοση πιστοποιητικών, εκτελωνισμό, μεταφορά) από το Α ως το Ω.

– Ως startup, έχει αντλήσει χρηματοδότηση έως τώρα και από ποιους επενδυτές;

Νομοτελειακά, κάθε startup χρειάζεται να αντλήσει χρηματοδότηση τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της, τουλάχιστον μέχρι να ωριμάσει το προϊόν / υπηρεσία της και να μπορέσει από την διάθεσή του στην αγορά να καλύψει τις ανάγκες ρευστότητας. Στην περίπτωση του ManaGi όμως η ιστορία γράφτηκε διαφορετικά, εώς πολύ διαφορετικά.
Το ManaGi αγκαλιάστηκε αμέσως από τους πρώτους Συνεργάτες – Παραγωγούς, οι οποίοι το εμπιστεύτηκαν ως το εξωτερικό τμήμα Εξαγωγών & Πωλήσεων τους, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να κάνει τα πρώτα του βήματα, πατώντας κυριολεκτικά στα δικά του πόδια.
Η μοναδικές μορφή χρηματοδότησης που έλαβε το ManaGi ήρθαν πολύ αργότερα, το 2022.
Η επιχείρησή μας έλαβε επιχορήγηση ύψους 85.000 ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση των νεοφυών επιχειρήσεων του Elevate Greece στα πλαίσια της πανδημίας και έλαβε επίσης δανεισμό από τη Eurobank ύψους 75.000 ευρώ με ιδιαιτέρως ευνοϊκό επιτόκιο, κατακτώντας τη δεύτερη θέση με κριτήρια επενδυσιμότητας και ρυθμού ανάπτυξης, ανάμεσα σε 35 εταιρείες στον 9ο κύκλο του EGG.
Από το 2022 έχουμε παρευρεθεί σε πολλά events στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπου παρουσιάσαμε την ιδέα μας σε δυνητικούς επενδυτές.
Μέχρι στιγμής, έχουμε απορρίψει 3 προτάσεις από VCs, καθώς βασικό μας μέλημα είναι η ευθυγράμμιση των στρατηγικών μας στόχων με τους δυνητικούς επενδυτές αλλά και η συνάφεια του επενδυτικού σχήματος με τον τομέα δραστηριοποίησής μας.

Ο κ. Κουτσουφλιάνος και ο κ. Χατζηλαζαρίδης

-Ποιες άλλες σκέψεις υπάρχουν για επιπλέον ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εταιρείας;

Το ManaGi αυτή τη στιγμή βρίσκεται ήδη στη διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης δύο νέων προϊόντων. Το πρώτο είναι ένα μοναδικό σε παγκόσμια κλίμακα λογισμικό το οποίο αυτοματοποιεί πλήρως χρησιμοποιώντας τεχνολογία AI, τη διαδικασία προμήθειας προϊόντων με εφαρμογή σε όλους τους τομείς της προμήθειας εκτός αυτού των τροφίμων και ποτών.
Είναι το πιο φιλόδοξο και πολυαναμενόμενο project από τη γέννηση της εταιρίας μας και ταυτόχρονα η πιο ενδιαφέρουσα κατά την άποψη μας επενδυτική πρόταση στον κλάδο μας. Πολύ σύντομα θα ακούσετε περισσότερα για αυτό.
Για εμάς είναι η πεμπτουσία και το αποτέλεσμα της σκληρής εργασίας όλων αυτών των χρόνων. Το δεύτερο είναι η ολοκλήρωση του franchise concept Που ξεκίνησε στο τέλος του 2022 και αποτελεί μια ολοκληρωμένη επενδυτική πρόταση για επενδυτές που θέλουν να αξιοποιήσουν τους μηχανισμούς της εταιρίας μας, προκειμένου να τους εφαρμόσουν στην αγορά της χώρας τους, με έμφαση στις αγορές με παρόμοια χαρακτηριστικά του πρωτογενούς τομέα με αυτά της Ελλάδας.
Εστιάζουμε περισσότερο αυτή τη στιγμή στην ανεύρεση franchisees από την Κύπρο, την Ιταλία, την Ισπανία, την Γαλλία και την Πορτογαλία.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Ξανά στο… προσκήνιο το Avenue και η «Ελληνικά Σωληνουργεία» (pics)

Το συνέδριο για τον τουρισμό, ο Στέφανος, το μαξιλάρι και ο «παντελόνιας», η τιμή της Εθνικής, ο Θ. Αλαφούζος πήρε την Ιριδα και οι αλλαγές στον ΑΔΜΗΕ

Ο στρατός του Ισραήλ ανέπτυξε μπουλντόζες στο νοσοκομείο Αλ Σίφα της Γάζας (tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ