Ασκήσεις επί χάρτου και σενάρια για την επόμενη ημέρα της ναυτιλίας μετά τη λήξη της καραντίνας που έχει επιβληθεί, παγκοσμίως λόγω της πανδημίας, κάνουν στελέχη όλων των εταιρειών του κλάδου.  Οι προβλέψεις είναι από ήπια θετικές έως ανησυχητικές.

“Δεν είναι ανησυχητικό να πούμε ότι η πανδημία Covid-19 είναι πιθανό να προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία και ειδικότερα στον κλάδο της παγκόσμιας ναυτιλίας με τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν τα lockdowns σε ορισμένες χώρες και η διακοπή της παραγωγής, ιδιαίτερα στην Κίνα, επηρεάζοντας τον τομέα εξαιτίας της διατάραξης των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού” επισημαίνει στο ΝΜ  ο Πάνος Κιρνίδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Διεθνούς Νηολογίου του Palau.

“Συνεργαζόμαστε με τους πλοιοκτήτες για να διασφαλίσουμε ότι οι επιπτώσεις αυτών των διαταραχών περιορίζονται στο ελάχιστο και δεν επηρεάζουν τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες με την παροχή  ψηφιακών υπηρεσιών όλο το 24ωτο επτά ημέρες την εβδομάδα. Παρόλο που πιθανότατα θα υπάρξει περίοδος αβεβαιότητας ακόμη και όταν η πανδημία έχει περάσει από το χειρότερο της στάδιο, στο Νηολόγιο του Παλάου-PISR έχουμε πίστη στην παγκόσμια οικονομία και στις δυνάμεις της ανάκαμψης. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η πίστη στα συστήματα, η πίστη σε ισχυρές κυβερνητικές ενέργειες και η αποφασιστικότητα να μην χάσουμε την οπτική γωνία της ανάκαμψης που θα προκύψει.”

Μετά την λήξη της πανδημίας Covid-19,  οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ο παγκόσμιος στόλος  είναι οι
δύο τομείς που θα βοηθήσουν την μετάβαση προς την ανάκαμψη της οικονομίας παγκοσμίως.

“Με την πιθανότητα να συνεχιστεί αυτή η πανδημία για κάποιο χρονικό διάστημα, στο PISR δεν έχουμε αλλάξει τον τρόπο εργασίας μας, αλλά έχουμε αλλάξει τον τόπο δράσης μας. Με την ψηφιακή λειτουργία και τις διαδικτυακές υπηρεσίες μας  μπορούμε να εγγυηθούμε την παράδοση των πιστοποιητικών και των υπόλοιπων υπηρεσιών μας εντός της ίδιας ημέρας τόσο στα γραφεία όσο και στα πλοία μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό είναι που χρειάζεται ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος, διότι θα αποτελέσει την κινητήρια δύναμη πίσω από μια παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη” επισημαίνει ο Πάνος Κιρνίδης:

“Ο ιός COVID-19 έχει ήδη επηρεάσει σημαντικά την παγκόσμια ναυτιλία και η κατάσταση αλλάζει καθημερινά. Το PISR χρησιμοποιεί τρεις λέξεις κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας προκειμένου να εξασφαλίσει τις επιχειρήσεις του και όσους εργάζονται μαζί του, καθώς και τους πλοιοκτήτες για τους οποίους εργάζεται, και αυτές είναι πρωτίστως: Φροντίδα, Υποστήριξη, Ανέπαφα. Είμαστε διαθέσιμοι διαδικτυακά, μέσω τηλεφώνου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω κοινωνικών μέσων δικτύωσης και μέσω της ιστοσελίδας μας για οποιοδήποτε αίτημα βοήθειας και υποστήριξης από το στόλο μας.

Με τις αυξανόμενες πιέσεις στον παγκόσμιο ναυτιλιακό κλάδο υπό καθεστώς lockdown/απαγόρευσης ελεύθερης μετακίνησης, το PISR λειτουργεί κανονικά και εξυπηρετεί τους πλοιοκτήτες με το φάσμα των υπηρεσιών του που διατίθενται ψηφιακά ανεξάρτητα από το χρόνο ή την τοποθεσία και συνεχίζει να εγγυάται την παράδοση εντός της ίδιας ημέρας για όλες τις υπηρεσίες” και προσθέτει:

“Οι υπηρεσίες του νηολογίου είναι όλες ψηφιακές, προστατεύοντας έτσι το προσωπικό, τους διεθνείς εκπροσώπους μας και όλους τους ενδιαφερόμενους. Αυτές οι υπηρεσίες λειτουργούν με επιτυχία και αξιοπιστία τα τελευταία δύο χρόνια και το PISR θα συνεχίσει να λειτουργεί όλο το εικοσιτετράωρο για να διασφαλίσει ότι τα νηολογημένα πλοία Palau εξακολουθούν να λειτουργούν και να διατηρούν το προσωπικό και τους λοιπούς ενδιαφερόμενους ασφαλείς κατά τη διάρκεια της πανδημίας”

Ο Πάνος Κιρνίδης αναφέρει ότι είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσει να λειτουργεί όσο το δυνατόν κανονικά ο παγκόσμιος ναυτιλιακός στόλος:

“Η επένδυσή μας στο να γίνουμε ένα SMART (έξυπνο) νηολόγιο και να διαθέτουμε ψηφιακές υπηρεσίες,  μας καθιστά ικανούς να μπορούμε να διατηρήσουμε το προσωπικό μας ασφαλές με απομακρυσμένη εργασία και να διατηρήσουμε ακόμα τα υψηλά πρότυπα που έχουμε θέσει για τους πλοιοκτήτες τα τελευταία δύο χρόνια. Προσφέρουμε μια υπηρεσία εξοικονόμησης χρόνου και κόστους που μειώνει τον διοικητικό φόρτο των πλοιοκτητών. Στην πραγματικότητα, οι πλοιοκτήτες μπορούν ακόμη και να νηολογήσουν τα πλοία τους μαζί μας χρησιμοποιώντας ένα smartphone. Όποιο και αν είναι το αίτημα, συνεχίζουμε να δουλεύουμε ως συνήθως: μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες του στόλου μας για πιστοποιητικά, νηολογήσεις καθώς και πληρωμές διαδικτυακά. Όλα αυτά είναι μέρος της αποφασιστικότητας μας να εξασφαλίσουμε τη συνήθη πρακτική και να διατηρήσουμε όλους τους ενδιαφερόμενους ασφαλείς μέσω της διαδικασίας. Παρόλο που δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αυτή τη στιγμή για το πώς οι καταστάσεις που αφορούν τις επιθεωρήσεις και τις λιμενικές υπηρεσίες πρόκειται να επηρεάσουν σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτό που μπορούμε να εγγυηθούμε είναι ότι στηρίζουμε σταθερά τους πλοιοκτήτες μας” και καταλήγει:

«Είναι σημαντικό να πούμε  ότι στο PISR νοιαζόμαστε ιδιαιτέρως για τους πελάτες μας και θα υποστηρίξουμε τους πλοιοκτήτες μας  προκειμένου να διευθύνουν τις επιχειρήσεις τους ακόμα και μέσα από αυτές τις δύσκολες στιγμές. Αυτή η πανδημία προκαλεί επίσης προβλήματα για τα πληρώματα και την ικανότητά τους να φύγουν από και να μεταβούν στα πλοία τους και τους στηρίζουμε προσπαθώντας να επιλύσουμε αυτά τα προβλήματα. Είναι εξίσου σημαντικά για εμάς στο PISR, όσο και οποιοσδήποτε άλλος σχετίζεται με τις δραστηριότητές μας”.