Ο σύγχρονος καλλιτέχνης Sacha Jafri είναι υπερήφανος για τον μοναδικό τρόπο εργασίας του.

Το «τεράστιο» στούντιό του στο Ντουμπάι περιλαμβάνει τρεις χώρους γκαλερί, έναν ψηφιακό χώρο, ένα γραφείο και μια αίθουσα συνεδριάσεων. Διαθέτει ακόμη και ένα δωμάτιο αφιερωμένο στα nonfungible tokens, ή NFTs.

Ο χώρος φιλοξενεί περίπου 40 πίνακες, που αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από την αναδρομική του συλλογή, μαζί με μεμονωμένα έργα και παραγγελίες.

«Οι περισσότεροι καλλιτέχνες συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με γκαλερί … ενώ με αυτή τη ρύθμιση, μπορώ πραγματικά να αναπτύξω τις δικές μου σχέσεις με τους πελάτες μου και να χτίσω πραγματικά αυτή τη βάση συλλεκτών σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Jafri στην εκπομπή The Art of Appreciation του CNBC. Διαθέτει επίσης χώρο γκαλερί στο Λονδίνο για τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς αγοραστές.

Ο Jafri, ένας Βρετανός καλλιτέχνης, σπούδασε στο διάσημο Ruskin School of Art του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και εργάζεται εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Γνωστός για τη μαγική ρεαλιστική τέχνη του, δημιουργεί έργα σε μια «διαλογιστική κατάσταση», όπως είπε, χρησιμοποιώντας μουσική για να μπει στο σωστό κλίμα και ζωγραφίζοντας συχνά για πολλές ώρες τη φορά, σύμφωνα με το CNBC.

«Είναι περίεργο, επίσης, επειδή ζωγραφίζω για το υποσυνείδητο. Έτσι, βρίσκομαι σε μια διαλογιστική κατάσταση, είμαι σε πλήρη έκσταση, δεν έχω ιδέα τι κάνω. Οπότε, είναι περίεργο όταν δημιουργούνται τέτοια πράγματα, που αφηγούνται μια πολύ δυνατή αφήγηση, την οποία δεν έχω στο μυαλό μου”, δήλωσε ο Jafri.

Ο Jafri δημιούργησε το «Ταξίδι της Ανθρωπότητας», έναν πίνακα 1.595,76 τετραγωνικών μέτρων, ο οποίος το 2020 έγινε ο μεγαλύτερος καμβάς τέχνης στον κόσμο. Πούλησε τον πίνακα σε δημοπρασία για φιλανθρωπικά ιδρύματα για παιδιά.

Χωρισμένο σε 70 τμήματα, το τεράστιο έργο τέχνης αγοράστηκε από τον επιχειρηματία Andre Abdoune για 62 εκατομμύρια δολάρια το 2021 – καθιστώντας τον Jafri έναν από τους πιο ακριβούς εν ζωή καλλιτέχνες στον κόσμο. (Το ρεκόρ καταρρίφθηκε το 2022 από τον Emad Salehi, του οποίου το έργο «Η ιστορία της μπάλας» έφτασε σχεδόν τα 10.000 τετραγωνικά μέτρα).

Ο Jafri έχει μια έξυπνη προσέγγιση στην πώληση των έργων του. «Λέω όχι, υποθέτω στο 99% των ανθρώπων που θέλουν να αγοράσουν το έργο μου. Έτσι, θα υποθέσω ότι σε έναν στους 100, θα πω ναι, είσαι ο κατάλληλος άνθρωπος για αυτό το έργο”, δήλωσε στο CNBC.

«Αυτή είναι η θυσία που κάνω ως καλλιτέχνης. Αυτά είναι κομμάτια της ψυχής μου. Και πρέπει να ξέρω ότι θα τα αγαπήσουν και θα τα φροντίσουν”, είπε.

Ο Jafri δημιουργεί περίπου 12 πίνακες σε διάστημα δύο ετών και έχει περίπου 150 άτομα στη λίστα αναμονής για να αγοράσουν, είπε. «Θέλω να ζωγραφίζω μέχρι την ημέρα που θα πεθάνω. Για να το κάνω αυτό, χρειάζομαι αυτή τη σταθερή εξέλιξη, όπου η αξία της δουλειάς μου αυξάνεται κάθε χρόνο”, είπε.

Οι αγοραστές που έχασαν ένα κομμάτι, ίσως είναι οι πρώτοι στη λίστα για την επόμενη συλλογή του Jafri, είπε. «Και αυτό διατηρεί το ενδιαφέρον για το έργο σας, το οποίο κρατά την προσφορά χαμηλή και τη ζήτηση πολύ υψηλότερη, 10 φορές υψηλότερη. Και τότε η αξία σας θα συνεχίσει να αυξάνεται”, είπε.

Αποφεύγει επίσης να πουλάει τα έργα του σε δημοπρασίες. «Δεν θέλετε το έργο σας σε δημοπρασία πολύ νωρίς, δεν θέλετε μια έκρηξη-καταστροφή», είπε. Εάν ένας πίνακας δεν επιτύχει τη χαμηλή του εκτίμηση σε μια δημόσια πώληση, μπορεί να μειώσει την αντιληπτή αξία του και να μειώσει τη ζήτηση, για παράδειγμα.

Ορισμένοι καλλιτέχνες πειραματίζονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης – και της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης – στα έργα τους, ενώ άλλοι τη βλέπουν ως απειλή.

Για τον Jafri, δεν υπάρχει καμία συζήτηση. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι τέχνη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ, πολύ χρήσιμη στη ζωή της ανθρωπότητας που προχωράει μπροστά, είναι πολύ χρήσιμη για τη δημιουργία γρήγορων εικόνων που μπορούν να συνδεθούν με έναν άνθρωπο και να μεταδώσουν ένα μήνυμα, διαφήμιση, μάρκετινγκ, γραφιστική, τέτοιου είδους πράγματα. Αλλά δεν είναι εργαλείο για να βοηθήσει τους καλλιτέχνες σε οποιαδήποτε μορφή. Η αληθινή τέχνη πρέπει να δημιουργείται μέσα από την αγάπη και την ενσυναίσθηση”, είπε.

Διαβάστε ακόμη:

Λουί Ντε Μέλο (ΟΟΣΑ): Ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για την ελληνική οικονομία

Μακροζωία: Πόσα χρόνια κερδίζουμε εάν αλλάξουμε συνήθειες στα 40, στα 50 ή στα 60

Παύλος – Νικόλαος – Φίλιππος: Πρίγκιπες χωρίς θρόνο με business και ακίνητα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ