Η εποχή που η Tεχνητή Nοημοσύνη θα ορίζει «τι είναι καλύτερο να καταναλώνουμε» κατευθύνοντας ανάλογα και τη βιομηχανική παραγωγή φαίνεται ότι δεν είναι και πολύ μακριά. Και αυτό καθώς ήδη έχει αρχίσει να γίνεται χρήση «εργαλείων» Tεχνητής Nοημοσύνης από βιομηχανίες τροφίμων και ποτών για την ανάπτυξη νέων προϊόντων! Από την ιδέα ως τη συνταγή τους και από εκεί στην παραγωγή και την επικοινωνία πώλησής τους κυρίως μέσα από τα διαδραστικά διαδικτυακά κανάλια.

Ηδη φέτος τρεις γνωστές εταιρείες μη αλκοολούχων ποτών σε Ευρώπη και ΗΠΑ, η ουγγρική Hell Energy International, γνωστή για το ομώνυμο brand ενεργειακού ποτού με σημαντικές πωλήσεις και στη χώρα μας, η ελβετική Vivi Kola αλλά και ο πολυεθνικός κολοσσός The Coca Cola co ανέπτυξαν και έβγαλαν στην αγορά τα πρώτα προϊόντα που φτιάχτηκαν εξ ολοκλήρου με τεχνητή νοημοσύνη! Παράλληλα, η πολυεθνική Unilever, που δουλεύει εδώ και χρόνια με την Tεχνητή Nοημοσύνη και τη μηχανιστική υπολογιστική ώστε να κάνει πιο αποδοτικά κάποια από την ευρεία γκάμα των προϊόντων της, έχει αναπτύξει πλατφόρμα για τη δημιουργία νέων γεύσεων παγωτών με βάση αλγόριθμους…

Ιλιγγιώδης ανάπτυξη

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών market.us, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς Τεχνητής Νοημοσύνης στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών ακολουθεί μία ιδιαίτερα δυναμική αναπτυξιακή πορεία που διαρκώς επιταχύνεται. Η εκτίμησή της είναι ότι ως το 2032 θα φτάσει σε αξία τα 273,55 δισ. δολάρια, από 6,94 δισ. δολάρια που αποτιμήθηκε το 2022 ακολουθώντας μία μέση ετήσια ανάπτυξη κοντά στο 44%.

«Η παγκόσμια αγορά Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) στην αγορά τροφίμων και ποτών γνωρίζει εκθετική ανάπτυξη λόγω της προόδου στην τεχνολογία AI και της αύξησης της ζήτησης επεξεργασμένων προϊόντων διατροφής», σημειώνει η έκθεση. Και τονίζει: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη χρησιμοποιείται για διάφορες εφαρμογές, όπως ο ποιοτικός έλεγχος, η διαχείριση αποθεμάτων και η προγνωστική συντήρηση σε αυτόν τον κλάδο.

Οι προβλέψεις δείχνουν ότι οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην Τεχνητή Νοημοσύνη από βασικούς παράγοντες θα συνεχίσουν να τροφοδοτούν την ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια λόγω των αυξανόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών για εξατομικευμένα τρόφιμα».

Στο πλαίσιο αυτό η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκει εφαρμογή στη βιομηχανική παραγωγή, όπως σημειώνει η έρευνα, σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος είναι η ανάπτυξη προϊόντων. Εκεί η τεχνολογία «βοηθά τις εταιρείες να δημιουργήσουν νέες γεύσεις και υφές προσαρμοσμένες στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών». Ο δεύτερος είναι η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Εκεί χρησιμοποιούνται τεχνικές Τεχνητής Νοημοσύνης για καλύτερο έλεγχο των αποθεμάτων και μειωμένη παραγωγή απορριμμάτων. Ο τρίτος αφορά τα συστήματα διασφάλισης ποιότητας. Στο κομμάτι αυτό η Τεχνητή Νοημοσύνη συμβάλλει στην εγγύηση της ασφάλειας αλλά και της συνέπειας των προϊόντων. Στους δύο τελευταίους, η χρήση του ΑΙ γίνεται από ολοένα περισσότερες βιομηχανίες. Πλέον όμως εμφανίζονται τα πρώτα απτά αποτελέσματα και πρώτα-πρώτα αυτό της δημιουργίας νέων προϊόντων.

Τα πρώτα προϊόντα

Το καλοκαίρι η ουγγρική HELL Energy International Ltd κυκλοφόρησε το πρώτο ενεργειακό ποτό στον κόσμο που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης. Μάλιστα κάθε στοιχείο της νέας γεύσης, τα αυστηρά επιλεγμένα συστατικά, ο σχεδιασμός, ακόμη και η στρατηγική μάρκετινγκ αναπτύχθηκαν από AI! Σύμφωνα με την εταιρεία, η Τεχνητή Νοημοσύνη αξιοποίησε τον τεράστιο όγκο πληροφοριών και γνώσεων που είναι διαθέσιμος στο Διαδίκτυο, αλλά και την ολοκληρωμένη γνώση της σχετικά με τα ενεργειακά ποτά, που αφορά τα συστατικά τους, τα αποτελέσματα των πωλήσεων, την έρευνα για την υγεία, τις συστάσεις και τα σχόλια των καταναλωτών κ.ο.κ. Αντικειμενικός στόχος δεν ήταν να δημιουργήσει μόνο ένα ενεργειακό ποτό με βάση τις προσδοκίες των καταναλωτών, αλλά ένα καλύτερο και απολαυστικότερο ποτό. Κάτι που η ίδια θεωρεί ότι το πέτυχε μέσα από τη συνταγή στην οποία κατέληξε για το προϊόν HELL A.I., όπως ονομάζεται.

Κάτι αντίστοιχο έκανε και η ελβετική Vivi Kola, η οποία μάλιστα χρησιμοποίησε για την ανάπτυξη της δικής της συνταγής το chatbot της εταιρείας OpenAI, ChatGPT. Μέσα στη μανία για το ΑΙ η ομάδα R&D της εταιρείας βρήκε ότι μοχλεύοντας τα εργαλεία που παρείχε η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μπορούσαν να αναπτύξουν ένα αναψυκτικό vegan και με χαμηλό ποσοστό ζάχαρης μέσα σε μόλις δύο μέρες. Το πρώτο βήμα ήταν να ζητήσουν από το ChatGPT να αναπτύξει μία συνταγή vegan χρησιμοποιώντας συστατικά που είναι εγνωσμένα για την ωφέλειά τους στην υγεία.

Η απάντηση του chatbot συμπεριελάμβανε νερό, χυμό από lime, χυμό μούρων, χυμό από τζίντζερ, ζάχαρη από ζαχαρότευτλα και σκόνη από ρίζα πικραλίδας. Σύμφωνα με το ChatGPT, το ποτό θα ήταν γεμάτο από αντιοξειδωτικά, θα ενίσχυε το ανοσοποιητικό, θα προήγαγε την υγεία και θα βοηθούσε στην πέψη. Η ομάδα της Vivi Kola χρησιμοποίησε τα συστατικά και τα πρώτα τεστ ήταν θετικά. Κάπως έτσι δημιούργησε το αναψυκτικό Vivi Nova, όνομα το οποίο πρότεινε επίσης το ChatGPT!

Ολα αυτά όμως αποτελούν την αρχή μιας νέας τάσης που θα δούμε να μεγεθύνεται τα επόμενα χρόνια μια και οι περισσότερες μεγάλες βιομηχανίες ήδη πειραματίζονται σε αυτή την κατεύθυνση ποντάροντας στις προοπτικές που υπόσχεται η Τεχνητή Νοημοσύνη. Είναι ενδεικτικό ότι μπορεί να ταξινομήσει και να αναλύσει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τεράστιες ποσότητες δεδομένων από το Διαδίκτυο, μέσα σε λίγα λεπτά ή δευτερόλεπτα, μειώνοντας δραστικά τον κύκλο ανάπτυξης προϊόντων από 1-2 χρόνια -ή, στην καλύτερη περίπτωση, μισό χρόνο- σε μόλις 1 μήνα!

Τελευταία, η The Coca Cola Co παρουσίασε τον περασμένο μήνα μία εναλλακτική version του δημοφιλούς αναψυκτικού της, «πειραγμένου» με τεχνητή νοημοσύνη. Πρόκειται για την Coca Cola Y3000, περιορισμένης έκδοσης, η οποία έχει σχεδιαστεί για να έχει τη γνώριμη γεύση του δημοφιλούς αναψυκτικού αλλά με μία νότα από κάτι άλλο. Για να βρει αυτή την επιπλέον νότα, η εταιρεία χρησιμοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να βρει γεύσεις που οι άνθρωποι συνδέουν με το μέλλον και να τις συνδυάσει με την κλασική γεύση Coca-Cola. Τα σχέδια και τα χρώματα της συσκευασίας είναι επίσης δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης, γι’ αυτό και στο αλουμινένιο κουτάκι αναγράφεται «Co-Created with AI».

Σημειωτέον πως ο πολυεθνικός κολοσσός εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο πειραματίζεται με αναψυκτικά περιορισμένης έκδοσης που έχουν μυστηριώδεις γεύσεις – τα περισσότερα από αυτά με ασαφή φουτουριστικά κόνσεπτ όπως η Coca-Cola Ultimate που έχει γεύση… gaming ή Coca-Cola Byte που έχει γεύση pixel! Η Y3000 θα είναι διαθέσιμη για περιορισμένο χρονικό διάστημα σε επιλεγμένες αγορές των ΗΠΑ, του Καναδά, της Κίνας, της Ευρώπης και της Αφρικής, σε έκδοση χωρίς ζάχαρη. Στις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Μεξικό θα είναι διαθέσιμη και η κανονική έκδοση.

Διαβάστε ακόμη

Μέγαρο Μαξίμου: Κυβερνητικό «γκάζι» για μετρήσιμο αποτέλεσμα κάθε μήνα

Νυχτερινό ρεύμα 2023-2024: Πού θα κάνετε αίτηση – Το ωράριο

Αυξάνονται και πληθύνονται τα μέλη της Intercargo (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ